Probleem met automatisch TV-satelliet zoeken

Pagina: 1
Acties:

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Op onze camper staat er een sataliet, een sr mecatronic asr 680 die dus automatisch je "post" zoekt en voor belgie en nederland heb je astra 19E en astra 23.5.

Het probleem is dat als je astra 23.5 selecteerd hij het nooit kan vinden maar als je astra 19E selecteerd hij het altijd kan vinden, het kan niet liggen aan de ontvanger ofzo want ik weet hoe je hem correct moet installeren. Het display van de sataliet zelf zegt sat not found please replace camper. Ik heb het al op verschillende plaatsen gezocht maar kan nooit astra 23.5 vinden. Maar toen we hem voor het eerst hadden moest ik hem gewoon op 19E zetten en dan kregen we de andere kanalen zoals discovery channel wel en dat vind ik heel raar. Heb al geprobeerd om op astra 23.5 te zoeken met de decoder als hij op astra 19E staat maar de helpt niet veel.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!!!!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-02 14:52
Is het niet zo dat als de kop op de schotel één keer goed staat dat uitrichten op 19.2 automatisch een juiste positie voor 23.5 oplevert?

Met andere woorden, staat die kop wel goed? Of zou het automatische verstelsysteem dit ook moeten regelen? Ken deze systemen verder niet echt eerlijk gezegd..

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je zou kunnen beginnen met de satelliet de ruimte in te laten schieten en op je dak gewoon een schotel te monteren :z

/serieus: je hebt het nu over twee verschillende satellieten vinden waarvan de ene wel lukt en de andere niet. Wat gebeurt er als je andere probeert te bereiken?

Oslik blyat! Oslik!

• thibautb
dion_b schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:21:

/serieus: je hebt het nu over twee verschillende satellieten vinden waarvan de ene wel lukt en de andere niet. Wat gebeurt er als je andere probeert te bereiken?
Ik heb er nog drie andere geprobeerd en bij die kon hij ze wel vinden maar niet bij astra 23.5, er staan een stuk of twintig standen in en die ben ik nog niet allemaal afgegaan.

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:53

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

hoe groot is de schotel en waar probeer je te zoeken? (noord of zuid europa)
Lukt het je wel om in Nederland en of Belgie de satelliet te vinden?
Heeft het eerder wel gewerkt of heb je de 23.5 nog nooit kunnen ontvangen? (dat je Discovery eerst wel kon ontvangen zegt niets, hij kan niet zo goed van satelliet gewisseld zijn zie ook www.lyngsat.com voor de beschikbare kanalen per satelliet)

• thibautb
Het is gewoon in nederland en belgie dat ik zoek, de schotel is 68 cm, ik heb nog nooit op astra 23.5 gezet maar toen we hem voor het eerst kregen stonden de tv kanalen van astra 23.5 er op maar zette ik hem altjd op astra 19E, en toen kon ik alle zenders van belgie en ng een paar andere niet meer ontvangen en dan had ik hem opnieuw laten zoeken en ik laat hem blind zoeken zodat hij alle kanalen afgaat die er op astra 19e ligt, hij zoekt die kanalen dan ook zelf.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:52
Move van SG naar TB.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:02
Is het een schotel met 1 kop of meerdere koppen?

In het eerste geval: heb je op Astra 1 goede signaalsterkte, of matig? - Waarschijnlijk moet de schotel beter afgesteld voor je Astra 2 laat zoeken.

In het tweede geval: Staan je DiSEqC instellingen wel goed? - Je ontvanger moet weten welk kabeltje uit de switch voor welke kop gebruikt wordt.

Overigens.... Heb je Eutelsat / Eurobird 25,5 al eens geprobeerd? Zijn de juiste transponders en frequenties geconfigureerd? Juiste DiSEqC protocol ingesteld?

[ Voor 4% gewijzigd door Flozem op 20-08-2014 08:26 ]

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:38
In het geheugen van de Megatronic schotel kunnen 15 satellieten opgeslagen staan ik denk dat hij op 23.5 oost de Astra3 een transponder in zijn geheugen heeft staan die nu niet meer bestaat of niet actief is en daarom de satelliet niet kan vinden.

Kijk eens na welke dat is en vervang die door een wel werkende uit de onderstaande lijst de blauwe zijn gewone transponders de gele HD ik zou dus een blauwe nemen zoiets als 11638 H 27500 5/6.

http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php

Kom je er niet uit neem contact op met je verkoper of degene die hem geinstalleerd heeft.

http://www.cannenburg.nl/...-satelliet-ontvangers.pdf

• thibautb
aart44 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:19:
In het geheugen van de Megatronic schotel kunnen 15 satellieten opgeslagen staan ik denk dat hij op 23.5 oost de Astra3 een transponder in zijn geheugen heeft staan die nu niet meer bestaat of niet actief is en daarom de satelliet niet kan vinden.

Kijk eens na welke dat is en vervang die door een wel werkende uit de onderstaande lijst de blauwe zijn gewone transponders de gele HD ik zou dus een blauwe nemen zoiets als 11638 H 27500 5/6.

http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php

Kom je er niet uit neem contact op met je verkoper of degene die hem geinstalleerd heeft.

http://www.cannenburg.nl/...-satelliet-ontvangers.pdf
Dankjewel! ik ga er eens aan beginnen!
Pagina: 1