Audio-CD's worden niet herkend door auto

Pagina: 1
Acties:

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-10 08:13
Beste Tweakers,

Volgende week ga ik met mijn vriendin op vakantie en een muziekje op de Duitse snelwegen zou fijn zijn. Nu probeer ik wat audio-CD's te branden voor in de auto maar continu krijg ik een error bij het afspelen en gebeurt er verder niks. Originele CD's speelt de audioset wel af.

Het gaat om de standaard audio-installatie die in een Opel Zafira uit 2001 zit. Dit is een 4-schijfbak die onder de passagiersstoel zit. Op het internet kan ik niet een eenduidig antwoord vinden hoe ik deze CD's nou precies moet branden zodat ze "compatible" zijn met deze CDspeler.

Zo heb ik de CD's gebrand:

Brander: Windows Media Player 12.0
Brandsnelheid: Langzaam
Indeling schijf: M3U
bestandsformaat: .WAV

Dit lijkt goed te gaan, de CD wordt uitgespuwd en wanneer ik de CD er opnieuw in stop krijg ik de melding of ik de audio-CD wil afspelen. Toch werkt het niet in de auto :-(

Heeft iemand een idee?

Super bedankt alvast!

Groeten,

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zijn de cd's wel finalized? De schijf afsluiten is dat dacht ik in Nederlandstalige brandprogramma's, dus multisessie onmogelijk maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 17-08-2014 18:38 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• whoopy_
Raven schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:38:
Zijn de cd's wel finalized? De schijf afsluiten is dat dacht ik in Nederlandstalige brandprogramma's, dus multisessie onmogelijk maken.
In de opties staat "Schijf na branden automatisch uitwerpen" aan. Dit lijkt mij een goede indicatie dat de CD is gefinaliseerd, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. :'(

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Geen idee wat het probleem is.

Maar heb een tip voor je waarom ga je niet gewoon je muziek op je mobiel of MP3 speler of zo zetten en dan aansluiten op de aux ingang, zo doe ik het soms ook.
Dat heb je een veel groter aanbod.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

whoopy_ schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:41:
[...]

In de opties staat "Schijf na branden automatisch uitwerpen" aan. Dit lijkt mij een goede indicatie dat de CD is gefinaliseerd, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. :'(
Dat staat daar helemaal los van :P Probeer dit eens: http://windows.microsoft....lize-cd-dvd#1TC=windows-7
To close a disc session manually
1. Open Computer by clicking the Start button Picture of the Start button, and then clicking Computer.

2. In Windows Explorer, click the disc burner drive, and then click Close session on the toolbar.

The session will be closed, so the disc can be used in other computers.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• whoopy_
michael3 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:41:
Geen idee wat het probleem is.

Maar heb een tip voor je waarom ga je niet gewoon je muziek op je mobiel of MP3 speler of zo zetten en dan aansluiten op de aux ingang, zo doe ik het soms ook.
Dat heb je een veel groter aanbod.
Als de auto een AUX-ingang had gehad had ik zeker de moeite niet genomen om CD's te branden. ;) Ik ga nu eens proberen om de CD te branden als .cda, kijken of dat werkt!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

whoopy_ schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:44:
[...]

Als de auto een AUX-ingang had gehad had ik zeker de moeite niet genomen om CD's te branden. ;) Ik ga nu eens proberen om de CD te branden als .cda, kijken of dat werkt!
Aha...

.WAV files dan brandt je gewoon een CD-ROM en geen audio-cd

Als een CD weergeeft dat er .cda-bestanden op staan, dan is het een audio-CD.

Kortom, je auto-radio slikt geen data-cd's.

Ey!! Macarena \o/

• whoopy_
RaZ schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:46:
[...]

Aha...

.WAV files dan brandt je gewoon een CD-ROM en geen audio-cd

Als een CD weergeeft dat er .cda-bestanden op staan, dan is het een audio-CD.

Kortom, je auto-radio slikt geen data-cd's.
Moet ik daar dan speciale CD's voor hebben of dien ik de CD's op een andere manier te branden? Programma's zoals Nero en DeepBurner geven wel een mogelijkheid om een audio-CD te branden.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als het (gebrek aan) finalizen niet het probleem is en het inderdaad de autoradio is die geen dataschijfjes lust, dan moet je inderdaad in je brandprogramma aangeven dat je de cd als audio-cd wil branden. Maar dan kun je echter maar 70-80min aan muziek kwijt op één schijfje :/

Geen speciale schijfjes voor nodig trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 17-08-2014 18:51 ]

Oscar Wilde

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

whoopy_ schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:49:
[...]

Moet ik daar dan speciale CD's voor hebben
Nee, gewoon ronde ;)
of dien ik de CD's op een andere manier te branden?
Ja, je moet wel de optie kiezen om Audio-CD (redbook) te maken, niet voor iets anders.
Programma's zoals Nero en DeepBurner geven wel een mogelijkheid om een audio-CD te branden.
En zo brand je audio-cd's... Alleen als je kiest voor audio-cd ;)

Ey!! Macarena \o/

• whoopy_
Nog een reactie voor de toekomstige Google-gebruikers die hier terecht kunnen komen; het is gelukt.

Het probleem zat inderdaad in het feit dat er een data-CD werd gemaakt, geen audio-CD.

Het werkte nadat ik deze stappen had gevolgd:

1) Converteer je bestanden van MP3 naar WAV
2) Ik heb Nero Express gebruikt om de audiobestanden te branden. Selecteer hiervoor "audio-CD" en zorg dat je "finalize" aan hebt staan (goede tip Raven).
3) Brand de CD op een lagere snelheid, dan is de kans groter dat je (misschien verouderde CD-speler) de CD herkent.

Dit was alles, nu op vakantie.

Bedankt voor de adequate hulp Raz en Raven!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-11 13:26
Stap 1 is bij Nero niet nodig.

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik dacht dat als je kiest voor audio cd branden je altijd je audio.xxx file converteert naar WAV...

Anders heb je toch geen audio cd?

MP3 is toch altijd data?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Alle zichzelf respecterende "CD/DVD/BR brand-software" converteert MP3's (en mogelijk andere formaten) on-the-fly gewoon naar "WAV" tijdens het branden. Daar hoef je helemaal geen conversies voor te doen op voorhand.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1