Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moglie38
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Beste tweakers,

Ik heb een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een Panasonic Blu-Ray Speler DMP-BDT130 en probeerde gisteren een gekopieerde film te kijken. Na 20 min gaf ie een melding van dat deze DVD beschermd was en dat deze niet kon worden afgespeeld. Hij schakelde automatisch me geluid uit van me Yamaha HTR-3066 surround reciever. Dit is voor het eerst dat ik dit mee maak. Normaal gaf hij dit nog niet eerder. Firmware van de Blu-ray speler is 1.58

Kan iemand me vertellen hoe ik dit ongedaan kan maken of kan wijzigen.

Hij is op dit moment via wifi aangesloten de Blu-ray speler. Normaal zat hij rechtstreeks aangeloten op mijn ziggo modem.

Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Originele DVD's kopen en bekijken. Die kopieerbescherming zit er niet voor niks op ;)
Geen geluid kan best een gevolg zijn van die bescherming. Heb je dat ook weer geleerd ;)
En verder gaan we je op GoT niet helpen met illegale zaken. En nee, smeken helpt niet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 21:28
Ik heb hetzelfde probleem met wel een originele Blu-ray disc .
De Blu-ray is door mijn zoon gekocht in America en heet SUNRISE EARTH national Parks van DISCOVERY.

Ik heb in de instellingen van de speler nagekeken en hij staat op 8 alles afspelen

PANASONIC DMP-BDT460

Nu zag ik helaas te laat dat er ook een type PANASONIC DMP-BDT465 is ; deze is zelfs goedkoper
als de BDT 460 maar je vindt hem alleen op Duitse websites .
Ik heb de specificaties vergeleken maar kan geen verschil ontdekken.
Omdat mijn zoon er ook een wil kopen is mijn vraag kan hij ook de Duitse versie kopen ( BDT465)
vanwege een prijsverschil van 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

BR's hebben ook regio codes. Is die BR wel regio B?
Dat zou nog iets kunnen verklaren. Al zou ik verwachten dat hij dat in het begin al zegt als je wilt gaan spelen. Dan zou de panasonic traag van begrip zijn.
Maar als dat de enige BR is waarmee het gebeurd en ook de enige is met regio A. Is het wel te verklaren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik krijg nu de melding onjuiste REGIO
Kun je dit niet op een of andere manier uitschakelen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee. Sterker nog, je kunt een fysieke BR speler slechts een of enkele keren van regio switchen en dan is het op. Ingebakken kopieerbeveiliging.
Minn advies: zoek iemand met een BR speler in zijn PC die die disc voor je ript en omzet naar iets wat je wel kunt lezen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hansw1 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:32:
Ik krijg nu de melding onjuiste REGIO
Kun je dit niet op een of andere manier uitschakelen .
Nee. Op Amazon is bij die disc aangegeven dat er een Regio A regiocodering op zit. In Europa worden alleen Regio B spelers verkocht. Daarnaast bestaat er ook nog Regio C. Op DVD bestond dit systeem ook al maar waren er meer regio's en waren ze genummerd van 0 t/m 6.

Regiocodering is een verplicht onderdeel van de Bluray standaard. Elke speler is gelockt voor de regio waar ie verkocht wordt. Iedereen die een disc uitbrengt kan zelf bepalen in welke regio's die disc afspeelbaar is. Veel discs zijn op alle regio's afspeelbaar maar de jouwe blijkbaar alleen op Regio A.

Oplossingen:
  • Een Bluray speler kopen die regiovrij is gemaakt. Houd rekening met een (relatief) forse meerprijs.
  • Een pakket als DVDFab gebruiken om de disc te rippen. Volgens mij kun je met de gratis trial versie al een beperkt aantal discs rippen. Houd er rekening mee dat het resultaat tot wel 50GB groot kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik heb toevallig een laptop waar een Blu-ray speler is ingebouwd ( Medion); ik wist niet dat je hem daar
wel op kan afspelen . Ik kan dan met een HDMI kabel de laptop aansluiten op mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Hansw1 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:00:
Ik heb toevallig een laptop waar een Blu-ray speler is ingebouwd ( Medion); ik wist niet dat je hem daar
wel op kan afspelen . Ik kan dan met een HDMI kabel de laptop aansluiten op mijn TV.
Wel oppassen dus, dat je niet staks meerdere regio b BR's gaat afspelen.
Dan locked de speler op regio B en kan je de Regio A BR's niet meer spelen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik heb een vraag over de kwaliteit van Blu-ray films .
Het valt mij op dat ik soms geen verschil zie in beeldkwaliteit tussen de gewone dvd en blu-ray disc.
(Betreft film Amadeus 1984 )
Hoe kan ik van tevoren bij aanschaf beoordelen of de blu-ray disc inderdaad van een betere kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Hansw1 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:04:
Het valt mij op dat ik soms geen verschil zie in beeldkwaliteit tussen de gewone dvd en blu-ray disc.
Hoe kan ik van tevoren bij aanschaf beoordelen of de blu-ray disc inderdaad van een betere kwaliteit is.
Via sites als www.highdefdigest.com bijvoorbeeld?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hansw1 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:04:
Dat komt met name bij oudere films vrij veel voor. Het feit dat bluray hoge kwaliteit kan bieden, betekent niet dat studios er ook alleen hoge kwaliteit op zetten. Vaak beschikken ze gewoon niet over masters die goed genoeg zijn, maar willen ze de film toch met alle geweld op bluray uitbrengen.

Lezen van reviews voor je iets koopt is eigenlijk de enige manier om teleurstellingen te voorkomen. Zelf koop ik ouder materiaal (ouder dan pakweg 10 jaar) eigenlijk nooit op bluray zonder eerst reviews te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik heb nog even een vraag over mijn Blu-ray speler .
Ik heb op mijn AV versterker zowel de Blu-ray speler als een DVD-recorder aangesloten.
De Dvd rec is alleen voor geluidsweergave met een optische kabel aangesloten op de AV .
De Blu-ray heb met een HDMI kabel van TWIN HDMI (alleen voor geluidweergave ) aangsloten op de AV.
Als ik nu een audio-cd afspeel op beide valt het mij op dat het geluid beter klinkt van de DVD-rec.als
van de Blu-ray speler ( geluid is voller).
Ligt dit aan een instelling of is de optische kabel beter als de HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hansw1 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:04:
Ik heb nog even een vraag over mijn Blu-ray speler .
Ik heb op mijn AV versterker zowel de Blu-ray speler als een DVD-recorder aangesloten.
De Dvd rec is alleen voor geluidsweergave met een optische kabel aangesloten op de AV .
De Blu-ray heb met een HDMI kabel van TWIN HDMI (alleen voor geluidweergave ) aangsloten op de AV.
Als ik nu een audio-cd afspeel op beide valt het mij op dat het geluid beter klinkt van de DVD-rec.als
van de Blu-ray speler ( geluid is voller).
Ligt dit aan een instelling of is de optische kabel beter als de HDMI kabel.
Da's waarschijnlijk een instelling. In die DVD-recorder doe je vermoedelijk alleen stereo CD's en in de BR-speler zullen wel discs met multi-channel geluid gaan. Als de instellingen niet kloppen, kan dat laatste raar klinken.

De kabel kan het niet zijn. Zowel optisch als HDMI stuurt gewoon een digitaal signaal uit, knappe jongen die daar verschillen tussen hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik heb nog even een vraag over de werking van mijn DMP BDT 430 Blu-ray speler.

Als ik een gewone DVD of Cd heb afgespeeld en hierna een Blu-ray disc wil afspelen loopt de speler
met de weergave soms vast . ( het beeld bevriest ) Als de stroom eerst wordt afgekoppeld en de speler wordt herstart geeft hij de Blu-ray film wel goed weer .
Is dit normaal of een defect van de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hansw1 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:55:
Ik heb nog even een vraag over de werking van mijn DMP BDT 430 Blu-ray speler.
En je stelt die vraag in een topic over een heel andere speler?
Als ik een gewone DVD of Cd heb afgespeeld en hierna een Blu-ray disc wil afspelen loopt de speler
met de weergave soms vast . ( het beeld bevriest ) Als de stroom eerst wordt afgekoppeld en de speler wordt herstart geeft hij de Blu-ray film wel goed weer .
Is dit normaal of een defect van de speler.
Ik heb zelf de DMP-BDT360 maar die bevriest ook geregeld als je een paar discs afspeelt en er dan weer een nieuwe in doet. Even stroomloos maken en hij is weer als nieuw. Ik zou dus haast zeggen dat het een normaal defect is.
Pagina: 1