Toon posts:

netwerk router en mail

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik bij een router de provider veranderen.
Ik ben van provider verandert maar kan nu geen mail versturen.
Ik kan het wel ophalen

Verwijderd

Kun je iets duidelijker zijn ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk en zat voor het internet bij XS4all.
Nu ben ik naar DEMON gegaan en kan geen mail verzenden,maar wel ontvangen.
Ik heb er een router tussen zitten en nu hoor ik dat die moet worden omgezet naar Demon.
Klopt dit ?. Zo ja hoe moet ik dat doen ??
(8>

Verwijderd

Als je eens begint met aan te geven welke router het is ?

En kan het zijn dat je nog steeds de SMTP server van xs4all gebruikt voor het verzenden van email ?

Verwijderd

Topicstarter
De router die ik heb staan is :
even wachten *D
Het is : Zisco 760

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de username en het paswoord van Demon goed ingevuld, dus dat is volgens mij wel goed

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:37
Waarschijnlijk moet je de SMTP server nog goed instellen. Ikzelf heb alleen ervaring met Cobalt Qube routers, maar daar ging dat ook zo.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Op maandag 11 juni 2001 20:25 schreef Ticko het volgende:
De router die ik heb staan is :
even wachten *D
Het is : Zisco 760
Cisco 700 series :r :r :r
Dat zijn geen Cisco's :r :r :r

Verwijderd

Topicstarter
Waarom geen cisco ????
Wat bedoel je daarmee??
:?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:37
Hij zal bedoelen dat hij het een !$*(-apparaat vindt waarschijnlijk.. Waarom zou ik niet weten. Ik ken ze niet :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Dat apparaat is Minder prettig maar ja je komt ze soms tegen :(

maar om er alleen een internet verbinding mee te delen zijn ze meetsal wel geschikt.

maar als jij wel mail kunt ophalen en niet versturen zal je waarschijnlijk willen verzenden naar mail.demon.nl terwijl je nog bij Xs4all ingebeld bent en relaying is NOT prohibited ofzoiets krijg je dan.

doe een telnet naar die router, verander telefoon nummer en inlognaam en wachtwoord en je belt voortaan bij Demon in, probleem opgelost.
Hoe je dat ding precies moet veranderen weet ik ook niet, sorry maar een 760 en ik zijn geen vrienden, nooit geweest en zullen het ook nooit worden.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Je zat bij Xs4all, en nu zit je bij demon..
verander dan op je clients je smtp server naar de smtp server van demon.
Het heeft verder niets met je router te maken.
Mocht je het toch willen veranderen:
Kijk eens op cisco.com daar staan genoeg whitepapers..ennuh.er zat ook een boekkie bij je router.

En als laatste oplossing:
zoek op de ftp.cisco.com site naar faststep voor de 760 serie.
dit is het meest makkelijke progje om een 760 router mee te configureren..

Suc6
CyberJ

P.S.
De Cisco 760, is een apparaat wat niet van cisco afkomt, maar van een ander merk.
Cisco had op dat moment nog geen SOHO routers en heeft het model opgekocht, een sticker van Cisco op gedaan, Et Voila..
Nu hebben ze de 800 serie, die wel met het cisco IOS werkt..schitterend ding..enkelt erg duur.

Verwijderd

Heb zelf dit probleem ook gehad met Demon.
Kom toen ook mijn mail niet werkend krijgen.
na veel proberen kwam ik er achter dat het wel werkt als je analoog inbelt bij Demon (is wel een ander tel #).
Waarom het niet werkt via isdn is mij niet duidelijk. lijkt wel of dat verkeer anders wordt gerouteerd binnen het netwerk bij Demon.
Denk dat Demon het gewoon niet toestaat.
Weet alleen niet of ik nou wel kom versturen en niet kon ontvangen of omgekeerd.)
Maar het probleem zit denk ik bij Demon, je zou ze eens kunnen bellen om te vragen of hun een oplossing hebben.
Suc6.

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
ik denk echt dat het daar niet aan ligt.

zoals het op mij overkomt belt hij via zijn router die nog met de oude config draait in bij Xs4all en gebruikt de SMTP server van demon

en dat staan ze nooit toe, dat doet volgens mij geen enkele provider.

als ik via de @home kabel mijn planet mail adres leeg trek dan heb ik daar als uitgaande mailserver wel mail.home.nl staan(die doet het ook vaker niet dan wel) maar de planet mailserver werkt alleen als ik ingebeld ben bij planet.

Verwijderd

paste de config die nu in dat apparaat staat eens hiero? Verander wel ff de passwords... Misschien kunnen we er dan wat meer mee :)

edit:
dit lijkt mij btw wel een relay probleem, laatst al een paar keer gehad bij klanten :(
Pagina: 1