Scherm disable na Linux Mint 17 login

Pagina: 1
Acties:

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 11:37
Heb een paar dagen geleden Linux Mint 17 geinstalleerd om mezelf een beetje meer vertrouwd te laten geraken met de linux terminal en het hele gebeuren er rond. Deze is geinstalleerd op mijn laptop maar er werden 2 beeldschermen gedetecteerd, dus heb ik vervolgens de onnodige (onbestaande) gedisabeld.

Nu is het probleem dat voorbij het login scherm ( waar de GUI wel nog werkt) het scherm gedisabled wordt. (Dit denk ik toch allezins omdat het scherm helemaal pikzwart wordt en niet de normale grijstint behoud)

Nu kan ik wel nog via ctrl-alt-f1 de terminal bereiken.

Wie kan er mij helpen, het is een waar doolhof voor Linux groentje.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zal waarschijnlijk een laptop hebben met 2 videokaarten, zoals nVidia Optimus. In zo'n geval wordt het laptopscherm 2x gedetecteerd, 1x voor de nVidia kaart, en 1x voor de Intel. Je hebt dus 1 van de twee uitgeschakeld en nu wordt de 'monitor' van de kaart die je hebt uitgeschakeld gebruikt.

Gelukkig is dit een persoonlijke instelling en wordt dat in de desktop omgeving ergens opgeslagen. Omdat je niet zegt welke van de omgevingen van Mint je hebt geïnstalleerd, ga ik even uit van Cinnamon. Meld aan op de terminal in een TTY en verwijder de map .cinnamon. Neem die . (punt) vooraan mee in de naam, want dat geeft aan dat de map verborgen is. Blijf even aangemeld, want misschien moet je nog meer verwijderen. Wissel terug naar het login scherm en probeer dan aan te melden. Je zou dan beeld moeten hebben.

Heb je dat niet, dan zal je moeten zoeken waar het is opgeslagen en de betreffende config verwijderen. Dit kan in .gconf of ergens onder .local of .config staan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 11:37
Bedankt dat was er los op! Gewoon rm -r .cinnamon en klaar was kees.

Nu nog eens kijken naar Bumbelbee voor Nvidea Optimus en mijn battery drain is ook van de baan :)