Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mediaserver en 2 routers alleen zichtbaar via 1 netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat doe ik verkeerd?

Ik heb een Zyxel NSA 352v2 nas met een twonky mediaserver. Omdat het bereik van de Telfortmodem niet voldoende was, heb ik op zolder een netgear wifirouter geplaatst. Deze heeft een andere ssid.

Verbind ik de laptop/androidtelefoon/androidtablet met wifi van de router op zolder, dan vind ik direct de mediaserver en bijv de WDTV live. Verbind ik de apparatuur via de wifi van de telfortmodem, dan zie ik wel de netwerkschijven, maar NIET de mediaserver/WDTV Live.

Ik wil graag via zowel de router op zolder, als de telfortmodem de mediaserver kunnen benaderen. Hoe komt het dat dit nu niet lukt? :?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Is dat telfortmodem een modem of een modem-router?

Als het een router is dan neem je beter een switch op zolder ipv een router. Niet een 2e router in je netwerk hangen als het niet perse hoeft, je haalt je hiermee extra configuratie werk op de hals als je het al goed werkend krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
De Telfort Modem/Router heeft onvoldoende wifibereik, vandaar de extra router op zolder( die overigens gewoon middels utp is aangesloten op de Telfort modem/router. Ik heb dan ook prima wifibereik zowel beneden als boven. Een switch gaat dat niet voor elkaar krijgen...

• King4589
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-10 15:14
dragon2 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:13:
Is dat telfortmodem een modem of een modem-router?

Als het een router is dan neem je beter een switch op zolder ipv een router. Niet een 2e router in je netwerk hangen als het niet perse hoeft, je haalt je hiermee extra configuratie werk op de hals als je het al goed werkend krijgt.
Er hoeft geen ander apparaat aangeschaft te worden, of de 2de router vervangen te worden, dit moet enkel ingesteld worden als bridge.

Daarna zou ik zelf op iedere router het zelfde SSID gebruiken is gewoon makkelijker, je apparaat pakt toch het beste signaaal

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Tazzios

..

Heb je je netgear als router in gebruik of heb je hem als accespoint geconfigureerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Tazzios op 18-08-2014 13:17 ]

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Zitten ze wel op hetzelfde netwerk? Dus op 1 router DHCP aan die tevens de Gateway is voor al je devices. Zorg ook dat je ze aansluit van LAN naar LAN poort op de routers.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Verwijderd

Topicstarter
Tazzios schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:17:
Heb je je netgear als router in gebruik of heb je hem als accespoint geconfigureerd?
Dat is een beetje het punt ben ik bang...dat weet ik niet meer en ik weet ook niet meer hoe ik inlog op die netgear. Via ipconfig /all krijg ik alleen het ipadres van de telfortmodem/router beneden te zien :/

• King4589
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-10 15:14
er zit een reset knopje op de router, houd deze in terwijl de stekker er in zit, trek de stekker er uit, wacht 60seconden, steek de stekker terug. Dit alles terwijl je de reset knop inhoudt zodat de router gereset wordt.

Stel hem in zonder een utp naar je telfort router en zorg dat je het IP weet.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Tazzios

..

Stappen:
-reset de netgear
-zoek naar "router als accespoint instellen" in dit forum of op google.
- Stel dezelfde wifi instellingen(naam en ww) in als de telfort op het kanaal na.

Verwijderd

Topicstarter
Tazzios schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:25:
Stappen:
-reset de netgear
-zoek naar "router als accespoint instellen" in dit forum of op google.
- Stel dezelfde wifi instellingen(naam en ww) in als de telfort op het kanaal na.
Ik ga het proberen...dank voor zover...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de HOWTO gevolgd: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Het bovenstaande dus uitgevoerd, met dien verstande dat ik de ssid wel een andere naam heb gegeven en op een andere channel heb gezet. Inmiddels kan ik dus ook de router op zolder benaderen.

De situatie is helaas zoals hij voorheen ook was: géén mediaserver via telfortmodem/router, wel via router op zolder...Wat gaat hier nou toch mis?

Het kan niet anders of er zit iets niet goed in de Telfort modem/router....maar wat?

Ik parkeer dit even. Het zou wel eens een firmwareprobleem van de Telfortmodem kunnen zijn: https://forum.telfort.nl/...aringen-44644/index1.html

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 00:22 ]

Pagina: 1