Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Barcode scanner via daemon in linux?

Pagina: 1
Acties:

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 15:10

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Ik heb een barcode scanner die ik graag via een daemon script wil uitlezen. d.w.z. dat de barcode scanner 'always on' is en zodra hij een barcode scant voert hij een actie uit. Dat is allemaal redelijk simpel te maken, maar de connectie met de scanner is niet zo makkelijk.

dmesg | grep -i usb geeft onderstaand resultaat. Ik had een entry in /dev/usb/... verwacht maar die zie ik niet. Waarschijnlijk staat mijn barcode scanner niet goed ingesteld maar uit de manual kom ik niet veel verder. Heeft iemand een tip waar ik het moet zoeken?

code:
1
2
3
[ 6106.634116] usb 2-3.1: new full-speed USB device number 10 using ehci_hcd
[ 6106.748163] input: Datalogic Scanning, Inc.        Datalogic Scanner       as /devices/pci0000:00/0000:00:1d.7/usb2/2-3/2-3.1/2-3.1:1.0/input/input2
[ 6106.761586] generic-usb 0003:05F9:2204.0004: input: USB HID v1.10 Keyboard [Datalogic Scanning, Inc.        Datalogic Scanner      ] on usb-0000:00:1d.7-3.1/input0

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Barcode scanners is alweer even geleden (lees: mogelijk verouderde kennis) maar; worden die dingen doorgaans niet gewoon als toetsenbord herkend? Wat gebeurt er als je een code scanned?

De scanners waarmee ik heb gewerkt sturen gewoon toetsaanslagen en "emuleren" dus een toetsenbord alsof een persoon gewoon de code intikt.

Vaak staan er in de manual wat barcodes die je kunt scannen om wat te finetunen (zoals /n of /r/n sturen na een scan, key-interval in ms., welk type barcodes wel/niet geaccepteerd moeten worden etc.). Misschien is 't ding verkeerd "geconfigureerd"?

[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 17-08-2014 20:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
xces schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:59:
[..]

code:
1
2
3
[..]
input: USB HID v1.10 Keyboard [Datalogic Scanning, Inc.        Datalogic Scanner      ] 
[..]
Dat is met deze dus ook het geval denk ik :)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:41

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De meeste staan standaard ingesteld om als een toetsenbord te werken, je kan z ook anders instellen, als ik me niet vergis (iets met config barcodes :))

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 15:47
Als het goed is (tis een Datalogic zo te zien) heb je een boekje gekregen waarin verschillende config barcodes instaan.
Het kan zijn dat hij nu als keyboard is ingesteld. Bij de nieuwere Datalogics kun je hem ook via een virtuele compoort laten praten.

Mocht je de handleiding niet hebben kun je die online vinden.

Mess with the best, die like the rest

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 16:40

Blokker_1999

Full steam ahead

Datalogic, leuk speelgoed maar soms rommelig bedrijf.

Een datalogic komt inderdaad met een kleine quick install guide waarin de belangrijkste barcodes terug te vinden zijn voor configuratie. Zoals het type kabel (usb, rs232, wedge, ...), het type toetsenbord (101, 102 keys, ...), taal van toetsenbord (us, be, ...). Standaard, en hier dus ook, zullen ze zich inderdaad met een USB kabel als toetsenbord gedragen.

Op de website van datalogic kan je de reference manuals vinden (boeken die richring de 1000 bladzijden gaan, vol met barcodes) waarmee je echt alles kan instellen. Type barcodes die gecodeerd moeten worden, gebruik van de green dot, beeper volume, ... maar je kan dus ook instellen dat over USB ook, zoals ThaStealth aanhaald, als usb serieel aparaat laten werken. En dan heb je pas de mogelijkheid om er in de achtergrond mee te werken. De seriële input kan je dan naar je deamon sturen en daarmee verder gaan. Heb zelf nog niet geprobeerd hoe een scanner met USB op seriëel zich in linux aanbied, hoop gewoon als /dev/ttyUSB#

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1