Hallo allemaal
ik ben nieuw in de wereld van het zelfbouwen, en heb dus geen idee wat een goede combinatie is. na een tijd zoeken ben ik tot deze configuratie gekomen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn systeem een toekomstvaste machine hebben, waarmee ik films kan kijken, surfen, maar ook games op een redelijke resolutie en framerate kunnen spelen. het hoeft dus niet het hoogste van het hoogste te zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 850 en 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
een monitor, een samsung s24D300H. toetsenbord, muis en speakers zijn ook al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik misschien nog wel een extra HDD nodig ga hebben, en ik wil het liefst ook de mogelijkheid behouden om nog eens gpu's in SLi/CrossFire te zetten. zoals ik al zei: een toekomstvast systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee, niet echt. ik heb veel naar GTX-gpu's gekeken, maar AMD's lijken mij ook helemaal geweldig
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik wil geen energieverbruik boven de
Ga je overklokken?
Ik wil de mogelijkheid behouden om over te klokken; ik weet niet wat ik in de toekomst allemaal uit ga spoken
Zelf heb ik ook nog een paar vragen:
1.) ik wil dus een toekomstvast systeem. is dat hiermee te realiseren? of schat ik veel te hoog of juist veel te laag in?
2.) is dit een gebalanceerd systeem? zijn er onderdelen waar ik te veel of juist te weinig aan uitgeef?
3.) wat voor een voeding heb ik hier voor nodig? ik ben door verschillende websites tussen de 400 en 750 Watt aangeraden...
graag jullie reacties, alvast bedankt!
Jasper
ik ben nieuw in de wereld van het zelfbouwen, en heb dus geen idee wat een goede combinatie is. na een tijd zoeken ben ik tot deze configuratie gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 199,50 | € 199,50 |
| 1 | Asus Z97-A | € 128,05 | € 128,05 |
| 1 | Asus GTX760-DC2OC-2GD5 | € 210,95 | € 210,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 46,11 | € 46,11 |
| 1 | Corsair Carbide 500R Black | € 94,38 | € 94,38 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 24,50 | € 24,50 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX | € 77,13 | € 77,13 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,28 | € 12,28 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 62,73 | € 62,73 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 855,63 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn systeem een toekomstvaste machine hebben, waarmee ik films kan kijken, surfen, maar ook games op een redelijke resolutie en framerate kunnen spelen. het hoeft dus niet het hoogste van het hoogste te zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 850 en 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
een monitor, een samsung s24D300H. toetsenbord, muis en speakers zijn ook al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik misschien nog wel een extra HDD nodig ga hebben, en ik wil het liefst ook de mogelijkheid behouden om nog eens gpu's in SLi/CrossFire te zetten. zoals ik al zei: een toekomstvast systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee, niet echt. ik heb veel naar GTX-gpu's gekeken, maar AMD's lijken mij ook helemaal geweldig
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik wil geen energieverbruik boven de
Ga je overklokken?
Ik wil de mogelijkheid behouden om over te klokken; ik weet niet wat ik in de toekomst allemaal uit ga spoken
Zelf heb ik ook nog een paar vragen:
1.) ik wil dus een toekomstvast systeem. is dat hiermee te realiseren? of schat ik veel te hoog of juist veel te laag in?
2.) is dit een gebalanceerd systeem? zijn er onderdelen waar ik te veel of juist te weinig aan uitgeef?
3.) wat voor een voeding heb ik hier voor nodig? ik ben door verschillende websites tussen de 400 en 750 Watt aangeraden...
graag jullie reacties, alvast bedankt!
Jasper