Ideale DVD-Rom / Blu-Ray drive om collectie te rippen

Pagina: 1
Acties:

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 21:52
Ik ben momenteel aan de titanenklus begonnen om mijn 1500+ DVD's (en blue-rays) te gaan rippen en op een NAS te plaatsen. Mijn DVD-ROM is wellicht het minst gebruikte onderdeel in mijn ganse PC en dateert nog van 2008. Niet echt meer up-to-date en ik ben ook niet meer goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op dat gebied (als die er nog zijn...).

Ik zoek in feite de ideale DVD-ROM en/of BLU-RAY drive om de schijfjes te gaan rippen. Dat betekent: snel, en met een goede error-correctie. Ik heb ondervonden dat met mijn huidige DVD-ROM sommige schijfjes in CloneDVD nog maar een kwaliteit van rond de 50% halen, terwijl sommige zelfs nog nooit afgespeeld werden!! (er zitten dus zeker geen krassen op! - Ik wist niet dat geperste DVD's zo snel degradeerden in kwaliteit - nog een extra reden om ze te rippen dus).

Ik heb al eens een andere interne DVD-rom geprobeerd die ik nog liggen had (ook een oud model), en met dat model ging het iets beter. Iets sneller en ook een hoger kwaliteitspercentage. Sommige DVD's haalden weer 100% kwaliteit. Het is dus duidelijk dat de drive een grote rol speelt in hoe snel het afgehandeld wordt en met welke kwaliteitsgraad. Gezien het grote aantal schijfjes dat ik nog te gaan heb is dat voor mij niet zomaar een detail.

Kan iemand mij hier in de richting van een goeie, snelle, kwaliteitsvolle drive wijzen die uitermate geschikt is voor dit soort klusjes? Dat mag een intern model zijn, maar eventueel ook extern op USB, dat maakt mij niet uit.

Bedankt!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:00
Optisch zou ik het niet weten, maar mechanisch is het wel zeer aan te raden om er een te nemen met dynamische stabilisatie.

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-02 12:58
Zelf erg goede ervaring met de LG BH10LS30, heb zelf al jaren 2 stuks voor branden erin zitten.

Deze is niet meer leverbaar maar LG heeft een nieuwe:
pricewatch: LG BH16NS40 Retail Zwart

Pakt veel schijfjes die ook beschadigd zijn, veel minder fouten en kwaliteit is beter. Er zijn al meer dan 1000 schijfjes in geweest zowel dvd als cd en zowel rippen als branden gaat perfect.

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 21:52
Dat kan ik wat mee, beankt! :)
Nog anderen met ervaringen?

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:34

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Archeon schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:01:
Ik wist niet dat geperste DVD's zo snel degradeerden in kwaliteit - nog een extra reden om ze te rippen dus.
huh?
Dit zijn originele DVD's?
Lijkt me toch niet te kunnen dat er meerdere schijfjes na pas een paar jaren al niet meer volledig te rippen zouden zijn?

Anyway... Ik reply ook even in deze topic omdat ik eigenlijk hetzelfde zoek.
Een zeer degelijke drive om ook Blu-ray mee te kunnen rippen. Branden hoeft eigenlijk niet eens, maar dat zal er altijd wel bij zijn gok ik.
Iemand nog suggesties behalve die LG?

Mag trouwens ook een externe zijn als dit qua prijs niet veel verschil maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 07-09-2014 22:15 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Als ik hiernaar op zoek zou zijn, zou ik er een nemen met een hoge leessnelheid. En dan kom je uit op de LG die dominition voorstelde of de pricewatch: Asus BW-16D1HT Zwart. Die zullen het beide prima doen, al heb ik geen ervaring. Ik zou zelf voor de LG gaan, hier hoor ik goede geluiden over.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

JoepD schreef op maandag 08 september 2014 @ 01:08:
Als ik hiernaar op zoek zou zijn, zou ik er een nemen met een hoge leessnelheid. En dan kom je uit op de LG die dominition voorstelde of de pricewatch: Asus BW-16D1HT Zwart. Die zullen het beide prima doen, al heb ik geen ervaring. Ik zou zelf voor de LG gaan, hier hoor ik goede geluiden over.
Dank voor je suggestie!
Ik heb momenteel de pricewatch: Sony Optiarc AD-7280S Zwart als gewone DVD speler.
Ik neem aan dat ik dit intern gewoon makkelijk kan vervangen in mijn pc?
Dus oude DVD speler eruit halen en de nieuwe LG bluray speler erin? Zal qua bekabeling en dergelijke wel hetzelfde zijn, gok ik?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-02 12:58
daffie82 schreef op maandag 08 september 2014 @ 01:19:
[...]

Dank voor je suggestie!
Ik heb momenteel de pricewatch: Sony Optiarc AD-7280S Zwart als gewone DVD speler.
Ik neem aan dat ik dit intern gewoon makkelijk kan vervangen in mijn pc?
Dus oude DVD speler eruit halen en de nieuwe LG bluray speler erin? Zal qua bekabeling en dergelijke wel hetzelfde zijn, gok ik?
Ja :)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

dank dominition :)

Ben nu alleen erg hard aan het twijfelen of ik wel een bluray lezer zou kopen...
De bedoeling zou zijn om al mijn Bluray discs (dik 100 titels - 200 discs wegens aantal series) te backuppen naar HD als full quality mkv rips.

Maar als ik ga tellen wat ik allemaal moet kopen kom ik op een pittig sommetje :
LG BH16NS40 : 67,50 eur
Harddisks 2 x 3TB Samsung D3 Station : 2 x 106,30 euro
Programma om te rippen en protectie te verwijderen : dvdfab9 : ongeveer 45 euro

Dan kom ik op ongeveer 325 euro uit om enkel backups van al mijn Bluray discs te maken... Beetje duur grapje :)
Komt dan nog bij dat ik zonder het te weten Cinavia in mijn mkv backups ga stoppen die er (in de toekomst) kan voor zorgen dat ik het uberhaupt niet kan afspelen op mijn Oppo...

Nou, nou... :)
Ik ga het maar bij schijfjes afspelen houden. Voor dat geld heb ik 30 Blurays films :)

Pagina: 1