Afgelopen weken met plezier het forum gevolgd. Helaas wel een paar goede aanbiedingen daardoor gemist (bijv. 10% korting bij Lenovo). Dit omdat ik nog niet helemaal wist wat ik wou (en nog steeds niet). Daarom toch een eigen topic geopend.
Wat zoek ik:
Ik zoek een laptop die een tijdje mee vooruit kan.
Beeldschermbreedte: Maximaal 15,6 inch
Beeldschermresolutie: Minimaal 1920 – 1080 (Full HD) of hoger
CPU: Minimaal i5 liefst i7 (als het kan geen U)
GPU: Geen standaard intel videokaart. Ik wil een dedicated videokaart.
Hardeschijven: Mogelijkheid tot een 2de hardeschijf aan te sluiten zonder HDD caddy. Ik vind het lastig om alle informatie bij de verschillende leveranciers te kunnen herleiden. Staat niet overal even duidelijk bij de specificaties.
Ik zoek dus een laptop met een extra msata of m.2 poorten.
Budget: 700 tot 1000 euro. Liefst nog minder
Wifi: Goede kaart met liefst 2ghz en 5 ghz ondersteuning.
PRE:
Touch screen. Ik vind het geen must maar als het erbij zit dan vind ik dat wel handig.
Displayport. Ik heb een dell scherm staan waar ik de laptop op aan wil sluiten. Dus een display port zou erg prettig zijn.
Waar ga ik het voor gebruiken:
Heel divers. Fotobewerking, administratie, VM’s draaien met diverse Linux distributies. Af en toe een spel. Diablo III, Starcraft II etc.
Voorkeur qua merk: Asus
pricewatch: Asus N56JN-CN035H
pricewatch: Asus VivoBook S551LN-DN079H
Ik kan nergens een Asus 15.6 model vinden die een msata of m.2. aansluiting extra heeft.. Je moet altijd dan een HDDcaddy gebruiken.
Is er ook een externe usb caddy waar je de DVD speler in kan stoppen wanneer je toch een HDD op die plek installeert?
De laptop die het meest in de buurt komt is de Acer V5 variant:
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii
Of de i7 broer:
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-745081Taii
Leuke laptop, cpu is iets minder en geen touch en displayport
Ik heb ook gekeken naar een Dell Inspirion 15 inch model. Echter kan ik daar qua hardeschijf de juiste informatie over vinden. De Inspirions hebben echter geen displayport en dan zit je al weer aan een duurdere XPS.
Deze MSI en HP zijn ook een mogelijkheid:
MSI: pricewatch: MSI GP60 2PE-068NL
HP: pricewatch: HP Envy 15-k046nd
Heb ik een bepaalde laptop over het hoofd gezien of moet ik een aantal eisen laten vallen?
Wat zoek ik:
Ik zoek een laptop die een tijdje mee vooruit kan.
Beeldschermbreedte: Maximaal 15,6 inch
Beeldschermresolutie: Minimaal 1920 – 1080 (Full HD) of hoger
CPU: Minimaal i5 liefst i7 (als het kan geen U)
GPU: Geen standaard intel videokaart. Ik wil een dedicated videokaart.
Hardeschijven: Mogelijkheid tot een 2de hardeschijf aan te sluiten zonder HDD caddy. Ik vind het lastig om alle informatie bij de verschillende leveranciers te kunnen herleiden. Staat niet overal even duidelijk bij de specificaties.
Ik zoek dus een laptop met een extra msata of m.2 poorten.
Budget: 700 tot 1000 euro. Liefst nog minder
Wifi: Goede kaart met liefst 2ghz en 5 ghz ondersteuning.
PRE:
Touch screen. Ik vind het geen must maar als het erbij zit dan vind ik dat wel handig.
Displayport. Ik heb een dell scherm staan waar ik de laptop op aan wil sluiten. Dus een display port zou erg prettig zijn.
Waar ga ik het voor gebruiken:
Heel divers. Fotobewerking, administratie, VM’s draaien met diverse Linux distributies. Af en toe een spel. Diablo III, Starcraft II etc.
Voorkeur qua merk: Asus
pricewatch: Asus N56JN-CN035H
pricewatch: Asus VivoBook S551LN-DN079H
Ik kan nergens een Asus 15.6 model vinden die een msata of m.2. aansluiting extra heeft.. Je moet altijd dan een HDDcaddy gebruiken.
Is er ook een externe usb caddy waar je de DVD speler in kan stoppen wanneer je toch een HDD op die plek installeert?
De laptop die het meest in de buurt komt is de Acer V5 variant:
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii
Of de i7 broer:
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-745081Taii
Leuke laptop, cpu is iets minder en geen touch en displayport
Ik heb ook gekeken naar een Dell Inspirion 15 inch model. Echter kan ik daar qua hardeschijf de juiste informatie over vinden. De Inspirions hebben echter geen displayport en dan zit je al weer aan een duurdere XPS.
Deze MSI en HP zijn ook een mogelijkheid:
MSI: pricewatch: MSI GP60 2PE-068NL
HP: pricewatch: HP Envy 15-k046nd
Heb ik een bepaalde laptop over het hoofd gezien of moet ik een aantal eisen laten vallen?