Toon posts:

Stille (=energiezuinige?) laptop gezocht. Ook: hoe testen??!

Pagina: 1
Acties:

• AndredB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-03 14:33
Ik zoek een stillenieuwe laptop. Ben vrij gevoelig voor geluid en geruis (in tegenstelling tot mijn huidige Toshiba P300-1F1) en zoek daarom eentje waarbij de ventilator tijdens het gewone werk uit staat. Mijn ervaring is dat de HD nooit zoveel kabaal geeft, los daarvan wil ik de SSD uit de huidige laptop halen en overzetten....... Ik denk dus dat het vooral om de warmteontwikkeling gaat en het wegblazen daarvan.

Daarom:
-zijn er ervaringsrichtlijnen welke kleptops beter (ik bedoel dus stiller) zijn dan anderen? Merken? Types? Processoren? Ik denk dat e.e.a sterk parallel loopt met een energiezuinige processor. En een grotere fandiameter. Zijn daar tips voor?

Ook: kopen via internet geeft je de mogelijkheid om binnen 7 dagen te retourneren. Had ik dat met deze Toshiba maar slimmer aangepakt! Ik zoek een USB/standalone applicatie waarmee je de laptop buiten de HD om kan starten en de processor op 100% kan belasten. Dan weet je 20 minuten later tenminste hoeveel geluid de fan maakt bij langdurige belasting. Dit moet je dan dus buiten de HD om doen, de eerste reguliere start leidt je vaak meteen in het (niet terugdraaibare) proces van: "welkom op uw nieuwe laptop, kies een taal om door te gaan en uw OS te installeren". Heb je dat eenmaal gedraaid, dan krijg je de laptop niet makkelijk terug in de winkel. Iemand idee voor een dergelijke applicatie die in een OS-van-cd draait?

Eerst antwoorden op de vragen
Wat ga je met je laptop doen?
Standaardwerk. Onder windows (ik ga er waarschijnlijk W7, 64 bit op zetten), wat kantoorapplicaties, mijn GPS aansturen, BitComet

Wat is je budget?
500 euro, die orde.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, niet. Gewenste specs zijn:
-17 inch
-ram uitbreidbaar tot 16 GB (wil er toch een jaar of 7 mee doen.....
-liever 4 dan 3 USB poorten
-middenklasse processor
-scherp scherm

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, dat is juist de vraag.

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Lees het LAA beleid nog eens door en kom met een voorstel.

• AndredB
Dat LAA beleid is helder en vind ik best reeel, maar mijn vraag is anders: zijn er ervaringen met merken of types die beter (in dit geval: stiller) presteren dan anderen? Ik kan wel met voorstellen komen (HP, Lenovo, Acer), maar dat is nergens op gebaseerd. Krijg ik tips in de trand van: deze serie is stiller dan de andere, dan kan ik daar zelf wel de 17 ipv de 15inch variant uit plukken of dat ding met 4 ipv 3 usbpoorten. Maar dat is juist het probleem: welk merk/type presteert stiller dan de andere. Wie heeft daar goede ervaring mee

Anoniem: 16328

Heb je echt een laptop nodig?

Je kunt per laptop zoeken naar reviews op www.notebookcheck.net. Zij testen ook het geluidsniveau van de laptop onder idle en load. Ik heb nu een search gemaakt met load dbA max 35: http://www.notebookcheck....earch.8223.0.html#results

Je moet vooral naar de serie kijken zoals de Lenovo Z710, G710 en Dell 17 5xxx serie. Al die laptops zullen met ongeveer dezelfde koeling komen ook al heb je een andere configuratie dan getest zolang ze in dezelfde serie zitten.

[Voor 110% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 18-08-2014 17:41]

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Als je als eis stelt full hd, 17", <500 euro, dan is dit je enige optie: pricewatch: Acer Aspire E5-771-37SB

[Voor 3% gewijzigd door Elaynegalad op 18-08-2014 17:39]

• duk3n
  • Laatst online: 16-03 08:18
AndredB schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:45:

Wat is je budget?
500 euro, die orde.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, niet. Gewenste specs zijn:
-17 inch
-ram uitbreidbaar tot 16 GB (wil er toch een jaar of 7 mee doen.....
-liever 4 dan 3 USB poorten
-middenklasse processor
-scherp scherm

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, dat is juist de vraag.
Weet je zeker dat je een laptop zoekt? Deze eisen en dat bedrag gaan nooit samen voor een nieuwe laptop.
Misschien moet je eens gaan kijken naar een htpc. Die zijn vaak passief gekoelt en maken dus 0 geluid.

• AndredB
Dank voor de reacties.
Ik kon aanschaf nog even uitstellen, maar gister begaf mijn Toshiba het echt en ik ga nu voor een i7 (ev i5)machine met een 1920x1080 resolutie, dus de Z710-serie van Lenovo.
Alleen.... diverse types zijn niet meer verkrijgbaar. O.a. de 00822. ook: niet meer bestelbaar, dus dat doet vermoeden dat de Z710serie er uit gaat (deels: is).
Wie weet het: is er een opvolgserie van (die dus ook stil/energiezuinig is, zie initiele vraag)?

(Of heeft iemand nog een 00822-er staan...?) :-)

André

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:06
En waarom wil je dan een i7 of een i5?
Je noemt geen toepassingen, waarbij je het verschil tussen een snelle of een tragere cpu echt gaat merken.
Alleen i7 of i5 zegt ook niks. een i7-4900MQ is een compleet ander beest dan bijv. een i7-4500U.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:38
Het is misschien handiger om nog even te wachten op een ruimer aanbod laptops met Broadwell processoren. Die verbruiken echt veel minder energie en zijn daardoor stiller.

• karineke
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-06-2017
ik heb een dell 3540-5707 gekocht ,maar die ruist heel de tijd ,ik hoef niet veel alleen stilte ,ik game niet ,zoek wat dingen op ,ga op facebook en men bankzaken en af en toe wat downloadrn ,iemand een idee,deze kostte 653 euro ,dus rond die prijs mss,heb nog tot donderdag om hem te retourneren

• karineke
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-06-2017
ahja met windows7 ,ook heel belangrijk
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee