Dames en heren,
om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben ten einde raad.
Van de week nieuwe computeronderdelen besteld en alles in elkaar gezet.
De problemen begonnen meteen al met het geheugen. Ik had hiervoor Corsair value select reepjes liggen van 1333mhz en dit werd met een al niet herkend. Ik kon alleen 1 reepje van 2gb gebruiken.
Mijn specs:
i5 4960k
Asus Maximus VII Ranger (Voorzien van nieuwste bios)
Corsair Vengeance LP 8gb 2x4gb (CML 8GX3M2a 1600C9) Staat zelfs in de qualified vendor list van Asus.
Ik ben nu alweer 4 dagen verder en word er letterlijk helemaal gestoord van. Juist vandaag de Corsair Vengeance in ontvangst mogen nemen en nu is het alweer hetzelfde liedje.
MemOK button op mobo verandert hier ook helemaal niks aan.'
Opstarten met 1 reepje werkt prima. In bios snelheid ook meteen manueel op 1600mhz gezet, maar tevergeefs.
Nieuwste bios 1104 zit er ook op.
En het blijkt dat alleen 1 rood slot werkt, welk geheugen ik er ook in doe.
Lijkt me toch echt een mobo defect?
om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben ten einde raad.
Van de week nieuwe computeronderdelen besteld en alles in elkaar gezet.
De problemen begonnen meteen al met het geheugen. Ik had hiervoor Corsair value select reepjes liggen van 1333mhz en dit werd met een al niet herkend. Ik kon alleen 1 reepje van 2gb gebruiken.
Mijn specs:
i5 4960k
Asus Maximus VII Ranger (Voorzien van nieuwste bios)
Corsair Vengeance LP 8gb 2x4gb (CML 8GX3M2a 1600C9) Staat zelfs in de qualified vendor list van Asus.
Ik ben nu alweer 4 dagen verder en word er letterlijk helemaal gestoord van. Juist vandaag de Corsair Vengeance in ontvangst mogen nemen en nu is het alweer hetzelfde liedje.
MemOK button op mobo verandert hier ook helemaal niks aan.'
Opstarten met 1 reepje werkt prima. In bios snelheid ook meteen manueel op 1600mhz gezet, maar tevergeefs.
Nieuwste bios 1104 zit er ook op.
En het blijkt dat alleen 1 rood slot werkt, welk geheugen ik er ook in doe.
Lijkt me toch echt een mobo defect?