WoW ervaringen op budget gamesysteem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met het samenstellen van een WoW-specifiek gamesysteem (zie: Verwijderd in "Budget gamesysteem voor WoW").

Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie ervaring met een soortgelijk systeem? Hoe zijn de prestaties? Hebben jullie een systeem dat net wat mindere specs heeft, maar nog steeds op Ultra draait?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik kan je zeggen, het speelt altijd zwaarder dan verwacht. Op mijn PC op 1080P speel(de) ik eigenlijk altijd op medium omdat ik een redelijke (denk >40) fps wil blijven houden, wat moeilijk is in drukke gebieden (denk steden) of gebieden met veel particles (denk 25 man raids etc).

Ik heb je titel even aangepast om beter weer te geven wat je bedoeld

[ Voor 10% gewijzigd door Gropah op 17-08-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:52
Het is voor mij weer even geleden dat ik WoW gespeeld heb (cataclysm). Maar destijds zat er niet heel veel verschil tussen de prestaties van een budget game systeem en een high-end rig. De bottleneck voor WoW is veelal CPU performance, en helaas is de vooruitgang van CPU performance over de afgelopen jaren voor wat betreft MMO performance niet heel veel verder gekomen.

Beperkte multi-core ondersteuning speelt daarin uiteraard ook een grote rol.

Wat voorheen dan ook goed werkte was een wat oudere dual core CPU pakken, overklokken tot zo'n 4.6 Ghz en een mid-range Gfx card erin. Gecombineerd met 8GB RAM, eventuele hyperthreading disabled. En je had voor wat WoW betreft zo'n beetje de beste performance. Ultra, 1080p met ~40-50 fps in bijv. stormwind. Heel veel beter ging het daarmee ook niet worden.

Mogelijk dat er iemand is welk momenteel nog actief speelt met een soortgelijke setup welk kan aangeven of dit in MoP en de komende expansion nog steeds het meest effectief blijkt.

Aan de andere kant is het natuurlijk maar de vraag hoe zeer je een PC zo dedicated voor enkel WoW wilt africhten. Voor veel van de nieuwere games is het namelijk verre van optimaal. En ook voor MMO's zal het minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 17:46
Helaas kan ik je geen ervaringen bieden met soortgelijke systemen.
Ik wil je wel aanraden om een zo snel mogelijke CPU aan te schaffen.

In je andere topic wordt er veel gediscussieerd over de grafische kaart en ik begrijp dat je uiteraard op een nieuw systeem alles op ultra wilt zetten. Maar WoW is zoals vaker gezegd CPU intensief. Fps in steden is niet al te belangrijk, dat hangt af van hoe druk het is, maar fps in raids is wel belangrijk. Je wilt immers een redelijke fps behouden terwijl je optimaal presteert in een raid.

Als je een beetje rond zoekt zul je overal wel zien dat mid-range en zelfs sommige van de higher end CPUs enorme drops hebben in 25m raids. Dat is onvermijdelijk. Alle berekeningen van alles wat er in de raid gebeurt vergt enorm veel rekenkracht. Tenzij je een hele trage grafische kaart hebt, zal de CPU de bepalende factor van je fps in raids zijn.

Ik heb zelf een hele oude systeem, destijds een mid-range systeem. Tijdens raids dropped mijn fps tot onder de 20. Met alles details minimaal of alles op high, het maakt niet uit, de fps blijft laag. Mijn enige oplossing is een snellere CPU.

Een snelle gfx kaart helpt uiteraard bij het maximaliseren van je fps. Maar op het moment dat er minder fps mogelijk is vanwege de CPU, hoeft je gfx kaart ook minder snel te zijn. Mocht je cpu zodanig snel zijn dat je gfx kaart in raids de bottleneck is, dan is dat minder een probleem. Je fps zal ofwel ruim voldoende zijn, of je zou met een eenvoudige setting de fps kunnen boosten. Denk bijvoorbeeld aan AA of shaduwen. Nogmaals, ik begrijp het, je hebt een nieuw systeem en je wilt alles op ultra, maar op het moment dat je framedrops ervaart dan kan een 16xAA naar 8X of ultra shadows naar high shadows, net genoeg fps geven met soms niet zichtbare tot minimale visuele impact.

Vandaar dat ik je aanraad om de Intel Core i5-4590 te overwegen. Slechts 15 euro meer maar wel sneller dan de 4440. Bespaar liever 15 euro op je gfx kaart en neem een snellere CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik draai op een ultra budget systeem:

AMD A10-7850k (APU. Dus built in Graka)
Kingston 2x 4GB
250GB SSD Kingston

en kan hem op Ultra draaien met shadows off, op een 30-40 FPS.
op High met shadows of en render distance medium zit ik constant op 60 fps.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral de view distance en shadows eisen veel.

Daarnaast kunnen addons ook veel snoepen.
Pagina: 1