Betreft: XBMC Media Speler Compleet ---> traag zoeken

Pagina: 1
Acties:

• yabidooo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Beste forummensen,

Afgelopen week een XMBC player gekocht bij SOS Solution.
http://www.sossolutions.n...-pi-type-b-versie-20.html
Alles erop en eraan.
Daarnaast nog een netwerkkabel gekocht.

Snelle aflevering en gelijk knallen.
Geinstalleerd aan de TV en netwerkkabel erin.

Een prachtig menu werd gelijk zichtbaar. Ondertussen hebn ik de videoinstellingen
veranderd naar een lagere resolutie waardoor ik makkelijk door de menu's scroll.
Nou wil het probleem zijn dat alles wat met internet wordt verbonden super
traag is.
Het laden van films en series gaat super langzaam. Het duurt soms wel een minuut
voordat hij iets geladen heeft.
Mijn vraag is ook: Moet ik nog dingen instellen met de kabel?

De kabel heb ik ook aan mijn laptop gehad. Daar heeft hij een verbinding van 100mb.

Bedankt alvast voor het meedenken!

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:40
Dit is normaal. Je hebt een raspberry pi met daarop geïnstalleerd XBMC gekocht.

De raspberry pi is een mini-computertje welke is ontwikkeld om zo goedkoop mogelijk te zijn.
Het doel hiervan is kinderen/studenten zo goedkoop mogelijk in aanraking te krijgen met programmeren.

De Rpi's kunnen heel goed als mediaspeler ingezet worden, maar dat is nooit het hoofddoel geweest. De Rpi heeft twee grote nadelen voor dit gebruik. Hij mist rekenkracht waardoor menu's traag zijn en hij is niet altijd even stabiel.

Er zijn wel wat mogelijkheden om hem sneller te krijgen. Maar dan geef ik je alvast een waarschuwing, daar gaan flink wat uurtjes in zitten. Als je dat wilt raad ik je aan om een kale versie van Openelec erop te zetten en vanuit daar verder gaat. Zie hiervoor het [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC topic.

[ Voor 21% gewijzigd door Bisti op 18-08-2014 10:17 ]