Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet Brazilie Netwerk Wifi Repeater

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum-gebruikers,

Sinds twee weken heb ik een appartement in Brazilie en ik wil graag thuis internet hebben. Alleen door de bureaucratie en ongeorganiseerdheid in dit land duurt dit zo´n drie weken.

Nu heb ik het wachtwoord gekregen van mijn buren, maar het signaal is niet overal even sterk. Bovendien is er een open netwerk aan een andere kant van mijn appartement.

Mijn idee en vraag is als volgt. Kan ik door een wifi-repeater het signaal versterken van mijn buren zodat ik het overal kan gebruiken? En zo ja, wat komt er allemaal bij kijken naast het inpluggen van die repeater?

Hartelijk dank, Ramon

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

overal.. geen idee hoe groot je kot is. als die zo groot is als het witte huis heb je er wel meerdere nodig. Een normaal kot lukt meestal wel.

gewoon doen ..ik zou niet zo'n stekker ding kopen met ingeboude antennes (slechte ervaring mee kwa relay troughput) maar gewoon een fatsoenlijk ding. deze gebruik ik zelf thuis als ap, maar ondersteund ook bridge met ap. http://www.tp-link.com/lk/products/details/?model=TL-WA801ND
Operation Mode - Several Operation Modes are supported, including: (1)Access Point (2)Multi-SSID (3)Client (4)WDS Repeater (5)Universal Repeater (6)Bridge with AP. The available setting options are different in various operation modes, and they are explained below.
verder komt er weinig meer bij kijken

Iperf

Verwijderd

Een repeater is eigenlijk een onding. Shit erin, dus shit eruit (en dan nog sterker)...

Dus als jij nu al wisselende sterktes heb, zal het niet veel beter als de repeater straks erin zit. Die krijgt dezelfde slechte signalen binnen.

Regel een kabeltje tussen de buren en jou, en sluit eventueel dan een AP (Access Point) aan. Dat werkt wél goed.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De repeater blijft natuurlijk maar op 1 plek eh..
maar het signaal is niet overal even sterk
Het is wel zaak dat je de repeater zo dicht mogelijk bij de bron zet

idd Een kabel heeft altijd de voorkeur, zeker bij een repeater

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 19-08-2014 00:03 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Een kabeltje is niet mogelijk, doordat het de buren schuinboven me zijn. Mijn appartement is maar 65m2. Maar bij een repeater hoef je alleen maar in te pluggen en verder niets te installeren mbt ip-adressen ed?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me vooral afvroeg, is wat er precies bij komt kijken mbt installatie etc. Ik had namelijk vorige week een Gothan GWR-130 (WIfi-repeater) gekocht, maar kreeg dat ding in geen mogelijkheid goed geinstalleerd. Het bereik van mijn het netwerk van mijn buren werd sterker (vol bereik), maar de internet access werd limited. Ik had het idee dat er geen informatie miste, dus ben nu op zoek naar iets simpelers. Misschien kan het aan het merk wifi-repeater liggen?

Verwijderd

Nee, daar ligt het niet aan. Je krijgt shit binnen (slecht signaal), en je versterkt het. Maar het blijft shit....

Daarom "lijkt" het dat het beter is, maar is het in werkelijkheid niet.

Trek een kabel. Desnoods met een hangkoord (staaldraad), waaraan de UTP kabel hangt. Dat met die repeaters gaat niet werken. Ook niet met goede "merken".

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het is niet gezegd dat er shit in komt, er is gezegd dat het singaal wisselt. afhankelijk van waar de ts is.

Met een repeater op de goed plaats kan het wel beter worden.

maar beter dan de ontvangst van de repeater zal het idd niet worden. ook al vind je laptop de ontvangst +1000
dus de repeater moet wel op een plek komen waar een laptop ook een goede! ontvangst heeft.
want idd shit in = shit out

Iperf

Pagina: 1