Hallo,
Na zo ongeveer het hele internet afgezocht te hebben en geen enkele manier heb gevonden om mijn 5.1 Home Cinema set naar tevredenheid te laten werken wil ik als laatste strohalm dit forum vragen om hulp.
Toen ik de HCS voor het eerst had aangesloten werkte hij, eigenlijk toevallig, nog prima als 5.1 set. Echter toen ik de set een keer losgekoppeld had en opnieuw aansloot is het me nooit meer gelukt om het geluid van mijn tv uit alle speakers te laten komen.
Ik heb de set als volgt aangesloten.
HDMI kabel van KPN Digitale TV ontvanger naar HCS Ingang
HDMI kabel van HCS Uitgang naar Televisie
Toslink kabel van KPN Digitale TV onvanger naar Home Cinema Set
Vervolgens moet ik de HDMI functie selecteren waarna ik 2.1 geluid krijg. Dit terwijl ik voor die tijd automatisch 5.1 geluid kreeg.
Ik ben totaal niet handig op het gebied van HiFi dus ik vraag om jullie begrip.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groet,
Brian
Na zo ongeveer het hele internet afgezocht te hebben en geen enkele manier heb gevonden om mijn 5.1 Home Cinema set naar tevredenheid te laten werken wil ik als laatste strohalm dit forum vragen om hulp.
Toen ik de HCS voor het eerst had aangesloten werkte hij, eigenlijk toevallig, nog prima als 5.1 set. Echter toen ik de set een keer losgekoppeld had en opnieuw aansloot is het me nooit meer gelukt om het geluid van mijn tv uit alle speakers te laten komen.
Ik heb de set als volgt aangesloten.
HDMI kabel van KPN Digitale TV ontvanger naar HCS Ingang
HDMI kabel van HCS Uitgang naar Televisie
Toslink kabel van KPN Digitale TV onvanger naar Home Cinema Set
Vervolgens moet ik de HDMI functie selecteren waarna ik 2.1 geluid krijg. Dit terwijl ik voor die tijd automatisch 5.1 geluid kreeg.
Ik ben totaal niet handig op het gebied van HiFi dus ik vraag om jullie begrip.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groet,
Brian