Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebuske
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04-2023
hallo,

Voor onze zaak willen we de klanten gratis WIFI kunnen aanbieden. Ons internetcontract verloopt via Belgacom maar omdat ik graag gebruik wou maken van Facebook WIFI leek me de Netgear R6300 router ideaal.

Het probleem is dat dit wifi signaal minstens zo een honderd meter ver verspreid moet worden in de buitenlucht dus ik vermoed dat ik een wifi extender nodig heb. Helaas stopt hier mijn kennis over dergelijke zaken.

Het leek me dat ik bijvoorbeeld dit: Netgear ProSafe ANT2409 Indoor/outdoor Omni-directional WiFi Antenna (ANT2409-20000S) from Solid Signal erbij kan kopen om mijn signaal te versterken. Maar werkt dit correct samen met de Netgear R6300 en hoe zou ik dit dan moeten installeren? Bovendien ben ik ook niet zeker of ik op deze manier niet de facebook wifi verlies?

Iemand die me verder kan helpen met wat een goede setup zou zijn?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel mensen zullen het tegelijk gebruiken? Ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

jebuske schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:33:
...om mijn signaal te versterken....
Vergeet niet dat signaal van de client ook sterk genoeg moet zijn om weer bij de AP te komen. Een van de meest gemaakte fouten is een té sterk signaal, al helemaal met meerdere AP's waardoor de client onterecht denkt dat die beter dat signaal kan pakken dan een zwakkere welke wel daadwerkelijk te bereiken is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:13
Denk er ook even over na om iets van een disclaimer in te bouwen, waardoor je niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor de acties van je klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebuske
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik gok doorgaans max 25 personen tegelijkertijd.

Bedankt pelt! Niet aan gedacht zoiets in te bouwen. Kan hopelijk via die facebook pagina.
Is de setup die ik voorstelde mogelijk en wenselijk of niet?

Bedankt!