Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Ik wil jullie eens een probleem laten zien waar we op het werk al een aantal jaar mee rondlopen.
In 2011 is ons bedrijf zelfstandig gegaan en daardoor moesten er ook een aantal word sjablonen gewijzigd worden. Een medewerker heeft toen het oude sjabloon gewijzigd en er de nieuwe logo's etc ingezet. Sinds die tijd wordt elk verslag zo via mail verspreid. Echter als je vervolgens op je iOS device de bijlage opent laat het nog steeds het oude logo zien.
Ik kan niet ontdekken waar de preview optie in Word 2013 zit (bestaat deze überhaupt wel?) om dit te wijzigen.
Wanneer de administratief medewerker het verslag opslaat en mailt als PDF zijn er geen problemen. Dus het lijkt mij dat er iets verborgen zit in het docx bestand.

Geopend in Word 2013
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/zisi84.png

Preview op iOS device (in dit geval iPhone 5S)
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/259jt3k.jpg

Quicklook in OSX Mavericks
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2j47r4i.png

Ik hoop dat iemand weet hoe we dit kunnen wijzigen, anders zijn we denk ik toch genoodzaakt nieuwe sjablonen te moeten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Niet je vorige sjabloon hergebruiken maar een nieuwe maken en die over de bestaande opslaan, werkt dat dan wel goed? Dit klinkt meer als een caching issue in iOS en OSX, of een bug in de weergave ervan waardoor de vorige versie wordt getoond.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Een nieuw sjabloon zal dit probleem waarschijnlijk niet hebben, maar we willen juist proberen het probleem op te lossen door de oude sjablonen te kunnen wijzigen.

update: een medewerker medetweaker (stupid autocorrect |:( ) (Biideru) kwam met de oplossing:
Hij had het bestand opgeslagen als HTML, zo kon hij zien dat de plaatjes wel degelijk in het document zitten.
Uiteindelijk heeft hij het bestand als XML bewaard, en de base64 code verwijderd.
Daarna openen met Word en opslaan als DocX.

Hier mag een slotje op.

[ Voor 53% gewijzigd door RichieSD op 18-08-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieSD schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 17:29:
...update: een medewerker...
Ik ben geen medewerker 8) ; medetweaker klinkt beter. ;)

Ik ben blij dat ik je kon helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Slotjes doen we niet aan, dat gebeurt alleen als 't uit de hand loopt. Een topic dat netjes is opgelost krijgt een waardig einde door netjes langzaam naar de spelonken van het archief te zakken.

Overigens, mijn oplossing was ook het oude sjabloon te wijzigen. Je overschrijft de bestaande met een nieuwe die wel gewoon werkt. Minder omslachtig dan wat je nu hebt moeten doen. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate