Ram geheugen wordt weeeeeer niet herkend....

Pagina: 1
Acties:
  • 881 views

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-12-2025

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Dames en heren,

om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben ten einde raad.

Van de week nieuwe computeronderdelen besteld en alles in elkaar gezet.

De problemen begonnen meteen al met het geheugen. Ik had hiervoor Corsair value select reepjes liggen van 1333mhz en dit werd met een al niet herkend. Ik kon alleen 1 reepje van 2gb gebruiken.

Mijn specs:

i5 4960k
Asus Maximus VII Ranger (Voorzien van nieuwste bios)
Corsair Vengeance LP 8gb 2x4gb (CML 8GX3M2a 1600C9) Staat zelfs in de qualified vendor list van Asus.

Ik ben nu alweer 4 dagen verder en word er letterlijk helemaal gestoord van. Juist vandaag de Corsair Vengeance in ontvangst mogen nemen en nu is het alweer hetzelfde liedje.

MemOK button op mobo verandert hier ook helemaal niks aan.'

Opstarten met 1 reepje werkt prima. In bios snelheid ook meteen manueel op 1600mhz gezet, maar tevergeefs.

Nieuwste bios 1104 zit er ook op.

En het blijkt dat alleen 1 rood slot werkt, welk geheugen ik er ook in doe.

Lijkt me toch echt een mobo defect?

Verwijderd

Dan zijn je DIMM sloten waarschijnlijk defect.
Mobo defect dus, ja :)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Zet alles in bios op auto,
Alles met snelheid zet dit op stadaard,
auto overclocken uit zetten,

Dan zet de settings van je geheugen iets ruimer. Meer voltage, minder snelheid.

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Ik denk dat ik nu officeel de lul ben. Ik heb wat fora's doorgespit en het kon verbogen pinnen op de 1150 socket zijn. Ik heb het gechecked en het blijkt idd dat er 3 pinnen verbogen zijn. Ik snap er niets van, ik heb het met de beste zorg geplaatst, zoals altijd. Helemaal niks geforceerd. Ik kan rma nu wel vergeten neem ik aan?

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 18:34

Garrett

Watercooler

Die RMA kan je vergeten ja... ik werk bij een webshop en je wil niet weten hoe vaak ik dit tegenkom.
Als ik een bord met kromme pinnen laat terugsturen naar de distributeur dan krijg ik die net zo hard (en ongerepareerd) weer terug.

Sommige mensen maken er echt 'kunstwerken' van... bijvoorbeeld de socketprotector ONDER de holddown willen proppen in plaats van er bovenop... ja dan druk je heel de zooi kapot.
Zo'n protector bedoel ik dus: http://thumbs2.ebaystatic...3hr8J4O7Gb4KUeg77oyIw.jpg

Tegenwoordig laat ik bij klanten die komen afhalen maar gewoon de socket zien, zodat er NOOIT een discussie over ontstaat. Tevens laat ik een foto zien van een verprutste socket met de mededeling: niet namaken ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Garrett op 18-08-2014 23:06 ]

I love watercooling

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-01 21:42
Ik heb in meerdere filmpjes gezien dat ze die pins zelf weer rechtbuigen (op eigen risico!): YouTube: how to fix lga socket pins

Wil je een nieuw moederbord kopen, dan kun je overigens wel de nodige centen besparen. Neem bijvoorbeeld de pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3. Ik begrijp zelf nooit precies waarom mensen voor zo'n duur moederbord gaan. ;) Kijk overigens of je de de nieuwe Z97 functies eigenlijk wel gebruikt. Ga anders gewoon voor een Z87, of als je niet wilt overklokken zelfs voor een niet-Z bord.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ahhh wat zonde man! Ik heb ook de asus maximus ranger, echt een fantastisch mooi bordje:(

Terugbuigen zou wellicht kunnen als laatste optie

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Jongens, bedankt anyhow. Maar ik ga mijzelf niet wagen aan het verbuigen van de pins. Ik heb een rma ingediend bij ASUS repair en ik zie wel wat daar uitkomt.

Mochten ze niet akkoord gaan dan ga ik alsnog voor een andere mobo. Wellicht een Asus Z97 Deluxe en dan laat ik m'n processor meteen daar plaatsen. Kan het me niet nog een keer veroorloven, zo een debiele fout.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 18:34

Garrett

Watercooler

Met een stanleymesje is het rechtbuigen zo gebeurd... ik spreek uit ervaring ;)
Echt zo moeilijk is het niet, je moet alleen voorzichtig zijn :)

I love watercooling

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Ik weet het en ik twijfel er ook niet aan. Maar ik wil het nodige liever voorkomen. Alles in een mail uitgelegd aan asus en wonder boven wonder hebben z'n m'n rma verzoek goedgekeurd.

Heb ze verteld dat de pins verbogen waren, wie dat heeft gedaan heb ik er niet bij vermeld.

Misschien nemen ze hier toch nog genoegen mee.

Nu nog hopen dat ze het daadwerkelijk repareren on arrival.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mochten zij het niet repareren, er zijn zat tweakers die dit kunnen repareren (oa ik).

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 22:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het moederbord functioneert nu toch niet zoals het moet. Als je RMA niet lukt, kan je het net zo goed proberen. Nu heb je niets en zou je een nieuw bord moeten kopen. Niet geschoten is altijd mis en ben je meer geld kwijt. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou sowieso informeren wat 't kost om 't bord te fixen bij Asus. Kan nog wel een duur grapje worden als ze dit onder user abuse schuiven.

Verwijderd

Ik heb Corsair 16GB Ram (4x4gb) gekocht voor mijn Asus P7H55 moederbord, daarbij heb ik een i5 dual core processor. Het geheugen word ook bij mij niet herkend. De PC start op tot aan de Bios waar hij vervolgens niets doet. Het vreemde is dat hij met 1 stick in het moederbord wel werkt..
Ik heb de laatste Bios versie en volgens Asus past dit geheugen prima...

ik ben out of options.. iemand een idee?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Open even je eigen topic. Dit topic is van iemand anders en gaat over andere onderdelen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.