De afgelopen vijf jaar ben ik een student met laptop geweest. Nu zit ik in mn laatste Masters jaar en werk ik vooral op school (heb mn eigen workstation) en mn laptop zit vooral thuis, voor multimedia en spelletjes. Nu heb ik een paar dagen geleden water op mn laptop gemorst en die is toen uit gegaan (waarschijnlijk korstluiting). Anyway, ik heb em helemaal uit elkaar gehaald om goed te laten drogen (al het zichtbare water opgelapt met een doek) en ga em binnenkort weer in elkaar zetten met gekruiste vingers om te kijken of hij het nog doet... Ik heb er persoonlijk een hard hoofd in en daarom stel ik nu een nieuwe pc samen.
Aangezien ik in NZ woon zijn de prijzen (en aanbod) wat anders dan voor jullie maar ik stel deze thread vooral samen voor jullie mening op mijn items. Als jullie betere alternatieven hebben hoor ik het graag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Multimedia (muziek, films), spelletjes, fotobewerking / 3d bewerking. Met mijn studie en daarna (portfolio maken) werk ik met photoshop, AutoCAD, Lumion.
Wat mag het systeem gaan kosten?
dit is wat moeilijk... ik zat te kijken rond de NZ$1200-1300. dat is ongeveer 700-800 euro?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
aangezien ik van een laptop kom heb ik enkel een muis. Ik reken boxen, toetsenbord, webcam apart, of als extra. hoe je het ook wilt zien. Voor de box + monitor heb ik in ieder geval zon 1200 dollar uitgetrokken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik ben wel benieuwd of intel echt 'te way to go' is of dat het ook door amd vervangen kan worden met een flinke reductie in prijs...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
hoe minder geluid hoe beter uiteraard... maar ik heb geen moeite met wat gezoem.
Ga je overklokken?
nee, niet mogelijk met moederbord. Mini-itx bordjes die dat wel kunnen zijn (voor zover ik zag) bijna dubbele prijs.
zelf in elkaar gekutseld lijstje met NZ prijzen
computer:
Cooler Master Elite 110 - $83.40
Intel I5 4590 - $250
Gigabyte GA-B85N - $130
G.Skill Ripjaw 2x8GB - $225
Seasonic G-550 550W gold certified - $125
Seagate Barracuda 1TB (ST1000DM003) - $73.30
Crucial MX100 256GB - $165
GTX 560 ti - $0, heb ik nog in een kast liggen.
Monitor:
Dell P2214H - $280
Total: ~$1330
Je zou, als je tijd genoeg hebt, zelf kunnen kijken op www.pricespy.co.nz en een lijstje in elkaar knutselen. Hiermee heb je ook de NZ prijzen... maar gewoon feedback stel ik al ontzettend op prijs.
Ik zit nog te overwegen om met een Silverstone ML07 te bouwen. Aangezien dat dun is, kan ik die achter mn monitor op mn bureau verstoppen, die elite 110 box is wat moeilijk. Als voeding gaat daar dan een SilverStone ST45SF-G 450W SFX PSU in. Die combi kost dan een kleine 20 dollar meer, maar das te overzien.
Aangezien ik in NZ woon zijn de prijzen (en aanbod) wat anders dan voor jullie maar ik stel deze thread vooral samen voor jullie mening op mijn items. Als jullie betere alternatieven hebben hoor ik het graag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Multimedia (muziek, films), spelletjes, fotobewerking / 3d bewerking. Met mijn studie en daarna (portfolio maken) werk ik met photoshop, AutoCAD, Lumion.
Wat mag het systeem gaan kosten?
dit is wat moeilijk... ik zat te kijken rond de NZ$1200-1300. dat is ongeveer 700-800 euro?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
aangezien ik van een laptop kom heb ik enkel een muis. Ik reken boxen, toetsenbord, webcam apart, of als extra. hoe je het ook wilt zien. Voor de box + monitor heb ik in ieder geval zon 1200 dollar uitgetrokken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik ben wel benieuwd of intel echt 'te way to go' is of dat het ook door amd vervangen kan worden met een flinke reductie in prijs...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
hoe minder geluid hoe beter uiteraard... maar ik heb geen moeite met wat gezoem.
Ga je overklokken?
nee, niet mogelijk met moederbord. Mini-itx bordjes die dat wel kunnen zijn (voor zover ik zag) bijna dubbele prijs.
zelf in elkaar gekutseld lijstje met NZ prijzen
computer:
Cooler Master Elite 110 - $83.40
Intel I5 4590 - $250
Gigabyte GA-B85N - $130
G.Skill Ripjaw 2x8GB - $225
Seasonic G-550 550W gold certified - $125
Seagate Barracuda 1TB (ST1000DM003) - $73.30
Crucial MX100 256GB - $165
GTX 560 ti - $0, heb ik nog in een kast liggen.
Monitor:
Dell P2214H - $280
Total: ~$1330
Je zou, als je tijd genoeg hebt, zelf kunnen kijken op www.pricespy.co.nz en een lijstje in elkaar knutselen. Hiermee heb je ook de NZ prijzen... maar gewoon feedback stel ik al ontzettend op prijs.
Ik zit nog te overwegen om met een Silverstone ML07 te bouwen. Aangezien dat dun is, kan ik die achter mn monitor op mn bureau verstoppen, die elite 110 box is wat moeilijk. Als voeding gaat daar dan een SilverStone ST45SF-G 450W SFX PSU in. Die combi kost dan een kleine 20 dollar meer, maar das te overzien.
[ Voor 5% gewijzigd door bluebear op 18-08-2014 06:10 ]