Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is slim?

Pagina: 1
Acties:

• Riolaro
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 14:44
Ik heb hier keuze uit twee laptops. Welke is beter? Welke is slimmer om te kopen?

Dell Latitude 2120 met touchscreen

Voorzien van multi-touchscreen
compacte laptop, inclusief adapter en snoer.
de laptop heeft wel een zweeds qwerty toetsenbord

• Intel(R) Atom(TM) CPU N455 @ 1.66GHz
• 2GB ram
• 250GB harde schijf
• 10,1'' scherm, resolutie 1366x768 Multi-Touchscreen
• WiFi • Accu goed
• Gewicht 1,3 Kg
• Windows 7 pro licentie (activatie code), er dient dus nog een besturingssysteem geïnstalleerd te worden.

Fujitsu Esprimo Mobile U9210

Snelle laptop, inclusief adapter en snoer.

• Core 2 Duo P8700 @ 2,53Ghz
• 4GB RAM
• 160GB HDD
• DVD speler/brander
• 12,1'' (1280x800) display • WiFi, Bluetooth
• VGA aansluiting
• Windows Vista Business licentie (activatie code), er dient dus nog een besturingssysteem geïnstalleerd te worden.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Slim is googlen. En je afvragen waar je het nodig voor hebt.

[ Voor 57% gewijzigd door Jejking op 17-08-2014 16:27 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:56

Onbekend

...

Waarom heb je geen keuze uit meer laptops die beter zijn?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Ik zou de tweede kiezen vanwege de snellere proccesor. 160GB klinkt bagger maar als het echt te weinig
is kun je het nog uitbreiden. Aan een touchscreen op een laptop heb je niks. Wel jammer dat op die Fujitsu Vista zit
want dat maakt alles trager en zorgt voor veel problemen(Dit programma werkt niet meer krijg je iedere dag
wel een keer voor je neus ).

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21
Geen van bovenstaande, beide niet meer leverbaar.

• Riolaro
Ik wil graag een mini laptop voor erbij. Internet bijvoorbeeld. Voor als ik lekker op de bank zit en ff wil internetten. Heb ook geen zin om hier veel geld aan uit te geven... Kan deze goedkoop krijgen namelijk.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dus wat heb je zelf al uitgezocht?

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Lees alsjeblieft het LAA beleid door en edit je post.

[ Voor 9% gewijzigd door Elaynegalad op 17-08-2014 21:20 ]

Verwijderd

Ik kan alleen zeggen neem geen Atom.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Riolaro schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:46:
Ik wil graag een mini laptop voor erbij. Internet bijvoorbeeld. Voor als ik lekker op de bank zit en ff wil internetten. Heb ook geen zin om hier veel geld aan uit te geven... Kan deze goedkoop krijgen namelijk.
Dit klinkt als de doelgroep van een tablet. Daar al eens naar gekeken?

Life is not about specs, it is about joy!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:27:
Ik kan alleen zeggen neem geen Atom.
pff atom en w7 ... geeft vaak frustraties

Iperf

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
Voor 250 euro heb je een nieuwe moderne laptop. Met Windows 8.1
Weet je zeker dat je een andermans oude troep wil overnemen?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21
Deze gaat nog net: Core 2 Duo P8700 @ 2,53Ghz, pak er wel een fles geduld bij. Het is niet te vergelijken met een i5 van tegenwoordig.

Verwijderd

Riolaro schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:46:
Al is gedacht aan een tablet?

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11 13:48

Momentumlol

Car Fanatic

Als ze ongeveer hetzelfde kosten dan zou ik voor de fujitsu gaan denk ik. Een touchscreen op je laptop gebruik je denk ik zelden, kan je denk ik beter voor het grotere scherm, maar ram en de wat betere processor van de fujitsu gaan.

Ik zou dan wel proberen om er windows 7 of 8 op te krijgen.

Ik weet niet hoe veel je voor die laptops zou moeten betalen, maar tegenwoorsig heb je ook voor een schijntje een compleet nieuwe kleine laptop met windows er al bij.. Voor op de bank zou ik sowieso eerder voor een tablet gaan. Veel behapbaarder. Ik heb zelf meer dan een jaar terug een Lenovo tablet gekocht voor ongeveer 120 euro incl hoes en die doet het prima voor internetten, mailen en youtube etc

[ Voor 53% gewijzigd door Momentumlol op 18-08-2014 14:10 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11 15:37
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:52:
[...]

Al is gedacht aan een tablet? Al eens gedacht aan een tablet?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Eens!

Een netbook met Atom processor is één grote frustratie en de unit met P8700 is wel grappig maar haalt het op de bank niet in gebruiksgemak in vergelijking met een simpele tablet.

Het feit dat je Youtube fimpjes kunt kijken zonder dat je broek smelt, om maar iets te noemen.

while (! ( succeed = try ()));

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

hans_lenze schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:43:
[...]

Eens!

Een netbook met Atom processor is één grote frustratie en de unit met P8700 is wel grappig maar haalt het op de bank niet in gebruiksgemak in vergelijking met een simpele tablet.

Het feit dat je Youtube fimpjes kunt kijken zonder dat je broek smelt, om maar iets te noemen.
Die warmte van die laptops is inderdaad echt poep. Dat is niet 'lekker' op de bank zitten. Een dergelijke laptop weegt ook al zo 2 kilo, das ook niet echt optimaal.

• Riolaro
En die laptop van 250 euro... Welke bedoel je dan?

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Enkele nieuwe laptops tot 250 euro, omdat TS er naar vraagt. Je moet er geen gouden bergen van verwachten, maar voor internetten, mailen en youtube kijken werkt t en je krijgt er legitieme windows 8 of chrome OS bij, wat denk ik een groot voordeel is.

WINDOWS:pricewatch: HP 250 G1 (H0V99EA)
CHROME OSpricewatch: Acer Chromebook C710 B847Cii
WINDOWS:pricewatch: Acer Aspire E1-510-28202G32Dnkk

Toch adviseer ik je om naar een tablet te kijken. Dan heb je namelijk wel iets wat het goed doet voor op de bank.

Zoals:
pricewatch: Samsung Galaxy Tab 3 10.1" WiFi 16GB Zwart
pricewatch: Lenovo IdeaTab Yoga 10 16GB Wifi Zilver

[ Voor 26% gewijzigd door Momentumlol op 19-08-2014 01:33 ]

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb zelf een 11.6" Asus Vivobook X202E met SSD voor 300 euro op de kop getikt.
Touchscreen/Windows 8.1/i3, ideale 'netbook+' maar wel wat duurder dan die je voorlegt.

Maar als je echt alleen op de bank wat wilt gaan internetten zou ik zeker voor een Tablet gaan, een Lenovo s6000 bij Amazon voor 150 bijvoorbeeld.

[ Voor 24% gewijzigd door jodeltje op 19-08-2014 03:14 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Een 2de hands chromebook misschien? V&A aangeboden: Samsung Chromebook 2 XE503C32-K01NL of V&A aangeboden: HP Chromebook 14-q000ed

Ook wel leuke 2de hands windows deal V&A aangeboden: Lenovo Thinkpad T410i (2.27 GHz i5 4 GB RAM 300 GB HDD Win7 Pro) en imo beter dan de 2 uit de openingspost.

Maar ik zou ook serieus een tablet overwegen. Bijvoorbeeld: pricewatch: Samsung Galaxy Tab Pro 8,4" WiFi 16GB Zwart Lekker licht en handzaam om een beetje op de bank en onderweg te kunnen browsen. Daarnaast mooi scherm en snelle hardware.

• Riolaro
Ik ga inderdaad toch maar voor een tablet. Nu wil ik deze in een handig formaat. Zoals de iPad mini. Eerder heb ik al een android tablet gehad en vond dit wel prettig, maar wil toch liever een ipad mini hebben. Het gaat nu om de ipad mini met retina scherm. Is het slim om deze nu aan te schaffen of te wachten tot een volgende mini op de markt is? Op verschillende websites lees ik van alles over nieuwe tablets van Apple, maar dat zijn allemaal geruchten. De een zegt dat er wel een nieuwe komt en de ander weer niet.

MIsschien hebben jullie een idee...

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Gewoon nu kopen. Wachten op wat nieuws kan nog wel even duren, en achterlopen zul je toch al snel met dergelijke artikelen.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Gaat Apple in september niet weer aankondigingen doen? iPhone 6 en waarschijnlijk kunnen we ook nieuwe tablets verwachten. Aangezien het qua prijs niet zo veel zal schelen waarschijnlijk zou ik persoonlijk heel even wachten. Dan heb je in ieder geval weer een jaar de nieuwste iPad.

Aan de andere kant vraag ik me af, waarom een ipad? Wat is er mis met die samsung tablet die een stuk goedkoper is?

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
jeroen3 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:34:
Deze gaat nog net: Core 2 Duo P8700 @ 2,53Ghz, pak er wel een fles geduld bij. Het is niet te vergelijken met een i5 van tegenwoordig.
Ik werk nog dagelijks op een Dell Lattitude met een P8600, ondertussen 5,5 bijna 6 jaar oud. Hij is wel in de loop der tijd opgewaardeerd met een SSD en 8GB RAM, en ik kan alleen maar zeggen dat hij veel nieuwe i5 laptops, die vaak nog steeds geleverd worden met een brakke 5400 RPM schijf en 4GB RAM recht van tafel blaast, zolang het niet aankomt op puur bruut rekenwerk.

Genoeg geheugen en een SSD maakt van een laptop met een P8700 een zeer bruikbaar apparaat.
Pagina: 1