Goede avonden allen,
Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen en me kan uitleggen wat ik verkeerd doe?
Probleem, ik had te weinig utp aansluitingen op 2 plaatsen zolder en woonkamer en wilde een gigabyte netwerk.
Wat heb ik gedaan, 2x een switch geplaatst.
Switch 1 Level one GSW 0807
Switch 2 Level one GSW 0507
Opstelling;
* In de meterkast staat de router, vanaf de meterkast loopt er een cat 5e kabel naar de woonkamer.
* In de woonkamer staat de Levelone GSW 0807 met 8 poorten vanaf de woonkamer via de switch loopt een kabel naar zolder.
* Op zolder staat de Levelone GSW 0507 met 5 poorten.
Op zolder heb ik geen internet?
- Als ik de switch in de woonkamer er tussen uit haal werkt het internet op zolder wel...
- zet ik de switch in de woonkamer er weer tussen en sluit ik er een computer op aan krijg ik hier wel internet maar niet op de zolder...
Zoals ik het zie hebben de switch wat problemen met elkaar?
Iemand enige ervaring?
Groeten Carlo
Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen en me kan uitleggen wat ik verkeerd doe?
Probleem, ik had te weinig utp aansluitingen op 2 plaatsen zolder en woonkamer en wilde een gigabyte netwerk.
Wat heb ik gedaan, 2x een switch geplaatst.
Switch 1 Level one GSW 0807
Switch 2 Level one GSW 0507
Opstelling;
* In de meterkast staat de router, vanaf de meterkast loopt er een cat 5e kabel naar de woonkamer.
* In de woonkamer staat de Levelone GSW 0807 met 8 poorten vanaf de woonkamer via de switch loopt een kabel naar zolder.
* Op zolder staat de Levelone GSW 0507 met 5 poorten.
Op zolder heb ik geen internet?
- Als ik de switch in de woonkamer er tussen uit haal werkt het internet op zolder wel...
- zet ik de switch in de woonkamer er weer tussen en sluit ik er een computer op aan krijg ik hier wel internet maar niet op de zolder...
Zoals ik het zie hebben de switch wat problemen met elkaar?
Iemand enige ervaring?
Groeten Carlo
Dell XPS 15 9550 FHD