Hallo allemaal!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC wordt gebruikt voor alledaagse gebruik (films/surfen/muziek etc.) en studiegerelateerde zaken (gebruik van Microsoft Office/SPSS/Matlab etc.). Ook zou ik graag met deze PC de nieuwste spellen (COD/BF/Far Cry etc.) op een goede kwaliteit kunnen spelen. Het systeem moet ook een lange tijd mee kunnen gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: LG IPS234 (23 inch) + HDMI kabel
Muis: Microsoft Wireless Mouse 5000
Toetsenbord: Microsoft Wireless Keyboard 3000 v2.0
Geluid: Sony DAV-DZ340 Home Theatre System 5.1 + S/PDIF kabel (S/PDIF aansluiting op het moederboard is dus een vereisten)
Software: Windows 8.1
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb aan de hand van de erg handige "Desktop Best Buy Guide"/advies het onderstaande samengesteld:
Het enigste waar ik nog echt over aan het twijfelen ben is tussen:
- De pricewatch: MSI GeForce GTX 760 Gaming met 2GB geheugengrootte en 256 geheugen busbreedte en een GPU snelheid van 1,085GHZ - 1,15GHZ.
óf
- De pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB met een grotere geheugengrootte (3GB ipv 2GB) en een grotere geheugen busbreedte (384 bit vs 256 bit) maar met een lagere GPU snelheid (1GHZ - 1,05GHZ).
De 280X is wel +/-€30 duurder dan de GTX 760. Wat is wijsheid?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een merkvoorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat de PC een lange tijd mee kan gaan is mijn belangrijkste vereisten. Daarnaast een S/PDIF aansluiting op het moederboard voor het 5.1 geluidssysteem is ook een vereisten. Ook moet het geheel niet al te warm worden, de kamer waar de PC in staat kan in de zomer nogal warm worden. Laag geluidsniveau van de PC is wenselijk.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Welke videokaart kan ik het beste nemen gezien de voordelen/nadelen?
Ook zag ik op de site van 4launch dat de GTX 760 minimaal 550W nodig heeft en de 280X zelfs 700W. Dat lijkt me erg hoog, klopt dat wel? Volgens mij moet ik dit makkelijk kunnen redden met de 620W voeding (of zelfs een 520W)?
Bedankt voor jullie tijd en nog een fijn weekend gewenst,
Wildman
P.s. Overige opmerkingen/verbeterpunten over mijn samenstelling zijn uiteraard ook welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC wordt gebruikt voor alledaagse gebruik (films/surfen/muziek etc.) en studiegerelateerde zaken (gebruik van Microsoft Office/SPSS/Matlab etc.). Ook zou ik graag met deze PC de nieuwste spellen (COD/BF/Far Cry etc.) op een goede kwaliteit kunnen spelen. Het systeem moet ook een lange tijd mee kunnen gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: LG IPS234 (23 inch) + HDMI kabel
Muis: Microsoft Wireless Mouse 5000
Toetsenbord: Microsoft Wireless Keyboard 3000 v2.0
Geluid: Sony DAV-DZ340 Home Theatre System 5.1 + S/PDIF kabel (S/PDIF aansluiting op het moederboard is dus een vereisten)
Software: Windows 8.1
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb aan de hand van de erg handige "Desktop Best Buy Guide"/advies het onderstaande samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 155,95 | € 155,95 |
| 1 | MSI H97M-G43 | € 74,45 | € 74,45 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,99 | € 47,99 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 49,80 | € 49,80 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,05 | € 66,05 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,28 | € 12,28 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,79 | € 89,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 566,26 | |
Het enigste waar ik nog echt over aan het twijfelen ben is tussen:
- De pricewatch: MSI GeForce GTX 760 Gaming met 2GB geheugengrootte en 256 geheugen busbreedte en een GPU snelheid van 1,085GHZ - 1,15GHZ.
óf
- De pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB met een grotere geheugengrootte (3GB ipv 2GB) en een grotere geheugen busbreedte (384 bit vs 256 bit) maar met een lagere GPU snelheid (1GHZ - 1,05GHZ).
De 280X is wel +/-€30 duurder dan de GTX 760. Wat is wijsheid?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een merkvoorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat de PC een lange tijd mee kan gaan is mijn belangrijkste vereisten. Daarnaast een S/PDIF aansluiting op het moederboard voor het 5.1 geluidssysteem is ook een vereisten. Ook moet het geheel niet al te warm worden, de kamer waar de PC in staat kan in de zomer nogal warm worden. Laag geluidsniveau van de PC is wenselijk.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Welke videokaart kan ik het beste nemen gezien de voordelen/nadelen?
Ook zag ik op de site van 4launch dat de GTX 760 minimaal 550W nodig heeft en de 280X zelfs 700W. Dat lijkt me erg hoog, klopt dat wel? Volgens mij moet ik dit makkelijk kunnen redden met de 620W voeding (of zelfs een 520W)?
Bedankt voor jullie tijd en nog een fijn weekend gewenst,
Wildman
P.s. Overige opmerkingen/verbeterpunten over mijn samenstelling zijn uiteraard ook welkom!