Toon posts:

Wifi Amsterdam RAI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

In Oktober nemen we als Belgisch bedrijf deel aan een beurs in de RAI in Amsterdam. De prijzen voor Wifi op de stand zijn zoals gewoonlijk extreem duur. Daarnaast laat de kwaliteit vaak te wensen over.
We overwegen een 4G prepaid SIM te kopen, en een tablet of smartphone als hotspot op te zetten.
Hierbij mijn vragen:
- Heeft er iemand ervaring met de 3G/4G coverage in de RAI?
- Welke provider raden jullie mij aan? In België kan ik 2GB aan 4G data kopen voor een 15,-EUR.

Groetjes,

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:27
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:33:

- Heeft er iemand ervaring met de 3G/4G coverage in de RAI?
- Welke provider raden jullie mij aan? In België kan ik 2GB aan 4G data kopen voor een 15,-EUR.
Die 2GB voor 15,- kan je hier echt vergeten :'(

Kijk maar eens bij een aantal van onze providers: Vodafone , KPN ,Hi, Tele2 ,

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:55

DukeBox

loves wheat smoothies

Het KPN netwerk heeft over het algemeen het beste signaal in gebouwen (door de lagere frequentie).
Dat kan met een maand abbo: http://mobiel.kpn.com/bestellen/mobiel-internet-normaal
2500MB is €30 met 9,95 eenmalige kosten.

[ Voor 39% gewijzigd door DukeBox op 18-08-2014 16:45 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:33:
Beste,

In Oktober nemen we als Belgisch bedrijf deel aan een beurs in de RAI in Amsterdam. De prijzen voor Wifi op de stand zijn zoals gewoonlijk extreem duur. Daarnaast laat de kwaliteit vaak te wensen over.
Moet je per se wifi hebben? De vaste aansluitingen van de RAI zijn in mijn ervaring prima.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05
vaste aansluiting afnemen en er dan zelf wifi uitzenden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:55

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Dat mag volgens de voorwaarden niet. Kan ik me ook voorstellen, als iedereen dat doet zou hun eigen WiFi verstoord kunnen worden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DukeBox schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:46:
^ Dat mag volgens de voorwaarden niet. Kan ik me ook voorstellen, als iedereen dat doet zou hun eigen WiFi verstoord kunnen worden.
Afaik mag je niet zelf publiek wifi uitzenden want dat zit hun verdienmodel in de weg maar als je 't alleen voor eigen devices doet is dat iets anders. Ik heb dat zelf zo eens gedaan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha super!

Bedankt voor de feedback.
Het probleem is dat je voor een 0,5 MBit met kabel al reeds meer dan 350,-EUR betaalt. Dan zouden we het inderdaad zelf kunnen gaan verdelen. Als we een deftige snelheid willen, bv. 4MBit betaal je meer dan 1000,-EUR. Die 4MBit zou ik denken, haal ik ook wel over de 4g. Toch?

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 17:47:
Ha super!

Het probleem is dat je voor een 0,5 MBit met kabel al reeds meer dan 350,-EUR betaalt. Dan zouden we het inderdaad zelf kunnen gaan verdelen. Als we een deftige snelheid willen, bv. 4MBit betaal je meer dan 1000,-EUR. Die 4MBit zou ik denken, haal ik ook wel over de 4g. Toch?

Groetjes,
Makkelijk, je snelheid ligt op 4g rond de 50mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 17:47:
Ha super!

Groetjes,
Makkelijk. Maar die 512kbps met kabel werkt gegarandeerd en je 4G-verbinding niet. Of je dat belangrijk vindt is aan jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 17:54:
[...]

Makkelijk, je snelheid ligt op 4g rond de 50mbit.
Ik zou eerder zeggen dat het rond de 50Mbps ligt ;) - maar dat is als niemand anders op dat moment van data gebruik maakt in de cel, en in de RAI tijdens een beurs mag je er vanuit gaan dat er veel mensen tegelijk online zullen zijn via 4G en dan deel je die 50Mbps. Geen idee wat je exact overhoudt, maar het zou zomaar zeer laag kunnen zijn.

Advies: gewoon die EUR 350 betalen. Je betaalt vast een aanzienlijke veelvoud daarvan voor de stand an sich, dan is dit wisselgeld. En duur? Probeer maar eens je eigen glasvezel te leggen door de RAI voor je stand tijdens een event. Dan mag je daar twee nullen achter tellen en vervolgens ook nog vrolijk contract onder je neus krijgen waarin RAI aangeeft dat eigendom van vezel naar hen overgaat na afloop :X

/rant :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1