Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi onmogelijk op deze locatie

Pagina: 1
Acties:

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-11 18:04
Sinds een tijdje werkte de wifi niet meer op het bedrijf van m'n vader. Op aanraden van XS4ALL hebben we toen het modem vervangen. Het betreft een FritzBox 7360. Ik heb geen backup/restore gedaan, maar een hele nieuwe config. Nog steeds geen wifi!

Ik heb de kanalen vastgezet, "N" band uitgezet, korte SSID gekozen, security helemaal uitgezet. Nog steeds niks. Verbinden via de iPhone en de iMac werkte beide niet.

Ik heb toen geprobeerd of ik mijn telefoon wel als mobile hotspot kon gebruiken voor een andere iPhone. Ook dit ging niet. Het leek er dus op dat WIFI in het geheel niet mogelijk was. Ik ben met de twee iPhones naar buiten gelopen een stukje bij het pand vandaan en daar kon ik prima de hotspot functionaliteit van de iPhone gebruiken. Eenmaal binnen was het weer over.

Er is simpelweg geen communicatie meer mogelijk via WIFI op die locatie. Het heeft er echter wel gewerkt in het verleden, dus het kan niet liggen aan de constructie van het gebouw. Bij de buren staat ook een accesspoint (kanaal 9), maar volgens de fritzbox stoorde deze niet op ons netwerk (kanaal 1).

Iemand enig idee waar ik het moet zoeken? Het is in een garage op een industrieterrein.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:31
Tja alles wat op de2.4ghz kan zitten, en dat is nogal wat. Draadloze camera etc

CISSP! Drop your encryption keys!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Overal de stroom af in het gebouw en kijken of de hotspot dan wel weer werkt. Als het dan wel weer werkt stuk voor stuk weer dingen aanzetten en kijken waar het fout gaat.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 18:15
klopt .. wel eens met een tijdelijk draadloos netwerk op locatie gewerkt .. netjes opgebouwd .. functioneerde prima ... toen werden er draadloze microfoons (bosch) op tafels gezet ...
en zodra iemand ging spreken ... *poef* draadloos netwerk plat .. en de spraak was ook niet om aan te horen ....

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Wat geeft een applicatie als inSSIDer weer? Wel het wlan van de buren maar niet die van jou of hoe moet ik dat zien?

U+

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 18:55

donny007

Try the Nether!

Is de 5GHz band een optie? Die is een stuk rustiger dan 2.4GHz, maar de apparatuur moet het wel ondersteunen.

Je kunt de storingsbron eventueel opsporen met een spectrum analyzer.

/dev/null

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jeroen_ae92 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 18:49:
Wat geeft een applicatie als inSSIDer weer? Wel het wlan van de buren maar niet die van jou of hoe moet ik dat zien?
InSSIDer heb je niets aan om non-WiFi interferentie op te sporen, het toont alleen WiFi-netwerken.

Dit klinkt als klassiek geval draadloos video (beveilgingscamera oid). Met een spectrum analyzer en een antenne zou je het zien als een enorme bult (letterlijk) ruis over de frequentieband.

Je kunt een paar dingen proberen:

1) Een voor een de kanalen aflopen in 2.4GHz en zien of er eentje het (een beetje) doet. Mogelijk dat 9 de enige bruikbare is, vandaar dat buurman erop zit...
2) Als niets in 2.4GHz werkt, op 5GHz gaan zitten.
3) Als 5GHz ook niet werkt (zeer zeldzaam, maar ik heb het een keer gezien), je verzoenen in het feit dat WiFi niet werkt en met draadjes werken.

Oslik blyat! Oslik!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Als de 'haal overal de stroom vanaf' techniek niet werkt heb je inderdaad het meeste aan een spectrum analyzer om je storingsbron op te sporen.

Ik weet niet of het een vrijstaand pand is o.i.d. maar de storingsbron hoeft niet persé uit jouw gebouw te komen, daar kun je ook nog aan denken.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• kaandorp
Bedankt allemaal. Ik zal bovenstaande opties gaan proberen en laat het jullie weten!

• kaandorp
Ik heb hem nu vastgezet op kanaal 9. Dit lijkt goed te werken. Als ik de kans krijg zal ik nog eens een scan doen om te kijken wat er nog meer in die 2.4Ghz band zit. Thanks allemaal!
Pagina: 1