Wellus.NMe schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 18:22:
Die absolute link is het probleem helemaal niet
Kan ook, maar naar mijn idee blijft het ranzig. Wat nu als men in de toekomst GoT liever via got.tweakers.net laat lopen? Of Tweakers krijgt een nieuwe naam en daarmee een nieuw domein? Of tweakers.nl?, je kan ook prima absolute urls gebruiken zonder protocol, zoals Alex) hierboven al zegt.
Er zal (hopelijk) wel een reden zijn om een absolute URL te gebruiken hier, maar in het algemeen is het niet echt netjes om een absolute URL te gebruiken voor een link op dezelfde host.
Larie. Tweakers hoeft alleen maar te wachten op bugreports en die dan af te handelen. De community kan dus aanleveren waar het mis gaat (het kostbare zoekwerk) en de uiteindelijke aanpassingen in de code is ook geen uren werk.Maar stel Tweakers gaat inderdaad de hele codebase nalopen op elk gebruik van harde links over HTTP. Dat kost heel wat werk en dus tijd en geld,
Maar op dit moment doet men afaik niets met bugs die zich alleen met HTTPS voordoen. Ik zou meer dan tevreden zijn met "best effort" wat dit betreft.
In absolute aantallen zijn het er misschien niet vreselijk veel, maar getuige dit topic bestaat de behoefte wel. Het is niet uitzonderlijk moeilijk en het gaat niet ten koste van HTTP-gebruikers.en uiteindelijk zijn de enige mensen die je daarmee helpt het handjevol mensen dat per se via HTTPS wil browsen
Een zeer populaire add-on van EFF, dat wel.middels een addon
Ik gok dat Tweakers ook support heeft voor de CookiesOK add-on. Die is van een onbekende developer waarvan we de betrouwbaarheid niet vast kunnen stellen. Daarmee bedien je toch ook maar een handjevol gebruikers dat niet op "accepteer" wil klikken?
99%? DM's, mail via V&A, crewfora en als je het netwerk van je werkgever gebruikt kan die zien welke topics je opzoekt. Iets wat je mogelijk liever niet met je baas zou delen.terwijl er eigenlijk helemaal geen belangrijke data over de lijn gaat. Inloggen gaat al middels HTTPS en 99% van het andere spul is allemaal publiek of semi-publiek.
Dat je het "ik heb niets te verbergen" argument voor jezelf gebruikt is prima, maar waarom is het een probleem als Tweakers de keuze hebben? En is HTTPS Everywhere een halve oplossing? Misschien, maar ik denk dat het veel meer werk is voor de devvers om HTTPS als officiële optie aan te bieden. Terwijl het op dit moment al voor 99% werkt als je mixed-content geneuzel negeert. Iets waar HTTPS Everywhere gebruikers over het algemeen minder problemen mee zullen hebben.
Absolute interne links zijn voor mij sowieso een teken van slordigheid, iets wat later problemen op kan gaan leveren. Ook zonder HTTPS. Bugreports voor absolute links afhandelen zie ik niet als tijdverspilling. Ik zeg niet dat de devvers er actief naar moeten gaan zoeken.
[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 04-07-2015 19:55 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®