[Windows 7] Boot niet verder dan BIOS-scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undisclosed
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 16:48
Het gaat om een Medionlaptop van een jaar of drie oud. Zojuist voor de eigenaar opnieuw geïnstalleerd, maar sindsdien boot het apparaat niet meer voorbij het BIOS-scherm, behalve als ik een externe CD-speler aansluit. Als ik daarin een windows 7-dvd stop en de 'druk op een toets om op te starten vanaf cd' negeer, start het apparaat Windows vreemd genoeg zonder problemen. Met CD-speler zonder CD werkt ook prima, alleen het aansluiten is dus voldoende.

Zonder die cd-speler kom ik overigens niet in de BIOS, op toetsenbordaanslagen volgt geen reactie, het lijkt alsof het apparaat ergens mee bezig is.

Reeds zonder verschil geprobeerd:
- interne CD-speler uit de bootsequence gehaald
- interne harde schijf uit de bootsequence gehaald
- netwerkkaart uit uit de bootsequence gehaald
- windows opstartherstel uitgevoerd
- fixmbr en fixboot
- biosdefaults geladen

Op het apparaat is verder geen randapparatuur aangesloten.

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door undisclosed op 18-08-2014 20:54 . Reden: extra informatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:15
Ik neem aan dat je de interne harddisk inmiddels wel weer aan hebt gezet in de boot sequence? :p

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undisclosed
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 16:48
Uiteraard :)

Naast een CD-speler blijkt het apparaat ook op te starten als een usb-stick is aangesloten. Ik heb voor eigenaar een klein stickje gekocht en hem het apparaat teruggegeven met de boodschap dat (lege) stickje vooral te laten zitten.

Vaag probleem, meestal is het andersom en willen computers juist niet opstarten doordat ingeplugde apparatuur de boel verstiert...

Voor nu beschouw ik het als opgelost, maar mocht iemand dit lezen een idee hebben dan houd ik me uiteraard alsnog aanbevolen.

[ Voor 3% gewijzigd door undisclosed op 20-08-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Komt de laptop werkelijk niet door de POST, of komt deze wel door de POST maar gebeurt er daarna niets meer? Ik kan mij namelijk moeilijk voorstellen dat de laptop niet door de POST zou komen, behalve als er een USB apparaat gekoppeld is aan de laptop.

Not trying to pretend the enemy that I am.