Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Op mijn LCD TV van Philips ( 2jaar oud) verschijnt onregelmatig maar wel frequent een balk in beeld.
Die vraagt of ik een Netwerk aan wilsluiten.

Kan dan ja of nee aanklikken via de afstandsbediening TV.

Ik geef NEE in, balk is direct weg. Komt dus weer later terug. NE in blijven tikken wordt heel vervelend op den duur. Dus, .......... een keer JA ingeklikt. Vraggt de TV via een menu om de USB stick te plaatsen. Maar in weet niet hoe of wat en wil/kan geen netwerk hebben.

De TV is 'smart voorbereid'.

Ziggo zegt mij niet te kunnen helpen, Fabrieksinstellingen geprobeerd, helpt niet. Philips mail met 'hoe te doen handleiding' helpt niet. Stekker uit stopcontact (misschien reset ?? ) helpt niet. Philips wil wel een mannetje sturen zonder te garanderen dat het probleem opgelost is. (zij verwijzen steeds naar Ziggo nl.)
Wie o wie heeft de goede tip ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ik kan je er niet mee helpen, maar misschien is het handig om even het specifieke typenummer van de TV te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:22
Misschien de wifi van de tv uitschakelen in het menu/settings van de tv?

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 22:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ziggo heeft er in ieder geval niets mee te maken.
De TV vraagt naar de wifidongle, pta01, die je los moet kopen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:29
Bizar dat Philips naar ziggo verwijst, lol dit erft helemaal niks met digitale tv te maken . Blijkbaar heb je iemand gehad die er geen verstand van heeft ofzo. Is er inderdaad geen optie WiFi uitschakelen?.

[ Voor 18% gewijzigd door freaky35 op 17-08-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen wifi aanwezig op de TV. Wel de mogelijkheid om een kabeltje vanaf Ziggomodum naar de TV te doen om te kunnen internetten. Wil dat helemaal niet, wil - zonder balk - gewoon TV kijken.
Maar bedankt vast voor de tips en meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 15:28
kan je terug naar fabrieksinstellingen en dan de tv weer een complete settup geven? meestal komt dan ook de vraag of je wel/geen verbinding wilt maken. normaliter zal hij hierna nooit meer er om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:29
en kijken of er een software update is, die dit oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via fabrieksinstellingen en vraag om verbinding te maken met NEE beantwoord. Geen resultaat.
Hoe doe ik een software update van een TV ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wel even belangrijk in deze: is het een melding van de TV, of is het een melding van de settopbox van Ziggo? Kun je vaak wel herkennen aan het lettertype/de layout, óf met welke afstandsbediening je op JA/NEE moet klikken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is een TV melding die kan met de TV afstandsbediening JA/NEE klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:13:
Hoe doe ik een software update van een TV ??
De TV via een netwerk-kabel aansluiten op je Ziggo modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen wifi aanwezig op de TV. Wel de mogelijkheid om een kabeltje vanaf Ziggomodum naar de TV te doen om te kunnen internetten. Wil dat helemaal niet, wil - zonder balk - gewoon TV kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 08:18

XallaX

Meow

Welk type Philips tv heb je?

Bij de meeste modellen kun je de wifi/netwerk uitschakelen in het configuratiemenu en zoekt de tv niet actief naar netwerken (wat de balk veroorzaakt soms)

Kijk of er nieuwe software is en installeer deze.
Hier kun je de laatste versies van de software vinden:
http://www.philips.nl/c-m/consumenten-ondersteuning
Op een usb stick zetten, deze in de tv doen dan geeft de tv aan wat verder te doen.
Anders via menu de optie software update zoeken en de file selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XallaX,
Dank voor je reactie. Ga ik doen en proberen. Eerst een paar dagen op vakantie en dan , ................ weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste "hulptoepen",

Tot nog toe heeft niets geholpen om mij van de 'balk in beeld' af te helpen.

Ik vraag het daarom nogmaals om tips door te geven.
Zelf heb ik alle tips uit het forum geprobeerd, en o.a. terug naar fabrieksinstellingen - opnieuw instaleren enz. enz.
De tekst in de witte balk is:
Er is een USB adapter gedetecteerd. Selecteer JA om verbinding met een draadloos netwerk te maken. Selecteer NEE als deze adapter al eerder hebt geïnstalleerd" Ik heb echter nooit niets geïnstalleerd.
Deze tekst komt niet op vaste tijden in beeld maar op willekeurige tijden en met verschillende frequenties.
De afstandsbediening van de TV hebben we in de buurt om direct op NEE te drukken, weg is de balk dan direct.
Wordt echter wel vervelend op den duur.
We hebben JA geprobeerd, maar dan komt er een verzoek een USB stick te plaatsen . ???? Geen idee wat - hoe - waar.
NEE geprobeerd, help dus ook niet. Balk komt steeds weer(op onregelmatige tijden en frequentie) terug.

Het is een Philps TV 37PFL7666H-X
Typenummer: VNIE1146004938

B.v.d. voor jullie adviezen

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Heb je de software inmiddels al wel geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update heeft plaatsgevonden. Ik heb wederom Philips om hulp gevraagd, het is toch te gek voor woorden dat een TV van bijna 1000.- euro na nog geen 3 jaar zoveel ellende veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 12:44
Kom dit soort grapjes helaas dagelijks tegen op de klantenservice van een grote kabelaar. Philips wijst helaas (meestal onterecht) naar de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
De tekst in de witte balk is:Er is een USB adapter gedetecteerd

uhm, maak eens je USB aansluiting schoon of kijk eens of alle pinnetjes nog goed zijn ?
Het kan zijn dat de pinnetjes verbogen zijn of vuil een sluiting geeft in de USB port, hierdoor denkt de TV dat er een USB stick is aangesloten.....

Ik gok dat er kortsluiting is in je USB gedeelte. (al dan niet de poort, flatcable of printplaat)

[ Voor 13% gewijzigd door Breezers op 14-09-2014 11:47 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Breezer,
De TV VRAAGT om een USB stick te plaatsen. 'Hij' denkt dus niet dat er één is maar vraagt er om.
.
IK WIL HELEMAAL GEEN NETWERK OF WAT DAN OOK. Ik wil gewoon TV kijken zonder dat er een balk in beeld verschijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:58
-Ik vind de opmerking van Breezers niet zo gek hoor; het was ook mijn gedachtengang.
-En als je nou eens (om te testen) je USB poorten vult, met een muis en/of toetsenbord, of zo. Komt dan die balk ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
Van wat ik kan vinden heeft deze TV een geïntegreerde wifi-module. Vaak zijn deze op een interne USB-poort aangesloten, mogelijk dat deze ergens slecht contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je moet niet zo roepen tegen de mensen die je proberen te helpen.

Jij geeft zelf aan dat het volgende op jouw tv komt:
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:27:
Er is een USB adapter gedetecteerd. Selecteer JA om verbinding met een draadloos netwerk te maken. Selecteer NEE als deze adapter al eerder hebt geïnstalleerd"
Dus Breezers reactie is nog niet zo gek. De melding later om een USB wifi dongle in te steken is niet interessant want eerder dacht de TV dat er een aanwezig was. DAT moet je dus oplossen!

Of dat aan de USB poort ligt weet ik niet, maar je kan tenminste wel eens kijken naar de tips van breezers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Beste LilyenRien,

Wellicht moet ik even uitleggen wat de gedachtegang is achter mijn opmerking.

De volgende mogelijke acties zijn genomen;

1. USB (telefoon oid ?) is wellicht ooit een keer aangesloten geweest en zonder correct afmelden verwijdert, Android USB Manager service is niet correct afgesloten en blijft in een loop zitten. Aangezien factory reset en firmware update is uitgevoerd, is het onwaarschijnlijk dat dat dit het probleem was/is.

2. Systeeminstellingen/setup is doorgenomen en daar is aangegeven geen adapter te gebruiken. Hierdoor is het onwaarschijnlijk dat het een instelling is die dit probleem veroorzaakt.

3. De TV heeft zo te zien 2 USB 2.0, 4 HDMI, SD-kaartsleuf (beeldopslag) en PC-in VGA + audio L/R in.
Aangezien dit allemaal aansluitingen zijn die deze melding kunnen veroorzaken, haal alle aansluitingen los (check ook SD kaart) , sluit alleen de antennekabel aan en start de TV. Als de melding weg is, dan zit het dus in 1 van deze aansluitingen, is de melding niet weg, dan is het waarschijnlijk dat er “ergens” in deze aansluitingen een storing zit.

Het meest voor de hand liggend is dan dat er storing/kortsluiting zit in je USB poort (of HDMI poort):

Voorbeeld:

Bij USB (A) is er geen aparte ID pin (welke aangeeft of een USB apparaat is aangesloten) aanwezig, deze loopt via de aarde pin (GND/Ground). Stel: de GND pin maakt contact/sluiting met een andere pin, behuizing of materiaal (andere kabel ?) , dan geeft deze een signaal naar de USB controller in de TV en dan gaat je TV aangeven dat “iets” is aangesloten op de USB poort en ergo: je probleem.

Dit hoeft niet alleen in je USB aansluiting te zitten, maar kan ook komen als bijvoorbeeld de flatcable in je TV, welke loopt van je USB aansluiting (binnen in) naar een printplaat, niet meer goed vast zit (kan loskomen door warmte, een keer je TV verplaatsen etc). Ik weet niet of de melding ook mogelijk is met HDMI op een stereo/PVR/Media center oid, maat dat zou bij stap 3 al duidelijk moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/sfE9Y.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.computerports.net/wp-content/uploads/image/usb_pinout.jpg

Zoals Sebastius ook al eens heeft aangetoond, is dat een probleem zelfs heel erg minuscuul kan zijn en niet eens zichtbaar is met het blote oog:

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/IMG_7246_zpsd0e3e49b.jpg

Jij geeft zelf aan dat de melding is:
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:27:
Beste "hulptoepen",
....
Er is een USB adapter gedetecteerd. Selecteer JA om verbinding met een draadloos netwerk te maken. Selecteer NEE als deze adapter al eerder hebt geïnstalleerd"
....
Deze melding zou toch echt betekenen dat de TV een USB signaleert (terwijl deze er niet is) en vraagt om deze te plaatsen (aangezien de TV wel "iets"ziet, maar niet voldoende)

Dat jij helemaal geen netwerk wilt is compleet irrelevant om tot een oplossing of detecteren van het probleem te komen ?

Als het je echt zo stoort, dan zou ik je adviseren om niet op een technische website advies te vragen, maar je televisie weg te brengen voor reparatie bij een Philips reparatiecentrum of de winkel waar je deze gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lieve -lieve "hulptroepen",

Ik heb zeker niet de bedoeling gehad iemand onheus te bejegenen. Mijn - mogelijk te cynische - opmerking komen voort uit radeloosheid van een leek die een probleem heeft en dat niet opgelost krijgt.
Als mijn leverancier BCC verwijst naar Philips en Philips geeft een handleiding door om het probleem op te lossen welke niet werkt en vervolgens meld wel een monteur te willen sturen. Die monteur zou op voorhand € 120.- moeten kosten ZONDER DAT PHILIPS ZEKER WEET HET PROBLEEM OP TE LOSSEN. Dus betalen zonder te weten of dat helpt. Ik zal de USB poort een "USB stick geven" en kijken of dat helpt. BCC melde ook niet te weten of de klacht te verhelpen is. Dus wat doet een leek dan; hulp vragen op een (technisch) forum.
Met name Breezers dank ik voor zijn grote moeite. Ik heb zeker niet de intentie gehad U antwoord/tips te kleineren. Al is het verhaal voor mij veel te technisch (dat is geen verwijt aan U), ik ben te A-technisch om dat te kunnen volgen. En ik overweeg nu om - als de USB oplossing niet werkt - maar een andere simpele TV te kopen. Eén waar geen Smart of Smart voorbereidt op zit. Te veel smart inmiddels :-)
Alle forum deelnemers nogmaals excuses en dank voor de moeite.
Alleen t.a.v. de USB proef zal ik de afloop meedelen op dit forum. Dan stop ik er mee om tips te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:05:
Lieve -lieve "hulptroepen",

Ik heb zeker niet de bedoeling gehad iemand onheus te bejegenen. Mijn - mogelijk te cynische - opmerking komen voort uit radeloosheid van een leek die een probleem heeft en dat niet opgelost krijgt.
Als mijn leverancier BCC verwijst naar Philips en Philips geeft een handleiding door om het probleem op te lossen welke niet werkt en vervolgens meld wel een monteur te willen sturen. Die monteur zou op voorhand € 120.- moeten kosten ZONDER DAT PHILIPS ZEKER WEET HET PROBLEEM OP TE LOSSEN. Dus betalen zonder te weten of dat helpt. Ik zal de USB poort een "USB stick geven" en kijken of dat helpt. BCC melde ook niet te weten of de klacht te verhelpen is. Dus wat doet een leek dan; hulp vragen op een (technisch) forum.
Met name Breezers dank ik voor zijn grote moeite. Ik heb zeker niet de intentie gehad U antwoord/tips te kleineren. Al is het verhaal voor mij veel te technisch (dat is geen verwijt aan U), ik ben te A-technisch om dat te kunnen volgen. En ik overweeg nu om - als de USB oplossing niet werkt - maar een andere simpele TV te kopen. Eén waar geen Smart of Smart voorbereidt op zit. Te veel smart inmiddels :-)
Alle forum deelnemers nogmaals excuses en dank voor de moeite.
Alleen t.a.v. de USB proef zal ik de afloop meedelen op dit forum. Dan stop ik er mee om tips te vragen
Beste LilyenRien,

De TV is een recent model en heeft een lange levensduur die zeker binnen de garnatie valt (check forum)
Het is onjuist als u de TV via BCC heeft aangeschaft, dat deze u doorverwijzen naar de fabrikant...

Als de eerdere stappen niet werken, koppel de TV los en breng deze naar BCC (zij zijn de verkopende partij en contractant, hierdoor dienen zij de service en garantie te verzorgen) Een nieuwe TV kopen terwijl je wellicht recht op garantie hebt zou zonde zijn ...?

P.s: als garantie lastig is, kan je ook Sebastius http://tweakers.net/gallery/12601 even een PM sturen, hij kan waarschijnlijk dit ook voor je repareren (vraagt een kleine vergoeding en je moet de TV brengen/halen)

[ Voor 6% gewijzigd door Breezers op 15-09-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn gok is dat er een kortsluiting zit in de USB poort. Deze zorgt er af en toe voor dat er een melding is. Kan veroorzaakt zijn door user abuse. Ga eens goed kijken in de USB aansluiting of daar iets raars te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is nu achteraf, maar koop in de toekomst een domme tv. Doe ik ook altijd. Bespaart een hoop gedonder. En een tip, bel de Philips winkel in Eindhoven. Daar kun je ook heen gaan, hebben een technische dienst.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel BCC en Philips nogmaals gevraagd een oplossing voor dit probleem te verzorgen.
Eerder melde Philips dat zij wel een monteur wilde sturen tegen minimaal € 120.- , zonder garantie dat die het probleem kon verhelpen.
Zowel Philips als BCC aan gesproken op hun gedrag en afwijzende houding. Nog een paar dagen wachten op hun antwoord. Enne, .................. ik zal in de toekomst zeker een 'domme TV' kopen.
Inmiddels ook een lege USB stick geplaatst, help niet. Ook de updat vanaf Philips gehaald en op TV gezet. Help niet.
Dank maar weer voor de tips.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:13:
Is nu achteraf, maar koop in de toekomst een domme tv. Doe ik ook altijd. Bespaart een hoop gedonder. En een tip, bel de Philips winkel in Eindhoven. Daar kun je ook heen gaan, hebben een technische dienst.
Of 1 van een Merk en bij een Winkel die je wel netjes behandelt.

Samsung bijvoorbeeld en LG, toestel na 23 maanden defect ( 24 maanden garantie ) 100% vergoed en mocht een NIEUW type uitkiezen.
Die dus na bijna 2 jaar 3x zoveel snufjes had en van 47 > 55" inch.

Zelfde prijs...service ligt aan de winkel en fabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
Philips heeft inmiddels weer gereageerd. Zij stuurde een USB stick met Update. Is door mij geïnstalleerd, ............... hielp niet helaas. Opnieuw Philips gevraagd "wat nu". In afwachting van hun reactie de balk dus maar weg blijven klikken.
BCC heeft nog helemaal niets laten horen. Ik wacht nog een paar dagen en zal dan een reminder sturen. Iedereen zegt over deze situatie dat BCC de 'hoofdverantwoordelijke' is als leverancier. Maar ja, dat schiet niet op, zij doen dus niets. Aangetekende brief aan BCC misschien de oplossing om hen aan de gang te krijgen. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heeft BCC ook gereageerd op mijn vraag om a.u.b. een oplossing te zoeken.
Ik kreeg een mail met de tekst:
Wilt U svp 0900 -... bellen als U in de buurt van de TV bent.
Niet meer en niet minder aan tekst in die mail.
Raar antwoord, maar goed. Ik belde en kreeg te horen dat er geen mailtje naar mij gezonden was. Ik had echter het mailtje op dat moment geprint voor mij liggen, Ja-ja, organisatie is zo zo dus.
Maar goed, ik kon mijn verhaal - wat ik op schrift al gezonden had - opnieuw doen. En, ........ wat denk je wat. We zullen een monteur sturen. Op mijn vraag waarom ik bij de TV moest zijn als ik belde kwam als antwoord, "ga ik aan mijn collega vragen" Na enige tijd stilte kwam als oplossing dus toch, "we zullen een monteur sturen". En nu maar hopen dat de monteur - tegen redelijke kosten - de zaak kan klaren. Ik heb er op voorhand weinig vertrouwen in, maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een offerte van een reparatiebedrijf gekregen. Dat bedrijf is door BCC aangestuurd. In de offerte van +/- € 630.- een coulancebedrag opgenomen wat BCC betaald. Er moet een nieuw LCD panel in aldus de offerte. Zelf te betalen 213.- euries..
Doen we dus niet. Dat liet ik BCC weten en sprak mijn teleurstelling daarover uit. Antwoord BCC: "daar moet U het mee doen, de tv heeft een economische levensduur van 72 mnd. dus is onze coulance netjes" aldus BCC.

Ik had Philips ook laten weten teleurgesteld te zijn in de afhandeling en kreeg een verzoekje te bellen met hen. Ik deed dat en kreeg te horen dat zij inmiddels zo goed als zeker het probleem wisten. HET IS HET 'FLASHGEHEUGEN' aldus Philips. ER WERDT MIJ EEN HANDLEIDING MET EEN CIJFERCODE .GEMAILD. En nu na 5 dagen ............................... lijkt het probleem verholpen.
Nog niet te vroeg juichen maar het ziet er goed uit.:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:58
Tof! En bedankt voor de update!
Wat moest je zo ongeveer doen op je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja, plaats die handleiding eventjes, dan is het voor de toekomstige tweakers ook handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 22:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:09:
Inmiddels een offerte van een reparatiebedrijf gekregen. Dat bedrijf is door BCC aangestuurd. In de offerte van +/- € 630.- een coulancebedrag opgenomen wat BCC betaald. Er moet een nieuw LCD panel in aldus de offerte. Zelf te betalen 213.- euries..
Doen we dus niet.
Bizar zeg, hoe komen ze daar nu weer bij ?!

Mooi dat het opgelost lijkt nu.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hebben ze de USB-poort(en) misschien nu gedisabled? Werken deze nog wel?

Ps. Voor mij hoef je geen nicknamen te bedenken voor post. En mag je in mijn ogen blij zijn met de geboden service, meestal laten ze het toch echt hier bij zitten (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Lijkt er inderdaad op dat Philips via het onderhoudsmenu een code gebruikt om een optie of hardware uit te schakelen.

Kan je de handleiding hier posten ? Wellicht heeft iemand met dezelfde klacht hier in de toekomst iets aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik wil graag even reageren..Ook ik heb ditzelfde probleem met mijn TV (Philips, ong 3 jr oud). Hij heeft dit eigenlijk al sinds aanschaf en is reeds teruggeweest, onder garantie, voor reparatie. Heeft niet mogen baten en errruuggg frustrerend. Je zou me heel erg helpen met de instructies met code, of anders met een naam van een contactpersoon/afdeling bij Philips..

Op voorhand dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde. (Philips 46PFL9705/K02) Alleen is het nog erger. Als ik de balk laat staan dan blijft de tv spelen, maar als ik de balk weg klik dan valt de tv geregeld uit en springt weer aan.
Ik heb inmiddels een nieuwe powermodule geiinstalleerd maar dat hield niet. Ik vermoed dus dat het probleem ergens in de USB aansluitingen zit. De TV valt ook geregeld uit als ik geen USB foutmelding krijg, maar.....als ik de foutmelding laat staan, blijft de TV spelen en anders valt hij om de zoveel tijd uit!

Nog geen 5 jaar oud en 2.500 Euro gekost.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem opgelost. Na alle bovenstaande posts te hebben gelezen kreeg ik een brainwave en heb de input van HDMI1 naar HDMI2 verplaatst en voila hij blijft het nu doen.
Alleen jammer dat ik al een nieuwe TV had gekocht omdat Philips zei dat hij niet te fixen was.

Kennelijk is de HDMI1 poort corrupt maar dan kan ik mee leven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enige tijd ook erg last van deze de melding "Er is een draadloze adapter gedetecteerd...." op mijn Philips TV. Het is erg vreemd dat Philips bij zo'n veel voorkomend probleem klanten lijkt af te schepen of op te zadelen met hoge kosten.
Ik ben ook niet veel verder gekomen na alle forums er op nageslagen te hebben. Ik heb uiteindelijk het probleem opgelost door gewoon een USB-stick in de USB-poort van de TV te doen. Mogelijk dat je meerdere poorten moet uitproberen, maar je moet wachten totdat de TV deze USB-stick herkend en automatisch een menu laat zien.
Laat de USB-Stick voortaan in de TV zitten en ga uit het TV menu.

Dat heeft het voor mij opgelost.

Groet ;w
Eric

===============================================================================
Na een dag is het probleem terug, ben nu weer terug bij af.....toch maar eens een ander merk aanschaffen na jarenlang een trouwe Philips (TV) klant te zijn geweest. Helaas voor Philips, maar ik heb meerdere problemen met Philips producten, zoals de dect telefoons zeer snel stuk, jaren geleden ook een DVD speler die continue vastliep terwijl de goedkope blokker DVD speler gewoon afspeelt....

Dus Philips: Innovation and You....??

:(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1976
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-03 11:17
Misschien een beetje late reactie, maar ik heb nog steeds het probleem dat hier wordt besproken. Inmiddels heb ik wel gevonden hoe je in de verschillende service menu's komt, maar ik weet niet wat ik daar aan moet passen om de melding m.b.t. de draadloze adapter te voorkomen. Als iemand het wel weet, hoor ik het graag.

En voor wie benieuwd is hoe je in het menu komt, dat heb ik hier gevonden.

Access Service Alignment Menu (SAM): " Press the following key sequence on the remote control transmitter: “062596”, directly followed by the “INFO/OK” button."
Exit Service Alignment Menu (SAM):Use one of the following methods:
• Switch the set to STANDBY by pressing the mains button on the remote control transmitter or the television set.
• Via a standard RC-transmitter, key in “00” sequence.
Pagina: 1