[iPhone] SMS overzetten van back-up naar nieuwe telefoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Door de jaren heen heb ik met iTunes altijd een redelijke goede back-up kunnen maken en zelfs overzetten van een 3GS naar 4S naar nu 5S. Maar toch wil ik een keer helemaal schoon beginnen.
Gelukkig worden de meeste belangrijke dingen zoals contacten, agenda en e-mail al via de iCloud gedaan en voor WhatsApp werkt de ingebouwde back-up ook goed. De rest zijn losse apps die ik ook heb.

Het enige wat ik niet kan overzetten zijn mijn iMessage en sms berichten. Ik heb ondertussen al tools gevonden om ze uit een back-up te halen (iBackup Viewer) en op te slaan als PDF maar ik wil ze eigenlijk weer terugzetten als ik mijn iPhone opnieuw heb geconfigureerd. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Volgens mij werkt een backup op een all or nothing manier. Je kunt dus niet alleen je berichten terug zetten. Waarom wil je overigens clean beginnen?

Wat je zou kunnen doen is alles op je iPhone (handmatig!) wissen. Alle applicaties verwijderen (en dus ook de data), de data in Apple apps verwijderen. Alle instellingen resetten (behalve factory defaults).
Dan een backup maken, die is dan vrij sober. En die backup vervolgens terug zetten op een nieuwe iPhone.

Hier kun je overig zien wat er allemaal in de backup zit, dat moet je dus ook verwijderen.

[ Voor 13% gewijzigd door iAR op 18-08-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Omdat ik heb gemerkt dat er problemen zijn met de backup (kan bijvoorbeeld data niet meer uitzetten voor bepaalde apps, schakelt meteen weer in en bepaalde apps doen het niet goed meer). Ik heb geprobeerd met een schone installatie en die doet wel alles goed. Het meest belangrijke heb ik via iCloud en backup van WhatsApp kunnen redden en er staat uiteraard veel online. Alleen de berichten niet.

Zal jouw tip van alle apps verwijderen op berichten na eens proberen... maar blijft vreemd dat berichten ook niet in de cloud opgeslagen worden, zoveel is het niet aan MB's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:35
Berichten (als in SMS) hebben ook niets van doen met de cloud. Die zijn gericht aan je 06 nummer.
Ze worden door de mobiele provider afgehandeld.

Overigens schijnt het wel te kunnen als je wat technische kennis hebt en er wat moeite in wil steken:
http://www.idownloadblog....-up-restore-sms-messages/
http://www.mydigitallife....itunes-without-jailbreak/