Mijn HTPC (met Mythbuntu) zit via een HDMI-switch op de TV aangesloten, omdat ik maar 1x HDMI op de TV heb zitten.
Sinds de upgrade van 13.10 naar 14.4 is het beeld op de HTPC zwart wanneer je de HDMI-switch even op een andere input hebt gehad. Je komt er dan ook niet meer in met keyboard/muis, dus het is geen screensaver.
Nu vermoed ik dat de Intel GPU switcht naar een andere output (VGA bijvoorbeeld) wanneer 'ie geen monitor meer ziet.
Hardwarematig is er niets aan de configuratie veranderd sinds de upgrade.
Ik zie dat ik ook geen xorg.conf heb staan, maar als ik kijk naar de backup-versie van die file, dan staat daar ook niet heel erg veel spannends in:
Inmiddels heb ik het nodige al getest en nog steeds geen gewenst resultaat...
Het enige positieve is dat ik na een reboot nog steeds wel beeld heb, dus niet grondig gesloopt
Iemand een idee waar ik het zoeken moet, want elke keer de HTPC rebooten wanneer de HDMI-switch bediend is, is ook niet handig?
Sinds de upgrade van 13.10 naar 14.4 is het beeld op de HTPC zwart wanneer je de HDMI-switch even op een andere input hebt gehad. Je komt er dan ook niet meer in met keyboard/muis, dus het is geen screensaver.
Nu vermoed ik dat de Intel GPU switcht naar een andere output (VGA bijvoorbeeld) wanneer 'ie geen monitor meer ziet.
Hardwarematig is er niets aan de configuratie veranderd sinds de upgrade.
Ik zie dat ik ook geen xorg.conf heb staan, maar als ik kijk naar de backup-versie van die file, dan staat daar ook niet heel erg veel spannends in:
code:
1
2
3
4
| Section "Device" Identifier "Default Device" Option "NoLogo" "True" EndSection |
Inmiddels heb ik het nodige al getest en nog steeds geen gewenst resultaat...
- EDID informatie in een losse file opgeslagen
- Aparte monitor-secties aangemaakt voor "none" en mijn plasma TV
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" Screen "TV" EndSection Section "Device" Identifier "Intel HD Graphics" Driver "intel" BusID "PCI:0:2:0" Option "monitor-VGA1" "none" Option "monitor-DP1" "none" Option "monitor-HDMI1" "PANASONIC-TV" Option "monitor-HDMI2" "none" Option "ModeDebug" "true" EndSection Section "Monitor" Identifier "PANASONIC-TV" ModelName "PANASONIC-TV" VendorName "MEI" Option "NoLogo" "True" Option "ConnectedMonitor" "DFP-1" Option "CustomEDID" "DFP-1:/etc/X11/edid.bin" Option "IgnoreEDID" "false" Option "UseEDID" "true" EndSection Section "Monitor" Identifier "none" Option "Ignore" "true" EndSection Section "Screen" Identifier "TV" Device "Intel HD Graphics" Monitor "PANASONIC-TV" Option "ConnectedMonitor" "PANASONIC-TV" EndSection |
Het enige positieve is dat ik na een reboot nog steeds wel beeld heb, dus niet grondig gesloopt
Iemand een idee waar ik het zoeken moet, want elke keer de HTPC rebooten wanneer de HDMI-switch bediend is, is ook niet handig?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)