Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RAM van 6 naar 8gb of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zal het maar kort houden. Voor mijn ict-mbo3/4 heb ik een laptop nodig
met onder andere 8gb RAM. De laptop die ik nu heb is voor de rest goed genoeg alleen zit er 6gb op.
Nu is mijn vraag zal ik er 8 van maken of is 6 goed genoeg?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:01
Even in m'n glazen bol kijken.

Oh jammer, die is stuk

Dat is natuurlijk erg afhankelijk van wat je ermee doet. In het algemeen zou m'n advies zijn om het gewoon te proberen met 6 GB, als de boel hevig begint te swappen kun je altijd nog wat bijprikken.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 11:10
Tja daar is niet echt antwoord op te geven als je niet weet wat je met de laptop moet gaan doen.
Over het algemeen heb ik het idee dat dergelijke eisen altijd wat overdreven worden om veilig te zitten. En dan kan 6gb makkelijk. Sowieso denk ik dat 6 gb meestal wel genoeg is, of je moet echt meerdere VM's tegelijk gaan runnen ofzo

Je kan ook gewoon nog even je geld in je zak houden en mocht het later toch nodig zij, dan alsnog upgraden

[ Voor 14% gewijzigd door timberleek op 17-08-2014 13:16 ]

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 22:55
Het zou mij in hoge mate verbazen als je het verschil tussen 6 vs 8 GB uberhaupt zou merken.
2 vs 4 GB: Ja echt wel
4 vs 8 GB: alleen als je die 4 GB geheugen helemaal vol krijgt (dan moet ik zelf al aardig mijn best doen).
Ik heb machines met 4 en 8 GB en eerlijk gezegd merk ik geen verschil.