Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Powershell .net chart: striplines toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een powershell script waarbij via de .net chart controls 3.5 een grafiek aangemaakt wordt, ziet eruit zoals deze, maar dan zonder de 2 horizontale lijnen:
http://ift.tt/1pgJhVE

Nu zou ik graag die striplines ook kunnen toevoegen aan de hand van 2 variabelen, namelijk het gemiddelde en de 95th percentile value.

Deze beide integers bereken ik reeds in het script en wil ik voor elk punt op de Y-as toevoegen in de chart-functies zelf, omdat ik niet aan mijn input data wil raken.

hier vond ik dat dit zo moet in c# (.net):
http://msdn.microsoft.com....stripline(v=vs.110).aspx

de syntax in powershell is natuurlijk wat anders, helaas vind ik er online niets over.
heb zelf wat zitten zoeken om deze regels om te zetten, maar het lukt me niet echt, mijn charts blijven lijn-loos...
weet ook niet of ik de types moet definiëren,daarom in comment.
wie kan mij op weg zetten? alvast bedankt!

$Stripline1 = New-object System.Windows.Forms.DataVisualization.Charting.StripLine
$Stripline1.BackColor = [System.Drawing.Color]::Red
$Stripline1.IntervalOffset = $BEREKENDGEMIDDELDE (en gepubliceerd in de Script scope)
#$Stripline1.IntervalOffsetType = DateTimeIntervalType.Days
$Stripline1.Interval = 1
#$Stripline1.IntervalType = DateTimeIntervalType.Weeks
$Stripline1.StripWidth = 10
#$Stripline1.StripWidthType = DateTimeIntervalType.Days;

#Add strip line to the chart
$global:Chart.ChartAreas[0].AxisY.StripLines.Add($StripLine1)

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen gevonden.
een stripline staat blijkbaar altijd achter de data series, en aangezien mijn chart bijna helemaal volzet is zag ik deze niet staan.

MSDN: Stripline in front of data

deze code werkte perfect:

$Stripline1 = New-object System.Windows.Forms.DataVisualization.Charting.StripLine
$Stripline1.BackColor = [System.Drawing.Color]::Red
$Stripline1.BackSecondaryColor = [System.Drawing.Color]::Red
$Stripline1.Text = "Gemiddelde"
$Stripline1.TextColor = [System.Drawing.Color]::Black
$Stripline1.IntervalOffset = $berekendgemiddelde
$Stripline1.Interval = 0
$Stripline1.StripWidth = 1

#Add strip line to the chart
$global:Chart.ChartAreas[0].AxisY.StripLines.Add($StripLine1)

Maar aangezien het wel de bedoeling is dat de beide lijnen altijd zichtbaar zijn, zal ik dus moeten kijken voor een andere oplossing.