Externe netwerk hardeschijf - Buitenshuis bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triepson
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-09-2014
Hi,

Sinds kort heb ik een nieuwe laptop gekocht.
Nu heeft deze laptop niet ontzettend veel GB, dus wil ik met een netwerk externe hardeschijf gaan werken.

Mijn vraag is nu:
Kan ik ook van buitenshuis(dus niet via dezelfde WIFI) in een netwerk externe hardeschijf komen zodat ik overal bij mijn bestanden kan?

Alvast bedankt!

Groet,

Tjerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Tjerk,

Welkom op Tweakers ;)
Op tweakers wordt wel verwacht dat je ook wat meer informatie geeft zoals: Welke NAS heb je? Wat heb je al geprobeerd?
Een beetje NAS (Synology) heeft een VPN ingebouwd waardoor alles gewoon op afstand is te benaderen.

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triepson
Dank je wel!

Ah, dacht dat ik al aardig lekker bezig was volgens de policy.

Ik heb nog geen NAS gekocht. Ik had er wel al naar gekeken, maar er werd nauwelijks iets gezegd over de bereikbaarheid vanuit buitenshuis. Ik heb bijvoorbeeld naar deze gekeken: Synology DS214 (qua budget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:34
Web-Brielle schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:45:
Een beetje NAS (Synology) heeft een VPN ingebouwd waardoor alles gewoon op afstand is te benaderen.
Een beetje Nas? Synology?

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
oyay schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:51:
[...]

Een beetje Nas? Synology?
Synology is natuurlijk van veel mensen favoriet en heeft vele functies.
Had het beter kunnen formuleren: Een goede NAS heeft bijna altijd een VPN in zich (zoals synology).

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:26

Tazzios

..

Waarschijnlijk ook handig om even deze vragen te beantwoorden om te zien of wat je bedacht hebt wel een oplossing is.
Om wat voor bestanden gaat het?
Hoe vaak wil je ze benaderen?
Ga je er meer dingen op wegschrijven of vooral van op halen?
Wat is je huidige internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triepson
Ik zou het gaan gebruiken om muziek, films, afbeeldingen en documenten op te plaatsen.
Om het vanaf die plek ook vervolgens af te spelen via m'n laptop en andere devices in m'n huis.
Ik zal het dus zeer vaak gaan gebruiken.

Internet snelheid is van Ziggo Plus, 100,0 Mbps
De ziggo speedtest geeft een werkelijke snelheid aan van 52,72MBps download & 8,74Mbps upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:26

Tazzios

..

Dat je ook andere apparaten gebruikt staat niet in je openingspost maar een NAS is dan een goed idee.

Met een simpele google opdracht op "Synology internet" kom je hier uit:
http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/614
Vrijwel elk apparaat met een netwerkaansluiting kun je bereikbaar maken via internet.

Films er op zetten terwijl je bij iemand anders bent die een ADSL lijntje heeft raad ik je echter niet aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:42
triepson schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:07:
De ziggo speedtest geeft een werkelijke snelheid aan van 52,72MBps download & 8,74Mbps upload.
offtopic:
Je gebruikt wireless. Je deelt het medium dus met andere wireless signalen. De snelheden zijn niet slecht te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat heeft TS voor een router staan en wat is daar eventueel direct op aan te sluiten middels USB? Misschien is er wel een USB HDD van 6TB? aan te koppelen zodat 'ie zichzelf een "Synology" NAS kan besparen doordat 'ie dat niet nodig heeft?

Hell: Wat moet iemand met een NAS als 'ie alleen wat extra lokale (LAN)storage wil welke verder alleen via een (waarschijnlijk) trage internetverbinding ontsloten gaat worden naar de buitenwereld en alleen voor zichzelf (intern) bedoeld is?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

triepson schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:07:
Ik zou het gaan gebruiken om muziek, films, afbeeldingen en documenten op te plaatsen.
Om het vanaf die plek ook vervolgens af te spelen via m'n laptop en andere devices in m'n huis.
Ik zal het dus zeer vaak gaan gebruiken.

Normaal haalt ziggo wel de waardes waaronder het verkocht word. Laat me raden, doe je de speedtest draadloos ? Doe het eens bedraad

(bluray is 54mbit peak)

Kweenie of er een schijf op een ziffo router kan. maar wel dat een ubee ook vpn capabilities kan hebben
lijk me dat je even moet kijken of je ziggo router een vpn server heeft. dan ben je zo op de rit
oh wacht je hebt nog geen nas gekocht

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 19-08-2014 00:10 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

fish schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 00:06:
[...]

Normaal haalt ziggo wel de waardes waaronder het verkocht word. Laat me raden, doe je de speedtest draadloos ? Doe het eens bedraad

(bluray is 54mbit peak)

Kweenie of er een schijf op een ziffo router kan. maar wel dat een ubee ook vpn capabilities kan hebben
lijk me dat je even moet kijken of je ziggo router een vpn server heeft. dan ben je zo op de rit
oh wacht je hebt nog geen nas gekocht
TS wil volgens de post's alleen maar wat extra storage op z'n lokale LAN doordat z'n eigen HDD op de laptop wat ruimte te weinig heeft.

Ik kan 'm een HP EVA systeem proberen aan te smeren.... Maar da's net zoveel/goed overkill als een goedkoop NAS ding :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wimmel_1 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 00:17:
[...]

TS wil volgens de post's alleen maar wat extra storage op z'n lokale LAN doordat z'n eigen HDD op de laptop wat ruimte te weinig heeft.

Ik kan 'm een HP EVA systeem proberen aan te smeren.... Maar da's net zoveel/goed overkill als een goedkoop NAS ding :P

(dus niet via dezelfde WIFI)
Ik concludeer hier een beetje uit dat hij via andermans internetverbinding bij zijn data wil komen

Dan is een vpn wel een pre
en de data moet beschikbaar zijn :
- via een losse nas
- danwel een nas faciliteit op de router met een extra hd
- een laptop/pc aan laten staan met share

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 19-08-2014 00:30 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triepson
1.
De bedoeling is inderdaad dat ik altijd bij m'n externe hardeschijf kan, via welk ander netwerk dan ook. En eigenlijk zonder dat ik er een computer voor moet laten aanstaan.

2.
Het gaat mij er inderdaad om dat ik m'n laptop niet te veel hoef te belasten met GB's aan films etc, maar dat op een externe hardeschijf kwijt kan. Die ik altijd kan bereiken zonder dat ik die externe hardeschijf daadwerkelijk mee hoef te nemen of dat ik perse op hetzelfde netwerk moet zitten.

[ Voor 47% gewijzigd door triepson op 24-08-2014 20:34 ]

Pagina: 1