Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Aanschaf van platen speler + versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik wil graag een nieuwe hobby starten: het verzamelen en draaien van LP's.
Nou kan alleen nog niet echt wijs uit maken wat ik precies nodig heb.
Zelf heb ik al een tweetal boxen met simpel zwart en rood draadje. Ik kan nu helaas niet kijken wat voor een merk en type de boxen zijn.

Dan moet ik nog een platen speler hebben en een versterker. Meer niet als ik het goed heb.
- Maar wat voor versterker heb ik nodig? Icm met mijn boxen. Miss wat namen van versterkers?
- Het design van de Pro-ject platen spelers spreekt mij aan, maar zijn er ook soortgelijke alternatieven?

Mijn budget is +/- 200 euro.

Ik hoor het graag!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

200 euro en versterker en platenspeler ga je never halen nieuw. Pro-tip ;) Ga kringlopen af of marktplaats zoeken. Anders haal je het niet voor je budget.

Gooi eens een foto van je huidige boxen. Wie weet kunnen wij er wat nuttigs over zeggen.

Voorversterker zou je eventueel ook nog moeten hebben afhankelijk van je versterker ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Okee dus het budget moet bijgesteld worden, +/- 300 euro voor alleen een platen speler 2e hands en een versterker kan toch ook makkelijk 2e hands worden aangeschaft?

Vanavond kan ik een foto van mijn boxen posten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Foto van je speakers is leuk, maar om er iets echt zinnigs over te kunnen zeggen hebben we toch echt merk en type nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:44:
Okee dus het budget moet bijgesteld worden, +/- 300 euro voor alleen een platen speler 2e hands en een versterker kan toch ook makkelijk 2e hands worden aangeschaft?

Vanavond kan ik een foto van mijn boxen posten.
Niet bijgesteld, je moet je alleen oriënteren op andere dingen. 200 euro lukt je makkelijk 2e hands maar je moet dan goed zoeken.

http://hificorner.nl/hifi/phono/platenspelers/marantz-tt5005

http://hificorner.nl/hifi...rkers/denon-pma-520-zwart

Als je het echt wilt kun je zoiets nieuw halen waarvan ik alleen maar weet dat de merken in orde zijn. De kwaliteit van de spelers heb ik geen idee van.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Het idee is ook dat je de template invult... Betere vragen krijgen betere antwoorden :)

Met dit budget kan je "nieuw" vergeten. Dat wordt marktplaatsen of kringlopen.
Je zoekt in ieder geval een versterker met een "phono" ingang.

Calculeer ook een nieuw element / naald in qua kosten.

Wise enough to play the fool

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

teacher schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:15:
Het idee is ook dat je de template invult... Betere vragen krijgen betere antwoorden :)

Met dit budget kan je "nieuw" vergeten. Dat wordt marktplaatsen of kringlopen.
Je zoekt in ieder geval een versterker met een "phono" ingang.

Calculeer ook een nieuw element / naald in qua kosten.
Element en naald zijn de kosten niet. Die haal je voor 20/30 euro. Simpel Audio Technica element is prima voor een instapper.

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik zelf heb momenteel een kenwood platenspeler rechtstreeks op me receiver aangesloten via de Phone ingang.
Klinkt voor zo ver ik kan beoordelen erg goed.

gewoon een 2dehans platen speler op de kop tikken van een A merk.
wel goed luisteren of die goed werkt.

versterker keuze is weer afhankelijk van je speakers.

[ Voor 6% gewijzigd door michael3 op 17-08-2014 13:20 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit wat?

Pro-Ject Xpression II,8.6"carbon arm, antraciet,geen element
€ 200,00
http://link.marktplaats.nl/837868083

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-11 21:07
Let er goed op dat je versterker een phono-ingang heeft, anders moet je daar weer een aparte versterker voor kopen.

Ik heb jaren geleden voor €30 een oude Akai AP-307 gekocht en die voorzien van nieuwe naald/element en nooit echt de behoefte gehad deze te vervangen, een erg degelijke speler.

Bedenk ook goed wat je wil, er zullen mensen zijn die er van gruwelen, maar een volautomatische speler heb ik veel meer plezier van, de drempel om een plaat op te zetten is veel lager. Maar ik ben dan ook geen purist maar meer een muziekliefhebber.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef ook niet het beste van het beste hebben.
Het gaat mij er ook om dat lekker platen kan afspelen. Maar wel toch een beetje kwaliteit.

Verwijderd

Voor 100 euro ben je wel klaar hoor. Tweedehandsjes op marktplaats zoeken en de rest van je geld lekker bewaren om platen te kopen, daar gaat het ten slotte om.
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Verwijderd

Topicstarter
Wat Vertraging maar de boxen die ik heb zijn een paar Catleb 401.
Qua platen speler heb ik me ogen nu laten vallen op een Thorens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Thorens TD160 gaan aanschaffen. Icm met deze versterker Pioneer SA 500 A. De boxen die ik heb zijn een paar Cat leb 401.
Is dit een goede combi? Of moet ik een andere versterker zoeken?

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Minimaal zoekwerk levert al op dat die speakers alles behalve een beetje kwaliteit zijn; kan je dus aan het zoeklijstje toevoegen ... Maar dat kan je later altijd nog upgraden natuurlijk :)

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 19-08-2014 00:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat is duidelijk, maar is die versterker prima? Of moet ik voor een iets betere gaan zoeken?
Pioneer versterkers vind ik zelf erg mooi.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Versterker mits in goede staat moet zeker volstaan, op de platenspeler kan je vast nog wat besparen met een andere minder gehypte (aangezien het niet het beste van het beste hoeft te zijn). Verder blijft het natuurlijk oud spul dus er zal vast het een en ander aan onderhoud bijkomen vroeger of later.
Weet ook niet in wat voor prijsklasse je de speakers moet halen om er het beste uit te halen want zonder een beetje speaker schiet het ook niet op natuurlijk.
Daarom ook eerder richting advies van dropthebomb en flu4ever (altijdgriep) als je er na aankoop niet meer veel werk aan wilt hebben en gewoon plaatjes wilt luisteren (niet per se die specifieke modellen, kan ook wat anders degelijks zijn). Misschien een trip langs de kringloop in de buurt (ga ik ook maar eens doen :) ) en kijken wat ze hebben liggen (en opzoeken op internet of het ermee door kan) ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 20-08-2014 22:02 ]

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Voor een paar tientjes (meestal <50 euro, en voor <100 euro heb je ruim de keus tussen de echt goede modellen) koop je een prima Technics instapper die gewoon voldoet. Meestal zit daar dan al een eenvoudig maar prima starter elementje op en met mazzel is de naald ook nog ok. Zo niet dan koop je een AT95E voor 25 euro en dan ben je klaar. Is het uiterlijk van een Technics niet je ding en wil je meer een houten look, dan koop je een vintage Lenco, Dual, of misschien een Pioneer, Marantz e.d. met houten sokkel. Moet ook lukken voor minder dan 100 euro. Niet de nieuwe zooi van die merken trouwens (met name de nieuwe China Lenco heeft niks te maken met de oude Zwitserse Lenco).

Dus zoek eens op die merken op marktplaats en kom met wat modellen die je aanspreken. Dan roepen wij wel of het troep is of niet en wat het ongeveer mag kosten. :)
Pagina: 1