Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Adapter fluit, nieuwe nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:18
Sinds kort komt er een piep/fluittoon uit de adapter van mijn laptop. Zodra ik de stroom eraf haal valt deze fluit langszaam weg (alsof het een draaiend onderdeel is dat langzamer gaat draaien).

Zelfde bij een adapter van mijn oude ipad. Hoorde constant een hele zachte piep en dat bleek het adaptertje te zijn van de ipad dus. Ook hier hoor je het geluid langzaam weggaan zodra je de hem uit de contact trekt.

Beide werken trouwens prima maar vertrouw ze eigenlijk niet zo goed meer. Iemand enig idee wat er met deze adapters aan de hand is?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-11 16:27

FlyEragon

Alien Monkeys

Meestal kan het geen kwaad tenzij het echt luid is: Coil whine.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 20:27

Ravefiend

Carpe diem!

Coil whine inderdaad, had hier nog hetzelfde voor gisteren. Een oudere Nokia GSM die altijd aan een lader hangt en constant een high pitch noise op de achtergrond en dus erg nadrukkelijk aanwezig als het stil is in de kamer. Eens je het hoort en weet waar het vandaan komt is het moeilijk om het niet te horen.

Heb uiteindelijk maar eens mijn doos met adapters eens open gegooid en warempel, exact dezelde type lader gevonden en deze werkt wel zonder coil whine!

[ Voor 7% gewijzigd door Ravefiend op 19-08-2014 10:31 ]

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 18:08
Zal inderdaad gewoon coil whine zijn.

Een van de spoelen van de adapter is niet volledig vastgelijmd (de wikkeldraad) waardoor de draad iets gaat trillen onder invloed van het magnetisme. Dat hoor je.

Als je de stroom eraf haalt valt de primaire spanning langzaam weg (want de elco's lopen leeg) dit probeert de voeding te compenseren door een andere schakelfrequentie te nemen (totdat hij helemaal uitvalt). daar hoor je ook in de coil whine.

Coil whine kan vervelend zijn, maar niets ergs.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:11
Ik weet niet hoe oud je laptop is en dus de lader maar je kan altijd contact opnemen met de fabrikant.
Ik had het met een Dell laptop na 9 maanden en kreeg keurig de volgende dag een nieuwe afgeleverd.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als de adapter 5 jaar of ouder is zou ik hem niet meer vertrouwen. Het mag dan wel coin whine zijn, maar als dit zich pas na 5 jaar ontwikkeld komt dit bijna altijd door lekkende condensators. Is die nog vrij nieuw dan zou ik idd aanspraak gaan maken op garantie, maar in zo'n geval kan het in principe geen kwaad en is het vooral irritant.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1