Ik zoek een stillenieuwe laptop. Ben vrij gevoelig voor geluid en geruis (in tegenstelling tot mijn huidige Toshiba P300-1F1) en zoek daarom eentje waarbij de ventilator tijdens het gewone werk uit staat. Mijn ervaring is dat de HD nooit zoveel kabaal geeft, los daarvan wil ik de SSD uit de huidige laptop halen en overzetten....... Ik denk dus dat het vooral om de warmteontwikkeling gaat en het wegblazen daarvan.
Daarom:
-zijn er ervaringsrichtlijnen welke kleptops beter (ik bedoel dus stiller) zijn dan anderen? Merken? Types? Processoren? Ik denk dat e.e.a sterk parallel loopt met een energiezuinige processor. En een grotere fandiameter. Zijn daar tips voor?
Ook: kopen via internet geeft je de mogelijkheid om binnen 7 dagen te retourneren. Had ik dat met deze Toshiba maar slimmer aangepakt! Ik zoek een USB/standalone applicatie waarmee je de laptop buiten de HD om kan starten en de processor op 100% kan belasten. Dan weet je 20 minuten later tenminste hoeveel geluid de fan maakt bij langdurige belasting. Dit moet je dan dus buiten de HD om doen, de eerste reguliere start leidt je vaak meteen in het (niet terugdraaibare) proces van: "welkom op uw nieuwe laptop, kies een taal om door te gaan en uw OS te installeren". Heb je dat eenmaal gedraaid, dan krijg je de laptop niet makkelijk terug in de winkel. Iemand idee voor een dergelijke applicatie die in een OS-van-cd draait?
Eerst antwoorden op de vragen
Wat ga je met je laptop doen?
Standaardwerk. Onder windows (ik ga er waarschijnlijk W7, 64 bit op zetten), wat kantoorapplicaties, mijn GPS aansturen, BitComet
Wat is je budget?
500 euro, die orde.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, niet. Gewenste specs zijn:
-17 inch
-ram uitbreidbaar tot 16 GB (wil er toch een jaar of 7 mee doen.....
-liever 4 dan 3 USB poorten
-middenklasse processor
-scherp scherm
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, dat is juist de vraag.
Daarom:
-zijn er ervaringsrichtlijnen welke kleptops beter (ik bedoel dus stiller) zijn dan anderen? Merken? Types? Processoren? Ik denk dat e.e.a sterk parallel loopt met een energiezuinige processor. En een grotere fandiameter. Zijn daar tips voor?
Ook: kopen via internet geeft je de mogelijkheid om binnen 7 dagen te retourneren. Had ik dat met deze Toshiba maar slimmer aangepakt! Ik zoek een USB/standalone applicatie waarmee je de laptop buiten de HD om kan starten en de processor op 100% kan belasten. Dan weet je 20 minuten later tenminste hoeveel geluid de fan maakt bij langdurige belasting. Dit moet je dan dus buiten de HD om doen, de eerste reguliere start leidt je vaak meteen in het (niet terugdraaibare) proces van: "welkom op uw nieuwe laptop, kies een taal om door te gaan en uw OS te installeren". Heb je dat eenmaal gedraaid, dan krijg je de laptop niet makkelijk terug in de winkel. Iemand idee voor een dergelijke applicatie die in een OS-van-cd draait?
Eerst antwoorden op de vragen
Wat ga je met je laptop doen?
Standaardwerk. Onder windows (ik ga er waarschijnlijk W7, 64 bit op zetten), wat kantoorapplicaties, mijn GPS aansturen, BitComet
Wat is je budget?
500 euro, die orde.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, niet. Gewenste specs zijn:
-17 inch
-ram uitbreidbaar tot 16 GB (wil er toch een jaar of 7 mee doen.....
-liever 4 dan 3 USB poorten
-middenklasse processor
-scherp scherm
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, dat is juist de vraag.