Voor ong 250 euro een pc upgraden die er een aantal jaren weer tegen kan zal niet meevallen.
Ik zag echter wel een mooi aanbiedingkie staan in V&A en kijkend naar de recensies van een betrouwbare verkoper :
V&A aangeboden: Intel Core i5 3350P 3.3GHz Tray
Is een prima quadcore van 1 generatie eerder dan de hasswell die echter prima presteert :
http://pclab.pl/art50000.html wel ff google translate aanzetten

.
Je zou dan voor het volgende lijstje kunnen gaan :
en er eventueel via V&A deze erbij :
V&A aangeboden: Club3D Radeon HD 7950 royalKing ook weer van een betrouwbare verkoper.
Dan heb je gewoon een pc die iig qua gamen weer jaren meekan. Zeker voor de games die je opnoemt. Maar is ook gewoon makkelijk in staat om alle moderne spellen te spelen.
Dan heb je voor 2 10tjes meer dan die cpu en mobo die je hierboven opnoemt een zeer capabele game pc.
Hierboven ben ik er even voor het gemak vanuit gegaan dat je ook je voeding moet vervangen omdat ik niet weet wat voor een voeding je er nu in hebt zitten.
Als die echter prima is dan zou je de voeding boven in mijn lijstje kunnen vervangen door een SSD :
pricewatch: Crucial MX100 128GB
Dan is het woord traag niet meer op z'n plaats

en ga je er de komende jaren veel plezier van hebben.
Dus eigenlijk is meteen ff de vraag : zou je even kunnen posten wat voor een voeding je hebt?
-Edit-
Ok....lekker dom...niet goed gelezen dus... Je voeding zal het wel trekken en er zit 5 jaar garantie op... dus die hoef je nu nog niet perse te vervangen.. Sorry hiervoor

...verhaal over andere voeding vergeten dus..
Dan zou je dus idd ipv de voeding in m'n lijstje een SSD aan kunnen schaffen
Is allemaal afhankelijk van het budget natuurlijk.. maar je ziet dat je wanneer je een paar componenten 2e hands aanschaft (wat ik zelf vaak doe..zeker de processoren) je niet veel kwijt hoeft te zijn voor een forse upgrade in performance.
Kleine opmerking bij de processor. Hij heeft geen interne grafische processing unit, wat in gewoon nederlands betekent dat je wel altijd een videokaart nodig hebt om beeld te hebben. Maar gezien het feit dat je hem o.a. voor gamen wil gebruiken zou dat geen probleem moeten zijn. Wanneer je de videokaart vervangt moet je die GT640 gewoon als backup bewaren mocht er iets gebeuren.
[
Voor 13% gewijzigd door
Baloes op 24-08-2014 16:57
]