All-round PC upgrade; focus op gaming

Pagina: 1
Acties:

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

tutterke

Klein maar tapper!

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een upgrade voor mijn huidige PC (cfr. onderstaande lijst). Huis-tuin-en-keuken Office-werk vormt geen probleem, alleen merk ik wel dat de laatste games (Battlefield, CoD, Watchdogs, SplinterCell, GTA5 (?)) moeilijker beginnen te lopen.
Vandaar dus deze upgrade. Het doel is om een all-rounder te krijgen, die - zoals nu - standaard desktop werk kan maar ook meekan met de huidige en toekomstige games. Videobewerking of andere heavy-duty taken zijn niet nodig.

Wat is je budget?
Geen echte bovengrens, maar +/- 500-600 euro is een richtgetal.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren qua merken, wel enorme fan van "bang for the buck" :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De computer staat in een woonkamer/bureau dus stilte is mooi meegenomen. De behuizing staat zelf in een kast, dus "uiterlijk" doet er helemaal niet toe; als het mogelijk is om mijn oude, lelijke maar degelijke Aopen kast te hergebruiken, graag :).

M'n huidige setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Asus EAH4850/HTDI/512M€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
2WD Green SATA 3 Gb/s WD10EADS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1AOpen HQ08A€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster 2253BW Zwart€ 0,-€ 0,-
2Corsair XMS3 CM3X2G1600C9D6€ 0,-€ 0,-
1Corsair VX450W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

De voorstel tot upgrade:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 156,43€ 156,43
1ASRock B85M-HDS€ 46,98€ 46,98
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 176,50€ 176,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 71,-€ 71,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 450,91

Nog enkele bemerkingen en zaken waar ik graag jullie mening over hoor: de videokaart is niet top-end, maar aangezien m'n huidig scherm maximaal 1680x1050 aankan, is een R9 290 mss overkill? Ik had begrepen dat de 7950 zich wel laat oc'en tot 280x?
Verder is de PSU max. 450 watt, wat mss wat krap wordt... (lijkt anders wel een kwalitatieve PSU; http://www.hardwaresecret...W-Power-Supply-Review/540). Al is een nieuwe PSU uiteraard ook niet duur.
De HD's (1 SSD en 3 HDD's) zou ik graag behouden. Ik speel max. 1 tot 2 games op het zelfde ogenblik, dus de kleine 128GB SSD is nog geen struikelblok.

Zoals jullie zien, ik zit nog een stuk onder het budget; er is dus zeker nog ruimte voor (duurdere/betere) onderdelen; alleen had ik persoonlijk niet het idee (bij het napluizen de BBG en andere sites) dat er prijs-kwaliteit nog veel mogelijk/nodig was.

Graag jullie mening :)

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou dan ook direct een leuk kastje erbij nemen in plaats dat oude lijk, zal je spullen heel wat koeler en stofvrij houden. Voor rond de 30 euro heb je de Bitfenix Comrade en de CM N300, doe daar nog een twintigje bij, en je hebt een erg leuk kastje zoals de Corsair 200R.

Een R9 290 is zeker overkill voor die resolutie, zelfs een HD7950 is dan erg stevig, maar wel prima, lager gaan heeft eigenlijk geen nut, gezien dan de prijs/prestatie waardeloos wordt.

People as things, that’s where it starts.

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

tutterke

Klein maar tapper!

Topicstarter
Aangezien het stil blijft vermoed ik dat de rest wel ok is? :)

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Rest is standaard en daarmee helemaal prima. Al is je moederbord vrij basic. Hij gaat doen wat die moet doen, daar niet van, maar er zijn ook volwaardige microATX bordjes die niet de wereld kosten zoals een pricewatch: ASRock B85M Pro4.

[ Voor 75% gewijzigd door br00ky op 18-08-2014 21:15 ]