Hallo allemaal,
Twee dagen geleden een Sapphire TRI-X R9 290X OC edition nieuw in doos overgenomen van een mede-tweaker. Helaas zodra ik de drivers installeer krijg ik na een paar minuten blue screens met mededeling error: 0xa0000001, het logboek geeft daarbij nog Kernel Power (41) aan. Soms krijg ik daar voor nog een paar keer een melding dat de AMD drivers niet meer reageerde en zijn hersteld (incidenteel).
Doe ik mijn GTX 680 er in heb ik helemaal nergens last van. Eerst dacht ik dat mijn 700w voeding te weinig was maar een upgrade naar 1000w mocht helaas niet baten. Het gekke is dat hij op mijn broertjes PC (x58 chipset) en op een bijna identieke PC van een vriend van mij, die eerst ook problemen had met zijn 290, de kaart perfect werkt. De kaart zelf is dus niet kapot en werkt 100%.
Mijn specs:
Windows 8.1 64bit
i72600k (overgeklokt naar 4.7Ghz)
Asus Maximus IV Extreme moederbord
4* 4gb Kingston Hyperx dus 16gb DDR3 & 1600mhz
Fractal Design Newton R3 1000W (voorheen Cooler MAster Silent M Pro 700w)
Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
- Beta drivers en andere versies (elke keel clean install met driver fusion)
- ULPS uitgezet
- PC teruggeklokt naar standaard
- Voeding vervangen
Ik was al heel erg bang om weer aan AMD te beginnen, wat heb ik altijd gezeur mee gehad
Nu heb ik heel erg de neiging om met deze kaart iemand anders blij te maken want die werkt gewoon en zelf een GTX 780ti te gaan halen. Nvidia heb ik nooit problemen mee, is alleen een stuk duurder. Daarom eerst nog hier de vraag of iemand enig idee heeft waar het mis gaat in mijn systeem en wat ik nog kan proberen om het op te lossen?
Alvast bedankt!
Rob
Twee dagen geleden een Sapphire TRI-X R9 290X OC edition nieuw in doos overgenomen van een mede-tweaker. Helaas zodra ik de drivers installeer krijg ik na een paar minuten blue screens met mededeling error: 0xa0000001, het logboek geeft daarbij nog Kernel Power (41) aan. Soms krijg ik daar voor nog een paar keer een melding dat de AMD drivers niet meer reageerde en zijn hersteld (incidenteel).
Doe ik mijn GTX 680 er in heb ik helemaal nergens last van. Eerst dacht ik dat mijn 700w voeding te weinig was maar een upgrade naar 1000w mocht helaas niet baten. Het gekke is dat hij op mijn broertjes PC (x58 chipset) en op een bijna identieke PC van een vriend van mij, die eerst ook problemen had met zijn 290, de kaart perfect werkt. De kaart zelf is dus niet kapot en werkt 100%.
Mijn specs:
Windows 8.1 64bit
i72600k (overgeklokt naar 4.7Ghz)
Asus Maximus IV Extreme moederbord
4* 4gb Kingston Hyperx dus 16gb DDR3 & 1600mhz
Fractal Design Newton R3 1000W (voorheen Cooler MAster Silent M Pro 700w)
Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
- Beta drivers en andere versies (elke keel clean install met driver fusion)
- ULPS uitgezet
- PC teruggeklokt naar standaard
- Voeding vervangen
Ik was al heel erg bang om weer aan AMD te beginnen, wat heb ik altijd gezeur mee gehad
Alvast bedankt!
Rob
[ Voor 0% gewijzigd door Flight777 op 17-08-2014 12:51 . Reden: OS toegoevoegd ]