Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:35
Ivm een verbouwing ga ik tijdelijk elders wonen binnen hetzelfde postcode gebied.
Ikzelf heb een ziggo abonnement met digitale televisie.
Het adres waar ik tijdelijk ga wonen beschikt NIET over een ziggo abonnement, maar heeft dit in het recente verleden (tot juni) wel gehad.

Is het mogelijk om met mijn digitale ontvanger en mijn smartcard TV te kijken op dit andere adres of wordt altijd het gehele signaal afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Tjah, lastige vraag om te beantwoorden... Zo heb ik in een flat gewoond waar 28 woningen op 1 kabel van Ziggo zat, en fysiek dus niet afgesloten kon worden. Daardoor had je altijd signaal. Decoder er op, en een geactiveerde smartcard, en gaan.

Waar ik nu zit kan het wel fysiek per adres worden afgesloten, en of Ziggo dat ook echt doet, is nog maar de vraag.

Waar het dus eigenlijk op neerkomt... Probeer het, en je hebt je antwoord ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 19:38

Orac

Ik mis je papa.

Ik denk het volgende: Ziggo laat het signaal erop staan wanneer iemand weg gaat. De nieuwe bewoner krijgt vrij snel een aanbieding een abbo te nemen. Als je daar niet op in gaat dan wordt het signaal geheel afgesloten.

Of jouw decoder met smartcard op een ander adres werkt, weet ik eigenlijk niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Orac op 17-08-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:25
Ikzelf heb inet en tv via glas, maar had door problemen bij de provider afgelopen week geen tv signaal.
Als noodoplossing de coax van ziggo in mn tv gestopt, en er bleek nog analoog signaal op te staan.
Ik ben hier 4 jaar geleden komen wonen (nieuwbouw) en heb nooit een abbo bij ziggo gehad.

Het lijkt er dus op dat ziggo het (analoge) signaal niet afsluit.

π-♭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:33

B4tman_DH

To the Bat.....

Orac schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:42:
Ik denk het volgende: Ziggo laat het signaal erop staan wanneer iemand weg gaat. De nieuwe bewoner krijgt vrij snel een aanbieding een abbo te nemen. Als je daar niet op in gaat dan wordt het signaal geheel afgesloten.
Klopt helemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Het is zoals DiGyPh0 zegt... de kabel wordt vrijwel nooit echt afgesloten, alleen de digitale diensten die erover worden gestuurd worden stopgezet omdat men dat in principe met een paar muisklikken kan regelen. De kabel echt afsluiten is relatief kostbaar en wordt eigenlijk alleen gedaan wanneer er misbruik van wordt gemaakt, of in een enkel uitzonderingsgeval... maar analoog zal in principe altijd werken.

@TS... Kan je signaal krijgen met Ziggo hotspots op het nieuwe adres? Dan zou je tv kunnen kijken via de ziggo app... e digitale apparatuur (decoder+modem) zullen iig niet zomaar werken op een ander adres. Misschien tijdelijk digitenne nemen? Maar heb je al eens geïnformeerd bij Ziggo of ze wat voor je kunnen beteken? Als de verbouwing langere tijd duurt zal Ziggo misschien wel wat kunnen regelen tegen een eventuele vergoeding oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:35
Dank voor jullie reacties. Grote kans dat het niet werkt dus, jammer...

Ik had gehoopt dat het signaal gewoon actief zou blijven na opzegging, men heeft er dan namelijk toch niks meer aan zodra Ziggo het modem en de smartcard deactiveert.

Maarja misschien ook wel logisch anders zou je natuurlijk ook je abonnement kunnen opzeggen en de smartcard van de buren gebruiken...

Ik ga het gewoon proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit is afgelopen.
Nog een follow-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Inmiddels zou het sinds de fusie met UPC geheel mogelijk moeten zijn via Horizon, daarmee kan je online tv kijken als je een abonnement hebt, geen app voor nodig... alleen een browser en een ziggo account.

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 21:37
Stuurt een smartcard decoder met smartcard ook gegevens retour naar het Ziggo netwerk of ontvangt deze decoder alleen signalen en is er geen retour communicatie?

[ Voor 18% gewijzigd door jongerenchaos op 16-09-2015 16:05 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ze het al kunnen zien boeit het ze niet :)
Toen ik vhuiside van Den Haag naar Brabant en de boel zonder omgezet te hebben aansloot, was ik ineens op mijn Haagse telefoonnummer bereikbaarin Brabant. Internet deed het zonder problemen (modem was immers al aangemeld). Alleen voor TV had ik een anderre smartcard nodig vanwege het veranderde postcodegebied.
Ergo: zolang je signaal hebt is er niet veel aan de hand. En waarom zou er. Wel veel aan de hand moeten zijn; immers, je hebt geoon een abo, alleen het signaal komt op een andere plaats uit de grond :)

Anders wordt het als je over zaken als cardsharing (=illegaal) gaat praten. Maar vziw stuurt een decode geen zaken terug, het terugsturen is alleen voor het interactieve gedeelte. TV on demand enzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1