Ik krijg binnenkort mijn SSD en hier wil een clean install van windows 8.1 opzetten. Ik heb momenteel ook 8.1 op mijn HDD. Op deze manier probeer ik aan de iso te komen http://www.cnet.com/how-t...icrosoft-windows-8-1-iso/ de product key wordt goed bevonden bij windows 8 setup, alleen krig ik daarna de melding : er kan nu geen verbinding worden gemaakt, controleer uw internetverbinding en probeer het opnieuw. Ik snap niet waarom deze fout optreedt de laptop is nieuw en is verder nog geen andere software op geïnstalleerd. Iemand een idee?
Bij welk scherm komt deze melding naar voren? Zou je hier wellicht met je telefoon een foto van kunnen maken en deze hier kunnen uploaden?
Of download gewoon ergens "nl_windows_8.1_with_update_x64_dvd_4048118.iso".
Origineel van MSDN (SHA1: 175F8668FDBE22428BCC9A8DCA5C9362DBBC72ED).
Dit is dus Windows 8.1 met Update 1.
Origineel van MSDN (SHA1: 175F8668FDBE22428BCC9A8DCA5C9362DBBC72ED).
Dit is dus Windows 8.1 met Update 1.
Wat misschien ook een manier is:
-download de w7 trail iso en installeer deze
-download de w8(.1) upgrade tool van MS, vul je w8.1 key in en installeer 8(.1)
-voltooi updates en je hebt 8.1
Je loopt wel tegen problemen aan als je een windows 8.0 product key wil gaan invoeren bij een windows 8.1 installatie. Het is heel suf, maar dat werkt niet. Er zijn wel tijdelijke codes voor 8.1 op internet te vinden, die vervang je dan meteen door je eigen product key na installatie.
Een upgrade uitvoeren is minder goed als een clean install. Ik zou toch voor de clean install versie gaan ipv upgraden.brick5492 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:16:
Wat misschien ook een manier is:
Als ik de windows 8.1 setup probeer treedt het zelfde probleem op. Zou het aan de virusscanner kunnen liggen, standaard stond mcafee internet security geïnstalleerd (kan dit problemen opleveren?)
Kan je, zoals ik eerder vroeg, een foto maken van de melding?
Heb je überhaupt wel een netwerk verbinding?
Via commandline
Slmgr.vbs /ato
Via commandline
Slmgr.vbs /ato
[ Voor 27% gewijzigd door grimson op 17-08-2014 21:28 ]
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Foto van de melding http://i58.tinypic.com/2yltcoj.png. Ik heb gewoon verbinding met internet.
Okee, je voert hem dus direct vanuit Windows uit. Kan je hem op een DVD / USB zetten (https://wudt.codeplex.com/) en hem dan via Boot Menu uitvoeren (computer opnieuw opstarten, F10/F12 (ligt aan je PC) blijven indrukken en dan de USB/DVD selecteren?
EDIT: De tool werkt ook perfect voor Windows 8
Is niet alleen W7.
EDIT: De tool werkt ook perfect voor Windows 8
[ Voor 12% gewijzigd door thorgal21 op 17-08-2014 22:12 ]
Ik kom bij deze melding dus niet verder, als dit wel lukt kan ik de iso wel krijgen. Een iso op een usb/dvd zetten gaat niet lukken omdat ik door de melding niet verder kom. Bootable usb maken kom ik wel uit als ik maar een iso heb
Even 15 minuten wachten en opnieuw proberen. Let op, kan ook wen ISO zijn met root-kit.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Na 15 min wachten nog steeds dezelfde foutmelding helaas.
Ik kreeg deze melding bij het gebruik van een upgrade code voor het downloaden van de ISO. Na het gebruik van de code vanuit een online aankoop van Microsoft werkte het proces ineens wel. De foutmelding die je krijgt is dus mogelijk (misschien) ietwat bedrieglijk.
Verschillende codes geprobeerd wel allemaal geldig bevonden alleen het volgende scherm treedt de foutmelding op. Ook op mijn andere laptop geprobeerd, zelfde probleem. Kan het ook nog aan de router (instellingen) liggen?
[ Voor 32% gewijzigd door -Sybren op 18-08-2014 18:43 ]
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Met mijn eigen licentiecode bleek het niet toegestaan om de ISO te downloaden (mijn eigen code was voor een OEM-versie van Windows en daarmee is het om een of andere reden niet toegestaan de ISO te downloaden, en omdat ik een ultrabook heb was deze zonder windows DVD geleverd...).
De wat creatiever verkregen codes (o.a. MSDN product keys) leken het in eerste instantie te doen, maar uiteindelijk kreeg ik ook de melding dat er geen internetverbinding was, wat niet klopt maar volgens mij gewoon betekent dat de code geblokkeerd is of iets dergelijks.
Zoek anders maar eens op Windows 8 ISO + "We can’t connect at the moment”, dan vind je veel mensen met hetzelfde probleem.
De wat creatiever verkregen codes (o.a. MSDN product keys) leken het in eerste instantie te doen, maar uiteindelijk kreeg ik ook de melding dat er geen internetverbinding was, wat niet klopt maar volgens mij gewoon betekent dat de code geblokkeerd is of iets dergelijks.
Zoek anders maar eens op Windows 8 ISO + "We can’t connect at the moment”, dan vind je veel mensen met hetzelfde probleem.
[ Voor 10% gewijzigd door wouter12345 op 18-08-2014 19:19 ]
De codes die heb geprobeerd worden allemaal wel geacccepteerd. Daarna dus de foutmelding. Heb ook gelezen dat verbinden via een lan-kabel dit probleem kan oplossen, dit dus morgen maar proberen. Ik zal hier melden of dit gelukt is.
Geprobeerd met lan-kabel helaas geen succes, dezelfde foutmelding. Geen idee wat nog te proberen.
Denk niet dat het echt handig is om dat te vragen hier. Mensen met een geldige licentie kunnen een ISO downloaden, anders niet. En sommige licentie keys zijn of OEM, of alleen bedoeld voor upgrades (waarbij er gecontroleerd wordt of je momenteel Windows 7 draait). Etc.-Sybren schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:20:
Iemand die een 8.1 iso voor me heeft?
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
^^Datalbatross schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 06:30:
[...]
Mensen met een geldige licentie kunnen een ISO downloaden, anders niet. En sommige licentie keys zijn of OEM, of alleen bedoeld voor upgrades (waarbij er gecontroleerd wordt of je momenteel Windows 7 draait). Etc.
Wat voor Windows key heb je eigenlijk? OEM of retail?
Let verder even op het zogenaamde kicken van je topic. Als er binnen 24 uur nog niemand heeft gereageerd is het de bedoeling dat je je laatste post aanvult of wijzigt, in plaats van het steeds maar plaatsen van een nieuwe post.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Ik heb voor windows 8.1 nog wel een OEM image als je daar om zit te springen. Of altans...heb nog een (originele) DVD liggen, moet deze dan even omzetten naar image voor je. Het betreft een windows 8.1 NL x64 versie.
@comments boven mij. Kan je voor de TS ook aangeven waar deze gedownload kan worden? Ik wist ook niet dat je OEM iso's zomaar kan downloaden.
@comments boven mij. Kan je voor de TS ook aangeven waar deze gedownload kan worden? Ik wist ook niet dat je OEM iso's zomaar kan downloaden.
[ Voor 25% gewijzigd door Pieler op 20-08-2014 09:08 ]
Bij nieuwe laptops zit een OEM-licentie voor Windows 8.1 Core in de UEFI.
Je hebt gewoon de door mij eerder genoemde "multiple editions" iso van MSDN nodig:
Windows 8.1 with Update (multiple editions) (x64) - DVD (Dutch)
Genoeg alternatieve downloadbronnen te vinden bij het Googlen op de bestandsnaam.
Je hebt gewoon de door mij eerder genoemde "multiple editions" iso van MSDN nodig:
Windows 8.1 with Update (multiple editions) (x64) - DVD (Dutch)
Genoeg alternatieve downloadbronnen te vinden bij het Googlen op de bestandsnaam.
Pagina: 1