Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Nieuw mediacenter nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Mediacenter! Momenteel heb ik een LED TV & Synology NAS. De bedoeling is dat er een mediacenter tussen komt. Ik heb het niet zo voor die streamers van Popcorn Hour of Med8er aangezien die enkel streamen en geen covers/uitleg kunnen downloaden per film/serie om zo een mooie catalogus bij te houden (correct me if I'm wrong). Ik ben van plan om een systeem te bouwen waar dan XBMC op draait. Het systeem moet vooral stil & krachtig zijn, iets wat dus niet samen gaat :)

Wat is je budget?
+/- 300 EUR

Wat heb je zelf al gevonden?
Intel NUC systemen had ik rap gevonden maar ze bezitten geen DVD lezer en zijn te klein om er één in te bouwen. Na wat opzoek werk ben ik uitgekomen op de Shuttle XH61V. Ik dacht aan een Intel i3 om erin te installeren (i5 zal wat te warm worden denk ik en met een i3 zal ik volgens mij reeds alles kunnen streamen?), 8gb DDR3 & een kleine SSD voor XBMC. Ik ben volop aan het zoeken achter reviews over de geluid productie van de fans maar ene zegt onhoorbaar en de andere zegt duidelijk hoorbaar.. Is natuurlijk zeer relatief! Maar misschien hebben jullie andere tips?

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-11 15:55

Audione0

Strijdt der titanen

Hoe groot mag het geheel worden? Ik bedoel de behuizing?
Grote kans als je een i3 en een low profile videokaart gaat gebruiken dat je deze beide passief kunt koelen.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Blazing-Studios
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik zou allereerst aanraden om in de V&A te kijken, heb er zelf een I5 medicentre voor onder de 300 mee kunnen bouwen :)
Kast is een Mozart TX die in een hoek staat weggewerkt dus geluidsproductie was van minder belang (en dat ik een aantal flinke speakers heb waar geen fan bovenuit komt :D)

Verwijderd

Topicstarter
Liefst niet hoger dan 10cm (kast is slechts 13cm hoog). Heb kasten gevonden van Streacom: pricewatch: Streacom FC5 OD Zwart

Lekker laag en je krijgt er een passieve koeling bij! Zou zelfs met een Core i5 nog goed moeten gaan. Nadeel is natuurlijk de prijs..

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou toch voor die Intel NUC gaan. DVD's kun je zo nodig rippen.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:11:
Liefst niet hoger dan 10cm (kast is slechts 13cm hoog). Heb kasten gevonden van Streacom: pricewatch: Streacom FC5 OD Zwart
Die is flink aan de prijs voor een mediaspeler, als hier nog hardware bij in moet dan zit je zo op de 400,- euro :/

Dat zou voor mij echt te veel zijn... Kun je niet beter een NUC & een losse blu-ray speler halen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Flans schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 06:26:
[...]
Kun je niet beter een NUC & een losse blu-ray speler halen dan?
Vrij slordig maar is misschien wel een optie.. Een NUC is wel nog altijd actief gekoeld, terwijl die Streacom volledig passief is, maar duur. Zonder blu-ray speler wil ik het liefst niet doen, als de vriendinnen van mijn vriendin dan eens langskomen en een filmpje bij hebben als ik ergens op een feesje zit, moet ik ze nog uitleggen hoe ze die blu-ray moeten rippen.. nee dank je :)

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-11 22:40
Bij Mede8er heb je een scrape functie waarbij je voor zowel films als series gewoon alles kunt "scrapen" waarbij je dan in de jukebox modus een hele mooie wall hebt van al je films/series. Maar als XBMC hetgeen is wat je zoekt dan zul je waarschijnlijk sowieso van de meeste streamers weg moeten blijven en voor iets als een Rasp Pi gaan.

• MicGlou
  • Laatst online: 16-11 00:20
Ik zou met jouw wensen ook voor een NUC gaan met een nette externe optische speler als die echt gewenst is... NUC uit het zicht en de speler op een bereikbare plek.

pricewatch: Samsung SE-506CB/RSBD Zwart

of

pricewatch: LG BP40NS20 Aluminium

Ik zou mijzelf overigens een iets ruimer budget gunnen als je ook echt nog een beetje power wilt... als je dit zou willen samen stellen met een i3 dan ga je echt al snel naar de 400 euro.

[ Voor 43% gewijzigd door MicGlou op 19-08-2014 09:27 ]

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:47:
[...]

Vrij slordig maar is misschien wel een optie.. Een NUC is wel nog altijd actief gekoeld, terwijl die Streacom volledig passief is, maar duur. Zonder blu-ray speler wil ik het liefst niet doen, als de vriendinnen van mijn vriendin dan eens langskomen en een filmpje bij hebben als ik ergens op een feesje zit, moet ik ze nog uitleggen hoe ze die blu-ray moeten rippen.. nee dank je :)
Ik heb hier ook een NUC staan maar is op 30cm afstand niet hoorbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik dit even samengesteld:

- Intel NUC kit D34010WYK (Intel Core i3-4010U) -> 259eur
- 2x 4GB DDR3-1333 LV -> 94eur
- ADATA SP310, 32GB mSATA SSD -> 30eur
- ASUS SBC-06D2X-U Externe Blu-Ray combo -> 75eur

Totaal: 458EUR

Opmerkingen?

EDIT: Kom net tot de conclusie dat ik nog een PS3 heb staan, voor die 75EUR kijk ik dan wel DVD/Blu-Ray via de PS3, niet? Totaal onder de 400eur dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 15:13 ]

• Idanue
  • Nu online
8GB geheugen is wel erg veel, 4GB is meer dan genoeg voor een mediacenter.

Het is dezelfde NUC als ik heb, werkt perfect met openelec. :)

• MicGlou
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:11:
Momenteel heb ik dit even samengesteld:

- Intel NUC kit D34010WYK (Intel Core i3-4010U) -> 259eur
- 2x 4GB DDR3-1333 LV -> 94eur
- ADATA SP310, 32GB mSATA SSD -> 30eur
- ASUS SBC-06D2X-U Externe Blu-Ray combo -> 75eur

Totaal: 458EUR

Opmerkingen?

EDIT: Kom net tot de conclusie dat ik nog een PS3 heb staan, voor die 75EUR kijk ik dan wel DVD/Blu-Ray via de PS3, niet? Totaal onder de 400eur dus.
4GB is zat voor die toepassing en die i3 kan eigenlijk ook niets meer wat 4GB zou kunnen gebruiken, bespaar je weer een paar tientjes die ik persoonlijk toch in die bluray zou steken om het systeem helemaal compleet te maken... maar dat is puur een persoonlijk ding want ik zou mij al snel storen als ik van systeem zou moeten switchen als ik een schijfje wil bekijken.

Ga je niet voor de bluray dan is een afstandsbediening misschien nog een leuke toevoeging...

pricewatch: Microsoft Xbox One Media Remote

Die zou met de Intel NUC's icm XBMC moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
OK dan zal ik 1 latje van 4GB nemen. Iemand nog aanraders qua mSATA SSD's? Een afstandsbediening heb ik indd nodig nodig, die Xbox One Media Remote ziet er goed uit.

• MicGlou
Hmmm, ik wilde je Samsung of Crucial adviseren omdat je dan in principe altijd goed zit... maar kom nu tot de ontdekking dat ze beide helemaal niet zulke kleine SSD's voor mSata leveren... nooit bij stil gestaan... dan is die A-data een prima keuze.

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 20:08
Ik ben ook opzoek naar iets soort gelijks, maakt het uit of ik de goedkopere nuc neem?

Aangezien ik er alleen films/series mee wil gaan kijken en af en toe een download erop gaan starten.

Of kan ik dan beter voor de i3/i5 gaan, is toch een verschil van 120-130 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag besteld en ben voor een i3 gegaan aangezien een Celeron mij toch wat traag lijkt voor 1080p en/of 3D af te spelen.. Dit heb ik besteld:

- Intel NUC Kit D34010WYK (Core i3 4010U)
- Kingston ValueRAM 4GB DDR3 Low Voltage
- Kingston SSDNow mS200 30 GB mSATA
- Xbox One Media Remote

Dit voor een +/- 375EUR. Komt morgen toe, ben benieuwd! Zal aan de slag gaan met OpenElec + XBMC.

Bedankt aan iedereen voor de nuttige informatie en hulp, die 8GB geheugen zou inderdaad weggesmeten geld geweest zijn!

PS: Vandaag een Synology DS214+ met 2x 4TB Western Digital RED schijven gaan halen, we kunnen er bijna volledig tegen aan gaan! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2014 20:32 ]

• Idanue
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:24:
Ik heb vandaag besteld en ben voor een i3 gegaan aangezien een Celeron mij toch wat traag lijkt voor 1080p en/of 3D af te spelen.. Dit heb ik besteld:

- Intel NUC Kit D34010WYK (Core i3 4010U)
- Kingston ValueRAM 4GB DDR3 Low Voltage
- Kingston SSDNow mS200 30 GB mSATA
- Xbox One Media Remote

Dit voor een +/- 375EUR. Komt morgen toe, ben benieuwd! Zal aan de slag gaan met OpenElec + XBMC.

Bedankt aan iedereen voor de nuttige informatie en hulp, die 8GB geheugen zou inderdaad weggesmeten geld geweest zijn!

PS: Vandaag een Synology DS214+ met 2x 4TB Western Digital RED schijven gaan halen, we kunnen er bijna volledig tegen aan gaan! ;)
d:)b

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 20:08
Zou iemand ook antwoord op mijn vraag kunnen geven aub, zou ook graag een NUC naar binnen willen halen.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Ilias1991 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:15:
Zou iemand ook antwoord op mijn vraag kunnen geven aub, zou ook graag een NUC naar binnen willen halen.
Je kunt ook je eigen topic aanmaken, het is volgens mij niet de bedoeling dat je andermans topic gaat hacken ;) >:)

Om je toch verder te helpen, Google is je vriend... Als je vervolgens de tweede link klikt, zul je zien dat een i3 in principe al genoeg is voor jouw doeleinden.

• Idanue
  • Nu online
Ilias1991 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:15:
Dan zul je er waarschijnlijk windows op gaan draaien als je gaat downloaden, als je download uit nieuwsgroepen komt het repareren en uitpakken er ook nog bij.
In dat geval zou ik voor de i3 gaan maar als het alleen is voor films/series kijken kun je het met de Celeron ook wel doen volgens mij. :)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

En een 2e hands Mac Mini? Ben je ongeveer hetzelfde kwijt, is snel zat om XBMC te draaien, kan zelfs op hoger dan Full HD resoluties draaien én afhankelijk van het modeljaar inclusief DVD speler (bluray wordt lastig dan helaas).
Onhoorbaar, klein, mooi, strak, goede software en volop mogelijkheden!

Gek genoeg blíjf ik hier maar steeds Apple producten adviseren...

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:38

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:08:
OK dan zal ik 1 latje van 4GB nemen. Iemand nog aanraders qua mSATA SSD's? Een afstandsbediening heb ik indd nodig nodig, die Xbox One Media Remote ziet er goed uit.
Ik zou toch met een grote boog om de Adata mSATA SSD heen lopen. Op mijn werk hebben we vorig jaar mei 15 NUC's met de pricewatch: Adata XPG SX300 128GB uitgevoerd. Inmiddels zijn er 8 overleden :(. Voor een deel door koeling. Dat is nu opgelost met een soort gelpad die nu bij de NUCs geleverd wordt om warmte van de mSATA SSD af te kunnen voeren. Toch blijven ze op ongewenste momenten vastlopen. Het nadeel van een SSD is dan dat je er daarna niets meer mee kan. Een HDD kan je soms nog zo behandelen dat je in ieder geval je data er af kan halen.
Ik zou dus voor de kleinste Crucial of Samsung gaan.

Je zou kunnen zeggen dat er ook nog 8 wel werken, maar ik vind de uitval erg groot. Thuis heb ik ook een jaar of twee een Adata S510 gehad die het wel gewoon uithield, dus vast niet alles is slecht.

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 21-08-2014 13:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag alles geïnstalleerd, ik overdrijf niet als ik zeg dat dit in 10 minuten geklaard is!

- Intel NUC open vijzen, RAM & SSD installeren, NUC opnieuw sluiten.
- Lege USB in een Windows Computer doen, OpenElec/XMBC downloaden (150mb), uitvoeren en een bootable stick laten maken.
- NUC aansluiten aan TV, USB stick erin, booten, OpenElec start, kiezen voor installatie op SSD, 10sec later is de installatie klaar!
- USB stick eruit, booten, in minder dan 5sec zit die reeds in XBMC! Even de Xbox One Media Remote uit de verpakking halen en jawel, deze werkt gewoon meteen met de ingebouwde IR receiver in de NUC, fantastisch gewoon!
Pagina: 1