Nieuwe behuizing aanschaffen.

Pagina: 1
Acties:

• Dennisdevries93
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-02 01:08
Hallo,

Na veel op internet gezocht te hebben kwam ik uit bij deze kasten van het merk Phanteks:

#ProductPrijsSubtotaal
1Phanteks Enthoo Luxe Wit€ 159,50€ 159,50
1Phanteks Enthoo Luxe Zwart€ 148,32€ 148,32
1Phanteks Enthoo Pro Window€ 103,60€ 103,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 411,42

Ik zoek een?
Ik zoek een van deze kasten in de bovenste table.
Maar ik zie ze nog nergens anders te koop dan bij Azerty.
Weet iemand toevallig nog andere webshops of winkels?

Wat is je budget?
150+/- euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst wil ik een van deze kasten vanwege de bouwkwaliteit, waterkoeling mogelijkheden en vijf jaar garantie. Maar ik sta open voor andere suggesties.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het gaat om een gaming systeem.
Het product zal gebruikt worden op een bureau.
ATX formaat moederbord.
Modulaire voeding.

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 15:37

Baggeraar

Wat een gebagger..

Op http://www.caseking.de kan je die kasten ook vinden.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:38
Het liefst wil ik een van deze kasten vanwege de bouwkwaliteit, waterkoeling mogelijkheden en vijf jaar garantie. Maar ik sta open voor andere suggesties.
Bouwkwaliteit of mogelijkheden lijkt me een prima argument om voor een bepaald type kast te gaan. Maar garantie ? Een kast kan toch helemaal niet kapot gaan ?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
upje schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:12:
[...]

Een kast kan toch helemaal niet kapot gaan ?
Stel je voor, je koopt een kast van 150 euro en na 3 jaar is die doorgeroest. Dan is het toch wel handig dat je wellicht garantie kan claimen. (zal je altijd zien dat de garantie niet voor roesten geldt)

• Dennisdevries93
Precies. Of een slechte fan bijvoorbeeld.

Bedankt voor de website Baggeraar zal er eens rondkijken.

[ Voor 42% gewijzigd door Dennisdevries93 op 17-08-2014 13:57 ]

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:38
Een doorgeroeste kast? Serieus? Een slechte fan kan ik me nog voorstellen, maar ga je dan serieus voor een fan van een tientje garantie claimen? Maar goed dat moet je zelf weten.

Persoonlijk lijkt me garantie op een kast niet echt belangrijk.Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar op 1 van de 1000 kasten die verkocht worden garantie wordt geclaimd.

Dat gezegd hebbende, wens ik je veel plezier met de Phanteks :*) .

• Reepje
  • Niet online
Nou ja, door-roesten...ik bedoel meer dat de afwerklaag loskomt. Dat zie je wel eens gebeuren en is vervelend als je een kast voor de looks hebt.

Daarvan afgezien, heb ik nog nooit een kast gezien die voor de garantie terugkomt. Maar eens moet de eerste keer zijn.

Een fan kan ook kapot gaan, maar daar zal niemand de kast voor terugbrengen: je moet dan alles uitbouwen, de kast versturen (kost je 6,95, net zoveel als een nieuwe fan) en dan zit je een paar weken zonder computer. Dat doet natuurlijk niemand.

Waarom wil je meer adressen voor die kast, 1 winkel is wel genoeg?

• Dennisdevries93
Om te vergelijken per winkel.

Ik denk er dus weer anders over dat een winkel niet genoeg is om een keuze te maken.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, hij zo te zien ook niet leverbaar bij Azerty, en imo is 150 ballen voor een kast wel erg veel.

People as things, that’s where it starts.

• Dennisdevries93
Ik kan ook voor de pro gaan die is goedkoper en mist alleen een paar luxe features.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Kan, mij lijkt de alombekende en gelauwerde Define R4 toch wel de betere keuze eerlijk gezegd, dat ding is zo populair met een reden. Nouja, meerdere redenen.

• Dennisdevries93
De R4 ziet er ook wel nice uit en goede levertijd.

• Reepje
  • Niet online
En de define is een heel fijne kast.

• Dennisdevries93
Hoeveel fans zou ik nodig hebben om de R4 redelijk stofvrij te houden?
Ik zat zelf aan 2 voor en 2 achterin te denken. 140mm fans omdat die stiller zijn.
Offtopic I know.

• Chibi-Hierro
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-02 19:29
Er zitten stoffilters aan de zowel de voorkant als beneden bij de voeding. Verder kan er maar een fan aan de achterzijde worden geplaats (die is standaard al geinstalleerd). Wel kan er aan de onder- en aan de voor-kant een extra fan worden geplaats. In de voorzijde is er slecht een van de mogelijke twee fans geinstaleerd. Als je meer nodig heb kan je de boven panelen er afschroeven om nog eens twee extra 140mm fan te plaatsen, maar ik zou ze dicht laten voor het geluid en eventuele stof die naar binnen kan vallen als je systeem uit staat.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De R4 is vreselijk stofvrij, standaard al, vanwege de goede stoffilters, die ook nog eens makkelijk te verwijderen zijn.

Zelf heb ik de twee FD fans voorin zitten, en aan de achterkant een Gelid Silent 14 geplaatst, allemaal aangesloten op de fancontroller.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:56

br00ky

Moderator Harde Waren
En eventueel is die "gelauwerde case" ook in het wit of met een window verkrijgbaar.

En trouwens, de link tussen stofvrij houden en het aantal fans is mij niet geheel duidelijk. Ik durf zelfs te stellen dat een fanvrij systeem minder stof aantrekt, maar goed, dat is theoretisch uiteraard ;).

[ Voor 55% gewijzigd door br00ky op 17-08-2014 16:10 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Of in het grijs, al is die volgens mij matigjes leverbaar.

Window versie van de Define snap ik niet, je wilt stilte, waarom rop je dan een stuk van het isolatiemateriaal weg om er een stuk acryl in te zetten?

De Windowed Arc Midi is wel cool.

• Reepje
  • Niet online
Ja logisch, een fan is om een luchtstroom te creëren, niet om iets stofvrij te maken.

Geen fan > geen stof.
Stof in de kast ga je krijgen door er lucht door te blazen maar door stof filters bij de luchtinlaat te plaatsen, vang je dit stof dus op.

We weten natuurlijk niet wat je allemaal in je kast gaat proppen, maar voor normaal gebruik zijn de 2 geïnstalleerde fans voldoende om te koelen, en de stof filters voldoende om stof te vangen.

• Dennisdevries93
Bedoel je de Arc Midi eerste versie of 2e?

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-02 12:58
VasZaitsev schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 14:51:
Tja, hij zo te zien ook niet leverbaar bij Azerty, en imo is 150 ballen voor een kast wel erg veel.
Eenmaal een goede kast en je hoeft niet meer weer. Ik erger me persoonlijk dood aan die flutkasten van dun staal met veel plastic troep.

Heb al 2 jaar nu de Cosmos 2 en kostte wat, maar nooit meer ergernis en gaat leven lang mee :+

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Heb zelf ook een Enthoo luxe besteld, maar het zal nog even wachten worden. CaseKing geeft 21-8 aan, maar het zal mij niets verbazen als het iets langer duurt, het is maar een vermoeden maar ik hou mn adem niet in. Niet dat ik dat erg vind want hij is ongetwijfeld het wachten waard.

Op Gamescom ze goed kunnen bekijken overigens en die Phanteks kasten zijn toch wel erg mooi moet ik zeggen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:20
Over looks valt niet te twisten natuurlijk maar ik vind de Define R4 of de Corsair 550D mooier. Ik heb zelf de laatste en die is erg stil en door de stoffilters ook goed stofvrij te houden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-02 11:32
Ik heb de luxe ook besteld bij cd rom land.
Daar hebben ze voor mij ook de 2 meter led strip op de site gezet mocht je die ook willen.
Er zit inderdaad wel een wachttijd op maar daar wacht ik graag op!
Ben helemaal verliefd op de kast geworden (witte variant)
Pagina: 1