Goedkope VDSL2 Modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10 11:26
Een van mijn huisgenoten heeft hier het internet aangevraagd, en helaas is KPN de gelukkige geworden.

Lang verhaal kort: We zitten hier dus met een Experiabox (ZTE H368N) die niets kan. Compleet dichtgetimmerd door KPN. Ik heb hier een eigen router, en ik zou graag willen dat deze het publieke IP toegewezen krijgt. (middels PPPoE)

Er is een truuc voor een oude Experiabox, maar recent blijkt deze truuc niet meer te werken.

* Joseph bedankt KPN vriendelijk voor deze krenterigheid

Omdat ik weet dat het met deze Experiaprut gewoon niet gaat kunnen, zou ik graag een ander modem willen die dit kan. Probleem is dat de prijzen van een simpel VDSL2 modem behoorlijk duur zijn, iets wat ik niet verantwoord ga krijgen bij mijn huisgenoten. We hebben trouwens pair bonding.

Wie heeft hier een idee over hoe dit aan te pakken valt? Gelukkig hebben we alleen internet, dus met VoIP en/of IPTV hoeft geen rekening gehouden te worden.

PS: Ik heb een oude Thomson router liggen die 'unlocked' is, maar helaas niet meer dan ADSL2+ aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waarom niet gewoon wifi uitschakelen op Experiabox v9 en DMZ gebruiken?
Dan is het feitelijk gewoon een doorgeefluik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Dav1d schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:57:
Waarom niet gewoon wifi uitschakelen op Experiabox v9 en DMZ gebruiken?
Dan is het feitelijk gewoon een doorgeefluik.
Omdat ik Dual-NAT wil voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Een transparante bridge is mooier, tuurlijk.
Maar voor een gemiddelde thuissituatie zie ik het praktische probleem van dubbele NAT niet echt, bij gebruik van DMZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Dav1d schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:23:
Een transparante bridge is mooier, tuurlijk.
Maar voor een gemiddelde thuissituatie zie ik het praktische probleem van dubbele NAT niet echt, bij gebruik van DMZ.
Bedankt voor je reactie. Dit topic gaat niet over een gemiddelde thuissituatie, maar over het verkrijgen van zo'n bridge.

Ik kwam zelf bij een DrayTek 130 uit, maar die is ook alweer een vorstelijke €100... Dat ga ik niet verantwoord krijgen bij mijn huisgenoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Beetje flauw om te zeggen "nee, dat wil ik niet!" i.p.v. te argumenteren waarom niet.

Enige valide bezwaar tegen deze dubbele NAT oplossing is de eventueel te kleine maximum grootte van de NAT-tabel van de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Hoezo flauw? als hij dat nu niet wilt dan wilt hij dat niet kan toch zo simpel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10 21:16
Joseph schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:08:
[...]

Bedankt voor je reactie. Dit topic gaat niet over een gemiddelde thuissituatie, maar over het verkrijgen van zo'n bridge.

Ik kwam zelf bij een DrayTek 130 uit, maar die is ook alweer een vorstelijke €100... Dat ga ik niet verantwoord krijgen bij mijn huisgenoten...
Tuurlijk wel, jullie delen toch de kosten? Als jullie met al met 3 man zijn, wat is dan €33?
Veel goedkoper dan 100Euro gaan jullie het niet krijgen.
Tenzij je eens op zoek gaat naar een 2de hands Fritz!box 7360?
V&A aangeboden: AVM FRITZ!Box 7360

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
Joseph schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:43:
Er is een truuc voor een oude Experiabox, maar recent blijkt deze truuc niet meer te werken.
Hmm, heb je daar meer bronnen van? Mijn v8 (zij het Telfort) bridged nog steeds prima (132W4). Bovendien doet hij geen TR-069 meer in bridge mode, dus van updates heb je ook geen last.

Trouwens, volgens mij is er niet eens verschil tussen de KPN en Telfortfirmware, versies aside..

Er zijn in ieder geval genoeg mensen die hun oude modem op Marktplaats verpatsen voor een schijntje, daar zou echt wat werkbaars tussen moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 21:41
Voor een paar tientjes heb je een vdsl2 modem op marktplaats.

Maar of daar ook modems tussen staan die pairbonding ondersteunen is een tweede.

Ik zou die experiabox in dmz zetten en een stevige router er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Je kan wel een VDSL(2) modem kopen, maar er zijn weinig tot geen modem(s) die VDSL(2) met pairbonding ondersteunen.. Dus sowieso op MP kijken, of voor 150 t/m 350 euro een nieuwe kopen die pairbonding ondersteunt :*).

Edit: Wees maar blij met die ZTE H368N, die is nog redelijk open t.o.v. De ExperiaBox v8 (a.k.a. Arcadyan VGV 7519).

Ook qua WiFi signaal is de H368N beter dan de Arcadyan VGV 7519.

Zoals men al eerder zei; Router in DMZ en WiFi op de ExperiaBox uitschakelen. Dat je daardoor dubbel NAT hebt, heeft weinig tot geen invloed.
Joseph schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:43:
Een van mijn huisgenoten heeft hier het internet aangevraagd, en helaas is KPN de gelukkige geworden.

Lang verhaal kort: We zitten hier dus met een Experiabox (ZTE H368N) die niets kan. Compleet dichtgetimmerd door KPN. Ik heb hier een eigen router, en ik zou graag willen dat deze het publieke IP toegewezen krijgt. (middels PPPoE)

* Joseph bedankt KPN vriendelijk voor deze krenterigheid

Omdat ik weet dat het met deze Experiaprut gewoon niet gaat kunnen, zou ik graag een ander modem willen die dit kan. Probleem is dat de prijzen van een simpel VDSL2 modem behoorlijk duur zijn, iets wat ik niet verantwoord ga krijgen bij mijn huisgenoten. We hebben trouwens pair bonding.

Wie heeft hier een idee over hoe dit aan te pakken valt? Gelukkig hebben we alleen internet, dus met VoIP en/of IPTV hoeft geen rekening gehouden te worden.

PS: Ik heb een oude Thomson router liggen die 'unlocked' is, maar helaas niet meer dan ADSL2+ aankan.

[ Voor 10% gewijzigd door Requa op 17-08-2014 18:31 . Reden: Bijvoeging ]

• Joseph
Zojuist een Arcadyan VGV7519 op de kop weten te tikken. Werkt helaas niet.

Als ik de PPPoE-truuc toepas, dan herstart het modem zich, waarna ik weer gewoon een DHCP-adres krijg. Een PPPoE-connectie kan niet gemaakt worden...

Edit: Het betreft hier 100% zeker een KPN-versie. Ook gek dat ik een 192.168.1 adres krijg, inplaats van 192.168.2... Het is firmware 03.00.122.

[ Voor 26% gewijzigd door Joseph op 28-08-2014 17:14 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
Volgens mij is dat een vrij oude firmwareversie? Zou kijken of de KPN ACS 'm van een update wil voorzien..

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 06:59
Bij mij werkt de PPPoE truc nog wel ik weet alleen niet welke firmware versie er opstaat. Zal redelijk nieuw zijn want ik heb de fon optie er in zitten. IP range 192.168.1 is volgens mij KPN zakelijk tenminste dat is mij ooit verteld door een monteur.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 02:16
* _eXistenZ_ heeft nog een mooie Draytek 2800 liggen stofhappen, PM maar.

There is no replacement for displacement!

• Joseph
Zanbee schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:04:
Bij mij werkt de PPPoE truc nog wel ik weet alleen niet welke firmware versie er opstaat. Zal redelijk nieuw zijn want ik heb de fon optie er in zitten. IP range 192.168.1 is volgens mij KPN zakelijk tenminste dat is mij ooit verteld door een monteur.
Kan kloppen, hij krijgt geen PPPoE-connectie. (PPP Timeout) Verder zie ik KPN-OPIB staan, ook een goede indicatie dat deze de zakelijke versie betreft.
Pagina: 1