Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemde gedeelten Street View

Pagina: 1
Acties:

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:02
De forumcategorie Vervoer leek me de beste plek voor mijn vraag :). Al lang valt me op dat op Google Street View op vrij veel plekken alleen vaste afbeeldingen van lichtelijk creepy silhouetten van bomen zijn te zien. Soms honderden meters lang, ook midden in de stad. Een voorbeeld: http://bit.ly/1BwLfHR (ik neem aan dat jullie hier ook geen normale beelden zien)

Iemand een idee wat hier de gedachte achter is? Zijn het 'placeholder'-beelden wegens mislukte opnames, of wegafsluitingen toen de Google-auto er reed? Ik vind het namelijk een vreemd smetje op een verder indrukwekkende service.

Verwijderd

lijkt erop alsof de hoes niet van de camera is gehaald :o

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-11 11:22
wss de hoes niet verwijderd of blad van een boom op de lens...

• Randfiguur
Het probleem van de 1e theorie is dat het plaatje er zover ik weet steeds hetzelfde uitziet, ook in andere plaatsen (en ik denk ook andere landen). Probleem van de 2e is de vraag waarom er zulke rare structuren te zien zijn en niet gewoon zwart beeld.

Als dit ontbrekende beelden moet opvullen, vind ik het een vreemde keuze. Je weet niet meer goed waar je bent of welke richting je opgaat.

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-11 10:02
https://www.google.com/ma...12ecb1:0xcd0b5b2492dd3e8c

Nog eentje :) -- daarom denk ik dus dat ze de hoes er nog op hadden lol

[ Voor 12% gewijzigd door DutX op 19-08-2014 14:14 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je ziet naden en kreukels in de hoes, dat geeft het "boom-achtige" idee.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Randfiguur
Verdorie, de hoes-theorie snijdt toch hout! De afbeeldingen (kreukels) verschillen inderdaad en je ziet bij de link van Def1ant zelfs druppels op de bovenkant. Misschien werd de hoes er snel eroverheen gegooid bij een plotselinge plensbui?

Kaasplank wint dus de prijsvraag ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Verklaart ook de hoeveelheid ruis als je naar boven 'kijkt'. Donker > hogere ISO > meer ruis.

Wel gek trouwens, je zou verwachten dat ze wel een soort globe/dome over de camera hebben zodat ze ook met regen kunnen scannen.

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 19-08-2014 23:39 ]

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 22:26

Bestla

Kvinne

En dat stuk overnieuw moeten doen? Nee, stoppen en de hoes erover. Wachten tot het droog is, en verder. Jij zit toch ook niet te wachten op Oudezijds burgwal 26 in de regen?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 15:36
Wel vreemd dat die beelden het hebben gehaald... je zou toch verwachten dat zo'n hele serie foto's zou moeten opvallen bij verwerking oid...

• Randfiguur
MicGlou schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 07:02:
Wel vreemd dat die beelden het hebben gehaald... je zou toch verwachten dat zo'n hele serie foto's zou moeten opvallen bij verwerking oid...
Ik vind het vrij slordig, ja. Je zou denken dat de procedure is geperfectioneerd nadat ze de halve/hele VS in beeld hadden gebracht. Maar goed, de Google-auto-bestuurders zijn ook maar mensen die bijvoorbeeld te maken hebben met tijdsdruk. En achteraf zijn zulke 'gaten' lastig te corrigeren.

Ik klaag niet hoor, het is en blijft een fantastische gratis service.
Pagina: 1