ImaPseudonym schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:40:
@kinnchi:
m.b.t. componenten wisselen:
Van wat ik zo in dit topic (en/of andere topics) lees zijn de AMD-mobo's aan het verouderen, wat me lijkt te impliceren dat je daarmee in de problemen gaat komen m.b.t. het wisselen van componenten in de toekomst.
m.b.t. energiebesparing
Het doel lijkt me hier om maximale prestatie
gaming-wise te krijgen voor elke euro die je uitgeeft. Energiebesparing lijkt me niet een doel dat bijdraagt aan prestatie (wel aan de total cost of ownership, maar ik weet niet of we daar hier rekening mee moeten gaan houden).
m.b.t. video-rendering
Het ging om een
gaming-systeem, right?
Klopt jij hebt helemaal gelijk over componenten wisselen, energie besparing en video-rendering.
Daarom moet je beter lezen ik schreeft :"dat factoren NIET aan orde komen".
m.b.t. duurder vanwege meer reclame
Het kan zijn dat Intel meer 'reclamekosten' in de prijs heeft zitten omdat ze meer reclame maken. Dat maakt het echter niet onmogelijk dat ze voor de euro's van dat bedrag die wel naar ontwikkeling/productie gaan, niet een beter product kunnen maken... Dit argument snijdt geen hout dus.
Ik heb niet gezegd dat ze niks aan ontwikkeling/productie uitgeven. Nogmaals, beter lezen.
Argument snijdt geen hout? Jou tegenargument snijdt geen hout..
Wat betreft je verzoek om links naar websites die de claim dat intel beter is dan amd: dat laat ik even over aan anderen.
Een goed begin is halve werk zal ik maar zeggen.
Als jij ook goed meegelezen hebt komt het door dit:
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-3770K-vs-AMD-FX-8350 site
Ik dacht van: Hé, waarom zou ik een duurdere appel kopen terwijl ik ook de goedkopere appel kan kopen. Ze zijn ongeveer gelijk volgens deze site..
Puur met een Nederlandse gedachte.
Waar haal je dit nu weer?
Goedkoopste prijsvermelding in de pricewatch (België):
FX-8350: €155
i7 4790: €270
i7 4790K: €308
Weer beter lezen.. Maar goed, ik leg het uit door middel van jouw gegevens.
De i7 4790k is 308 en fx 8350 is 155.
De i7 is dus 308/155= 1,98x duurder dan de fx 8350. Dus ongeveer 2x duurder.
Nu is de vraag performt de i7 nu 2x zo goed als de fx 8350?
Voorbeeld. Als de fx8350 50frames/sec draait op de Battlefield 4, heeft de i7 nu 100 frames/sec.
Ik geef je een tip het begint met: nee.
Oh ik heb het antwoord al verklapt, sorry.
]
Ik denk dat je het doelpubliek van een i7 processor niet begrijpt. Het gaat deze mensen niet om de beste prijs/performance van één component, het gaat deze mensen om de beste performance voor een bepaald budget. Stel ik heb 1.000 euro te spenderen en ik gebruik mijn pc voor video-rendering. Wat is dan de configuratie die mij de meeste prestaties geeft voor mijn 1.000 euro. Dan kom je automatisch op een systeem met een i7 processor uit omdat eender welke configuratie met een AMD processor niet dezelfde prestaties kan geven voor mijn 1.000 euro dan een Intel i7 systeem. Dus is de prijs/prestatie verhouding van het i7 systeem in dit geval beduidend beter dan die van eender welk AMD systeem.
HUH? Ik begrijp het doelpubliek van i7 nog steeds niet?? Maar gelukkig hoeft dat nog niet, want we hebben het over BUDGET gaming. hint: budget is 750 euro.
Wat ben ik met een component die goedkoper is en een betere prijs/prestatie verhouding heeft dan een andere component, als deze component de limiterende factor is in mijn systeem en het ganse systeem hierdoor een slechtere prijs/prestatie verhouding heeft dan die met de duurdere component?
Mooi gezegt. Het kon niet beter geformuleerd zijn.
Euhm welke componenten bedoel precies? Dat de gekozen gpu niet optimaal wordt gebruikt door de limiterende amd cpu? Of iets ander?
Wat betreft links, zucht...
1. Open je webbrowser
2. Surf naar
www.google.com
3. Zoek naar '4790k review'
Nog nooit gehoord van google. Even jou stappen plan volgen hoor..
Ahh 4790k reviews, mooi..
Maar waar zijn de vergelijkingen, die ik om vroeg?
Ahh dank je wel voor het makkelijk maken. Even heel snel lappen, lappen text doorlezen. KLAAR.
Wacht.. ik vroeg om cijfers. Je hebt me in de maling genomen!!

Maar dat heb ik toch ook gedaan. Waarom luistert niemand naar mij

*SNIK, SNIK*
*Stemmetje in mijn hoofd* zegt: "Het is niet jouw fout het is de fout van anderen. Ze kunnen niet lezen"
Hallo? De 2 links die ik heb gepost, die niet te vertrouwen waren volgens iemand..
En ik betrouwbare links wilde hebben..
Uit welke zin blijkt dat ik fan ben? (Ik heb misschien wel een i-7..

of drieentachtighonderdvijftig(8350) i-7's in mijn schuur staan.
Ik ben een fan van feiten en cijfers. En daar heb ik niks van jullie gezien.