iMac niet schoon na reparatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ik heb gister mijn iMac weggebracht voor reparatie (bij een officiele apple solution expert)
reparatie is prima, alleen nu zie ik bij thuiskomst dat er aan de binnenkant een aantal vegen zitten en best wel wat stofdeeltjes (je moet wel goed zoeken maar het zit er wel)

nu vraag ik mij af of dit normaal is dat er stofdeeltjes achterblijven (de vegen daargelaten) of dat je bij een reparatie waarbij een uurloon van +100 euro gerekend wordt je een iMac gewoon weer terugkrijgt zoals je m hebt afgeleverd (helemaal stofloos dus)

hebben jullie hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:11
Repareren is repareren, en niet schoon laten maken. Totaal verschillende beroepen ;) waar zitten de stofdeeltjes? Als het tussen de verschillende lagen van een beeldscherm zit, ok, goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ShitHappens schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:33:
Repareren is repareren, en niet schoon laten maken. Totaal verschillende beroepen ;) waar zitten de stofdeeltjes? Als het tussen de verschillende lagen van een beeldscherm zit, ok, goed punt.
"d-russo" heeft het over de binnenkant, dus onder de glasplaat. Natuurlijk niet over de buitenkant.

Ik zou zelf not amused zijn op z'n zachts gezegd en zou dit ook zeker niet accepteren. Ik zou terug gaan en een kosteloos herstel verwachten. Welk reparatiecentrum was het?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:11
Binnenin de behuizing had natuurlijk ook nog gekund, daar doelde ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-10 14:25

lasharor

7 december 2004

ShitHappens schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:33:
Wat is dat nou voor onzin. Je kan er toch vanuit gaan dat een "officiële apple solution expert" kennis van zaken heeft en deze apparatuur gewoon repareert op een normale manier. Zichtbare vegen aan de binnenkant en/of stofdeeltjes zijn echt niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Voor dat geld moet hij gewoon schoon...klaar.

Conclusie: Apple PC's worden blijkbaar in een gore omgeving gerepareerd.
Dat zou je van Apple niet mogen verwachten.....nu dus weer wel..

[ Voor 61% gewijzigd door Waterlelie op 18-08-2014 19:53 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Waterlelie schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:50:

... of er was toevallig een stagiair aan het werk die dit nog niet helemaal doorhad.
... of een medewerker had z'n hoofd er gewoon een keer niet bij.

Fouten gebeuren, het is nergens voor nodig om gelijk met zulke zwart/wit conclusies te komen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:58
Neemt niet weg dat het dus schijnbaar niet gecontroleerd wordt voor het apparaat teruggaat naar de klant. Zeker de vegen lijken me wel opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:36
Waterlelie schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:50:

Het is bij een officiële apple solution expert niet bij Apple. Dus het "Dat zou je van Apple niet mogen verwachten....." is wel heel snel geroepen.
Beetje in de zin van iemand bij Dixons wilde me niet helpen met een probleem bij Windows. Conclusie Microsoft is een hufterig bedrijf die hun klanten in de kou laat staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-10 13:32
Bel ze even op en leg het probleem voor. Waarschijnlijk kan je gewoon terugkomen en wordt het voor je opgelost. Overigens is een Solution Expert iets anders dan een Apple Premium Service Provider. Je kan hier zien of ze erkend zijn door Apple als Service Provider: https://locate.apple.com/nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Datafeest schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:07:
[...]

... of er was toevallig een stagiair aan het werk die dit nog niet helemaal doorhad.
... of een medewerker had z'n hoofd er gewoon een keer niet bij.

Fouten gebeuren, het is nergens voor nodig om gelijk met zulke zwart/wit conclusies te komen.
ga inderdaad ook niet meteen het betreffende bedrijf in kwaad daglicht zetten, en fouten gebeuren nou eenmaal, maar dit is niet echt een fout vind ik persoonlijk, dit is gewoon erg slordig.

heb hem juist weggebracht om dat ik stofdeeltjes aan de binnenkant wilde voorkomen
Myrdhin schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 07:56:
Bel ze even op en leg het probleem voor. Waarschijnlijk kan je gewoon terugkomen en wordt het voor je opgelost. Overigens is een Solution Expert iets anders dan een Apple Premium Service Provider. Je kan hier zien of ze erkend zijn door Apple als Service Provider: https://locate.apple.com/nl/nl/
excuus het gaat inderdaad om een erkende service provider, heb ze gebeld en ze zouden me terug bellen als de betreffende persoon weer aanwezig is.

wacht dat dus af, lijkt er op dat het gewoon afgehandeld gaat worden (alleen niet de bedoeling want ben nu waarschijnlijk weer een dag mn imac kwijt en vervoer heen en terug is natuurlijk ook niet gratis)

als antwoord op de reacties, het gaat inderdaad om het binnenscherm waar de vegen en stofdeeltjes op zitten, de buitenkant kan ik natuurlijk zelf ook even schoonmaken.

al was het netjes geweest als ze dat ook zelf gedaan hadden want de buitenkant zat inderdaad vol met vingerafdrukken en vlekken.

ik houd jullie op de hoogte :)

[ Voor 22% gewijzigd door dr86 op 19-08-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 09:31
dit heb ik ook wel eens meegemaakt. nog gevraagd bij het ophalen of echt al het stof eruit was. omdat ik een vervelende klant was toch in de winkel uit de doos laten halen en jahoor! stof aan de binnenkant.
Zelf heb ik ook een paar imacs opengemaakt en het is idd erg lastig om de glasplaat er stofvrij terug in te krijgen, maar dat verwacht je van zo'n dienst wel.

Mocht het niet lukken, ik heb dit gebruikt en dat werkt perfect:
http://www.swiffer.com/products/swiffer-dusters
net voor je de plaat er helemaal op legt even langs vegen en het is brandschoon.
Je moet wel even een zuignap regelen om de plaat eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Goede tip, sharkzor! Ik wil binnenkort m'n iMac ophalen ivm een SSD upgrade en wil graag niet hetzelfde probleem hebben. Swiffer is wel een goede :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
ik kan m vrijdag terugbrengen en zal dan even kijken hoe het schoonmaken gaat gebeuren, ze gaven aan dat het niet hoort dat de binennkant stoffig was, dus ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
uiteindelijk is alles weer schoon, ben er wel nog een extra keer voor moeten terug gaan en toen met een zaklampje ieder veegje moeten aangeven wat op het binnenscherm zat omdat alles voor de medewerker daar schoon was (wat dus niet het geval was)

uiteindelijk is alles prima opgelost (ook al was ik misschien een lastigere klant dan normaal)

het ging om de future store in utrecht
Pagina: 1