Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:28
Beste Tweakers,

Ik heb helaas na exact 1,5 jaar gebruik het LCD scherm van mijn nexus 4 om zeep geholpen. Een gigantische barst en daardoor reageert hij nu niet meer.

Als ik dit in nederland wil laten maken kost mij dat ongeveer 140 euro. Vind ik iets overdreven.

Ik heb dus even lopen speuren op E-bay en het lcd scherm los gevonden voor pakweg 40 pond.
http://www.ebay.co.uk/itm...-with-Frame-/181144377215

Nu begrijp ik zelf niet zo heel veel van de samenstelling van een smartphone. IS dit onderdeel alleen voldoende om mijn nexus 4 te herstellen?

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:21
Je telefoon gaat dus helemaal niet meer aan? Ook met opladen gebeurt er niks? En als je je nexus 4 met een kabel aan je pc verbindt, wordt het dan wel of niet gezien door je pc?

Op YouTube zijn er vast wel tutorials te vinden voor het vervangen van een scherm, met een beetje handigheid zal dat wel lukken.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat heb je zelf al gevonden over dit onderwerp? Er zijn namelijk verscheidene handleidingen te vinden en we verwachten hier wat meer eigen inzet.

• DeBers
Mijn telefoon doet het wel prima.Ik zie hem gewoon aan staan alleen het scherm reageert niet meer op aanrakingen onder barst. En daar zitten helaas de cijfers voor het unlocken.

Ik hoef er dus alleen maar een nieuw scherm op te zetten. Alle winkels die ik tegen ben gekomen op het internet vragen min 140 euro. Waarvan 100 euro voor de onderdelen. Nu zie ik ze voor 30 pond. Vandaar mijn wantrouwen. Ik vraag mij af of ik met alleen dit scherm mijn telefoon weer kan maken of dat ik nog andere dingen nodig heb?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:15
De waarheid is dat je alles op het scherm na bij de Nexus 4 makkelijk zelf kan vervangen, ik heb het 1 keer zelf het scherm vervangen omdat iemand de glas stuk heeft gemaakt en het zelf wou fixen met een glasplaat alleen, maar dat ging mis en we moesten alsnog een hele scherm module moeten kopen.

Dus ja het kan, maar het is moeilijk.

• DonkMatt
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 14:41
Pas geleden het scherm van mijn Nexus 4 laten maken door Interbell in Eindhoven voor €95. Compleet gedaan in een uurtje, erg netjes gedaan. Alleen, het bekende probleem met de proximity sensor (Google hier maar eens naar) na vervanging is ook bij mij het geval. Ik heb hiervoor een app geïnstalleerd die mijn scherm aan laat bij het bellen.

Dus als je in de buurt van Eindhoven woont of binnenkort daarheen gaat, zoek Interbell eens op. Telefoonnummer staat op internet (advertenties op MP, moet het momenteel vooral van mond-tot-mond reclame hebben).

Verwijderd

Met een Torx sleutel, deze website en een beetje geduld kan je alles zelf vermaken voor minder dan 50 euro.
http://www.etradesupply.com/

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Je kan ook de inboedelverzekering bellen en vragen of ze het dekken.

• DeBers
Bedankt voor alle reacties! Dus als ik in principe deze module bestel op amazon dan zou ik die met een beetje handigheid gewoon zelf kunnen bevestigen. Op hoop van zege dan maar!
Pagina: 1