Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ecke
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-05 23:14
Afgelopen weken met plezier het forum gevolgd. Helaas wel een paar goede aanbiedingen daardoor gemist (bijv. 10% korting bij Lenovo). Dit omdat ik nog niet helemaal wist wat ik wou (en nog steeds niet). Daarom toch een eigen topic geopend.

Wat zoek ik:
Ik zoek een laptop die een tijdje mee vooruit kan.
Beeldschermbreedte: Maximaal 15,6 inch
Beeldschermresolutie: Minimaal 1920 – 1080 (Full HD) of hoger
CPU: Minimaal i5 liefst i7 (als het kan geen U)
GPU: Geen standaard intel videokaart. Ik wil een dedicated videokaart.
Hardeschijven: Mogelijkheid tot een 2de hardeschijf aan te sluiten zonder HDD caddy. Ik vind het lastig om alle informatie bij de verschillende leveranciers te kunnen herleiden. Staat niet overal even duidelijk bij de specificaties.
Ik zoek dus een laptop met een extra msata of m.2 poorten.
Budget: 700 tot 1000 euro. Liefst nog minder 
Wifi: Goede kaart met liefst 2ghz en 5 ghz ondersteuning.

PRE:
Touch screen. Ik vind het geen must maar als het erbij zit dan vind ik dat wel handig.
Displayport. Ik heb een dell scherm staan waar ik de laptop op aan wil sluiten. Dus een display port zou erg prettig zijn.

Waar ga ik het voor gebruiken:
Heel divers. Fotobewerking, administratie, VM’s draaien met diverse Linux distributies. Af en toe een spel. Diablo III, Starcraft II etc.

Voorkeur qua merk: Asus

pricewatch: Asus N56JN-CN035H
pricewatch: Asus VivoBook S551LN-DN079H

Ik kan nergens een Asus 15.6 model vinden die een msata of m.2. aansluiting extra heeft.. Je moet altijd dan een HDDcaddy gebruiken.

Is er ook een externe usb caddy waar je de DVD speler in kan stoppen wanneer je toch een HDD op die plek installeert?

De laptop die het meest in de buurt komt is de Acer V5 variant:
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii
Of de i7 broer:
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-745081Taii
Leuke laptop, cpu is iets minder en geen touch en displayport

Ik heb ook gekeken naar een Dell Inspirion 15 inch model. Echter kan ik daar qua hardeschijf de juiste informatie over vinden. De Inspirions hebben echter geen displayport en dan zit je al weer aan een duurdere XPS.

Deze MSI en HP zijn ook een mogelijkheid:
MSI: pricewatch: MSI GP60 2PE-068NL
HP: pricewatch: HP Envy 15-k046nd

Heb ik een bepaalde laptop over het hoofd gezien of moet ik een aantal eisen laten vallen?

• MrBB
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17-04 11:12
Deze Lenovo komt wellicht aardig in de buurt van wat je wilt. Bij Campusshop.nl 799,-.

[Voor 49% gewijzigd door MrBB op 19-08-2014 09:27]

• Ecke
Dat is inderdaad een goede tip. Ik had de FLEX 2 ook gezien alleen toen had ik te kort tijd om gebruik te maken van de 10% back to school aanbieding bij de Lenovo site. Ook was de FLEX 2 op de lenovo site maar met 4 GB uitgerust en dat vond ik wel vrij weinig.

Iemand anders met nog een goede suggestie?
Ik had meer reacties verwacht :?

[Voor 13% gewijzigd door Ecke op 19-08-2014 18:30]

• Ecke
Ik heb nog een andere oplossing gevonden. Toch een HDDcaddy en de DVD speler in deze bracket:

Om de dvd-speler om te zetten in een USB externe apparaat:
http://hddcaddy.com/nl/ac...ng-voor-dvdbr-speler.html
Handleiding inbouw kun je hier vinden: http://hddcaddy.nl/instal...ng-voor-dvd-of-br-speler/

Of deze:
http://hddcaddy.com/nl/ac...top-dvd-of-br-speler.html

Enige nadeel is de prijs die je extra kwijt bent.

Ik heb voor de Lenovo gekozen. Bedankt voor je reactie MrBB!

pricewatch: Lenovo Flex 2 15-00501 (met i7)

[Voor 15% gewijzigd door Ecke op 19-08-2014 22:55]

• itsonu
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 24-05 17:57
Ecke

Hoe bevalt de Lenov Flex 15-00501? De twee reviews op tweakers hebben als minpunt dat het toetsenbord doorbuigt. Hoe is jouw ervaring hiermee?

[Voor 20% gewijzigd door itsonu op 02-09-2014 15:49. Reden: betere formulering]

• Ecke
Ik heb er nog niet zoveel opgezeten. Ik vind het tot op heden wel meevallen.

Het enige minpunt vind ik dat er geen extra schijfmogelijkheden zijn.

Een voordeel wel is dat je een geheugenmodule vrij hebt en eentje in gebruik dus geheugenuitbreiding is wel mogelijk.

Ik vond het loshalen van de laptop wel een hele klus. Je moet eerste de middelste schroef aan de achterkant eruit halen. Dan haal je aan de voorkant je toetsenbord eraf. Wanneer je toetsenbord eraf is dan haal je 5 schroeven aan de bovenkant los (let op eentje is verstops achter een Lenovo garantie sticker). Daarna doe je de overige schroeven aan de onderkant. Nu kun je de onderkant helemaal verwijderen. Ik heb overal foto's van gemaakt maar nog geen tijd gehad om deze te uploaden.

Ik zie namelijk nog wel een aansluiting die ik niet helemaal kan verklaren. Moet dit nog uitzoeken.

Goede review over deze laptop:
http://www.notebookcheck....book-Review.123450.0.html

Als deze laptop ook een uitbreiding van disk mogelijkheid had gehad was het een top laptop. Nu voldoet hij niet helemaal aan mijn wensen.

[Voor 4% gewijzigd door Ecke op 05-09-2014 18:09]

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:02
Die je hebt gekocht is ook beschikbaar met een 256GB SSD Voor 899. Maar je kan altijd nog een keer je disk vervangen voor een andere.

• Ecke
quote:
Cinemaskoop schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:01:
Die je hebt gekocht is ook beschikbaar met een 256GB SSD Voor 899. Maar je kan altijd nog een keer je disk vervangen voor een andere.
Klopt maar ik wou eigenlijk en / en ;)

• itsonu
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 24-05 17:57
quote:
Ecke schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 18:09:
Ik heb er nog niet zoveel opgezeten. Ik vind het tot op heden wel meevallen.

Het enige minpunt vind ik dat er geen extra schijfmogelijkheden zijn.

...

Als deze laptop ook een uitbreiding van disk mogelijkheid had gehad was het een top laptop. Nu voldoet hij niet helemaal aan mijn wensen.
Ik heb ondertussen in diverse winkels even gekeken naar de bouwkwaliteit van andere laptops, hoewel dat natuurlijk nooit een eerlijke vergelijking is. Daar vond ik uiteindelijk toch de ASUS het prettigst voelen. van de N56JN het model met HD/SDD 750gb/8gb gekozen http://tweakers.net/price...6jn-cn038h/specificaties/. Alleen een HDD zou te traag zijn en ik heb niet gelijk zin om er een schijf bij te prikken dus was dit voor mij de beste optie.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True