Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Beste tweakers,

Mijn ouders hebben mij gevraagd om een nieuwe tablet voor ze te zoeken.

Ik zoek een?
Ik zoek een Tablet van minimaal 10 inch display.

Wat is je budget?
Budget is rond 200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn ouders zullen het voornamelijk gebruiken voor Browsen, Youtube, Skype en Viber(Als het kan zonder gsm module). Verder zullen ze af en toe foto's mee maken. Ik weet dat tablets niet geschikt zijn voor foto's maken, maar mijn ouders hebben geen hoge eisen. Ze waren onder indruk van de kwaliteit van foto's genomen met de Ipad 2. Dus als het de kwaliteit van de foto's in de buurt van de Ipad 2 komt, zal het voldoende zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Tot nu toe ben ik geneigd naar de Samsung Galaxy Tab 3.
pricewatch: Samsung Galaxy Tab 3 10.1" WiFi 16GB Zwart

Zelf heb ik de oude Galaxy Note 10.1 en het bevalt me prima. Het is een snelle tablet, met een redelijke camera voor tablet standaard. Heb ik gelijk als ik zeg dat de Galaxy Tab 3 qua pretaties vergelijkbaar is met de oude note 10.1 inch?

Hier kun je de specs van de twee met elkaar vergelijken:
http://tweakers.net/price.../348067;316453/categorie/

Wat opvalt is dat de note 10.1 wel iets betere camera en cpu heeft en 2 gb ram tegenover 1 gb van de galaxy tab 3. Dit vind ik wel vreemd, aangezien de note 10.1 3 jaar ouder is, maar goed.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het hoeft niet perse een Android tablet te zijn, kan ook een Apple Ipad of Miscrosoft Surface zijn. Echter is de ipad ver boven het budget. Van de Mircosoft surface weet ik dat ze in het verleden kortingacties hadden voor studenten. Hebben ze op dit moment ook kortingsacties? Ben zelf namelijk student, dus dat zou wel mooi meegenomen zijn.

Heb ook de nexus 7 overwogen, maar ze vinden het echter te klein. Nexus 10 lijkt niet meer verkrijgbaar.

Verwijderd

Wellicht zit hier wat tussen: http://www.pandawill.com/...d-c438.html?price=100-200 (of welke andere china webshop dan ook)

Verwijderd

Nexus 10 is nog wel verkrijgbaar maar ver buiten het budget, kun je krijgen voor ongeveer 400 euro.

Zelf gisteren een Asus transformer TF103 besteld voor mijn vader, die is echter ook iets boven budget (269 euro) een samsung tablet zou ik echter niet aanraden wegens alles touchwiz bagger. China zou ik voor ouders ook niet doen, zelf heb ik wel een chinese tablet maar er duiken soms toch wat software problemen op waar je met je ouders geen zin in hebt want die drukken over het algemeen maar ergens op of geven het ding de schuld waardoor die in de kast blijft liggen. :P en dat zou zonde zijn.

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:42
pricewatch: Asus VivoTab RT Grijs

249,- bij Dixons beperkt op voorraad zo te zien.

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Heeft Windows RT, raad ik persoonlijk zeker niet aan. Misschien is de Asus MemoPad 10 iets? Is echter wel een typische budget-tablet

[ Voor 10% gewijzigd door flashingst op 17-08-2014 20:07 ]

• ObiTewodros
flashingst schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 20:06:
[...]

Heeft Windows RT, raad ik persoonlijk zeker niet aan. Misschien is de Asus MemoPad 10 iets? Is echter wel een typische budget-tablet
Wat is mis met Windows RT?

• ObiTewodros
Galaxy Tab 3 is een nog interessanter geworden, want samsung heeft blijkbaar een cashback actie van 50 euro. Op deze manier kan ik het voor < 200 euro kopen. De Asus VivoTab RT is ook wel interessant. Alleen hoe presteert het vergeleken met de surface tabelets? Als het gelijkwaardig is, dan wil ik het wel aanschaffen voor 250 euro.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waardeloos en ten dode opgeschreven platform.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:56
Die vivotab heb ik mee gewerkt. Is een naar huidige maatstaven verouderde tablet, met sloppy performance, en hij wil ook wel eens vastlopen. Hij Is ook nog eens duur voor zo'n oud product.

Daarnaast Is Windows rt geen lang leven met beschoren; er Is nog geen surface 3, maar wel al een tijdje een surface pro 3. De verwachting Is namelijk, dat MSFT voor de surface 3 gewoon een atom gaat gebruiken omdat de atom's inmiddels erg goed en zuinig geworden zijn met de nieuwste generatie, en dan Is Windows rt niet meer nodig en kan msft gewoon Windows 8 erop zetten.

Windows rt tablets verkopen niet zo goed, vanwege de verwarring die de naam Windows schept bij de consument.

Samsung tablets met TouchWiz lopen ook stroperig ; zelfs de tabpro series lopen niet zo vloeiend als een Asus, LG, Acer of Sony tablet met vergelijkbare specs.

• ObiTewodros
Trishul schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:43:
Die vivotab heb ik mee gewerkt. Is een naar huidige maatstaven verouderde tablet, met sloppy performance, en hij wil ook wel eens vastlopen. Hij Is ook nog eens duur voor zo'n oud product.

Daarnaast Is Windows rt geen lang leven met beschoren; er Is nog geen surface 3, maar wel al een tijdje een surface pro 3. De verwachting Is namelijk, dat MSFT voor de surface 3 gewoon een atom gaat gebruiken omdat de atom's inmiddels erg goed en zuinig geworden zijn met de nieuwste generatie, en dan Is Windows rt niet meer nodig en kan msft gewoon Windows 8 erop zetten.

Windows rt tablets verkopen niet zo goed, vanwege de verwarring die de naam Windows schept bij de consument.

Samsung tablets met TouchWiz lopen ook stroperig ; zelfs de tabpro series lopen niet zo vloeiend als een Asus, LG, Acer of Sony tablet met vergelijkbare specs.
Mijn galaxy note 10.1 2012 model loopt gewoon vloeiend, nooit problemen mee gehad. Zal dat anders zijn bij de tab 3? Verder moet ik zeggen dat mijn ouders niet vergelijkbaar is met tweakers. Ik merk bij mij zelf dat als switchen van homescreen niet volledig vloeiend op 60 fps gaat, dat ik mij dan ga irriteren. Ik denk niet dat mijn ouders hier last van zullen hebben. Het is eerder belangrijk dat het openen van 3rd party apps niet traag gaat. Heb bijvoorbeeld een huewai y300, waarmee zelfs simpele apps zoals whatsapp met 5 seconden vertraging opent. Ik verwacht niet dat dit zo zal zijn bij de tab 3.

• ObiTewodros
Ik ben uiteindelijk voor Galaxy Tab 3 gegaan. Ik was vandaag bij de mediamarkt en heb de Galaxy Tab 3 in mijn handen gehad. Het was net zo vloeiend en snel als mijn Note 10.1. Ik vond het prima werken dus heb ik het gekocht. Het enige minpunt is de Camera, maar dat is niet zo belangrijk.

Alleen wat ik jammer vind van Samsung is dat ze in veel landen voor de Note 10.1 en Galaxy tab 3 al maanden android 4.4.2 update hebben uitgebracht, maar in Nederland nog steeds niet. Mijn Galaxy Note 10.1 heb ik via odin geupdate met een firmware van een andere land, twijfel of ik het ook voor de Tab 3 moet doen. Als Samsung de update al klaar heeft en uitgebracht heeft, waarom moeten wij in Nederland dan zo lang op wachten?
Pagina: 1