Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lichte laptop 13''-14'' voor studie en muziek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor komend collegejaar ben ik op zoek naar een nieuwe laptop voor studie en muziekproductie (Cubase, FL Studio) Bij voorkeur 13.3'' en maximaal 14''

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik mijn laptops altijd casual: denk Word, Excel, SPSS e.a. statistiekprogramma's. Photoshop gebruik ik sporadisch. Het zwaarste programma dat ik gebruik is denk ik Cubase. Geen gaming, zware videobewerking en dergelijken.
Ik ben veel aan het multitasken, denk: Cubase, FL studio, Spotify/Musicbee, VLC player, Word en de browser open.

Wat is je budget?
Ik heb mijn budget gezet op maximaal een euro of €800/850, maar bij voorkeur minder. Die €800/850 is bestemd voor de perfecte laptop.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het is essentieel dat de laptop relatief klein en licht is, want ik zal hem overal mee naartoe slepen. Een lange accuduur vind ik zeer belangrijk. Dus ik ben op zoek naar een zuinige laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In het verleden heb ik goede ervaringen gehad met Asus. Lenovo lijkt me ook een degelijk merk.

Verder:

- graag een 13 tot maximaal 14 inch formaat.
- voldoende ram -> 6-8 gb
- minimaal een i5 processor. Ik zit ook te kijken naar laptops/ultrabooks met i7 processors, maar ik denk dat dat overkill is gezien de manier waarop ik de laptop gebruik. Het is wel het overwegen waard als de een stuk zuiniger is bijvoorbeeld.
- Geheugen hoeft niet zo heel groot te zijn. 500gb is ruim voldoende. Een SSD van 256 heeft eigenlijk de voorkeur, maar dat wordt vaak weer duur. Een combinatie van HDD en SSD lijkt me ook prima.
- voldoende USB poorten (circa 3)
- goede bouwkwaliteit, dus niet van die slappe plastic dingen.

Tot nu toe heb ik een paar laptops gevonden die aan een groot deel van de eisen voldoen. maar de ene is net te duur en de andere mist net weer een component dat ik zoek. Ik neig nu naar de Lenovo U330.

Lenovo U330
Asus Zenbook
Asus Vivobook

Nu dus de vraag of iemand een goed alternatief heeft. Er is zoveel keuze dat ik wellicht een aantal laptops/ultrabooks over het hoofd zie.

Bedankt.

Verwijderd

Misschien is dit wat. Deze heeft een full hd scherm wat de laptops die jij gevonden had niet hebben, ik weet niet of het bewust is. Het ram kan je je upgraden naar 8gb. Is wel iets over je budget.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2014 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:45:
Misschien is dit wat. Deze heeft een full hd scherm wat de laptops die jij gevonden had niet hebben, ik weet niet of het bewust is. Het ram kan je je upgraden naar 8gb. Is wel iets over je budget.
Bedankt. Die komt al heel dicht in de buurt van wat ik precies zoek. Inderdaad wel wat prijzig.
Maakt full hd wel echt een verschil op zo'n klein scherm?

Verwijderd

Als je meerde vensters ter gelijke tijd wilt bekijken vindt ik dat het veel verschil maakt. Maar ga naar een winkel toe en bekijk het verschil.

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Ik heb een Lenovo S440, die ook gekozen is in de BBG deze maand, en die valt prima binnen je wensen. Ik had eerst een 13 inch Sony en nu dus een 14 inch Lenovo en voor mij is het grotere scherm juist een meerwaarde, want qua grootte en gewicht van de laptop scheelt het nieteens zo veel, maar het scherm is echt merkbaar groter. Een hogere resolutie is wel aan te raden: ik zou zeggen minimaal 1600x900 zodat er genoeg op het scherm past.

Op de Lenovo website kan je je machine naar wens samenstellen. Ik raad aan voor de i5 te gaan, 1600x900 resolutie en 8GB geheugen (voor iets meer dan 700 euro). Dan heb je nog budget over om zelf een SSD in te bouwen. Je kan de HDD vervangen met een 2,5 inch SSD of op zoek gaan naar een M.2 42mm SSD en die naast de HDD prikken en daar Windows op installeren. Die laatste zijn helaas nog niet zo goed beschikbaar.

Bouwkwaliteit en toetsenbord zijn overigens erg goed. Kwaliteit van het beeldscherm is iets minder maar (qua helderheid en kijkhoeken) maar je kan niet alles hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Streup op 18-08-2014 22:24 ]

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Verwijderd

Topicstarter
Streup schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:21:
Ik heb een Lenovo S440, die ook gekozen is in de BBG deze maand, en die valt prima binnen je wensen. Ik had eerst een 13 inch Sony en nu dus een 14 inch Lenovo en voor mij is het grotere scherm juist een meerwaarde, want qua grootte en gewicht van de laptop scheelt het nieteens zo veel, maar het scherm is echt merkbaar groter. Een hogere resolutie is wel aan te raden: ik zou zeggen minimaal 1600x900 zodat er genoeg op het scherm past.

Op de Lenovo website kan je je machine naar wens samenstellen. Ik raad aan voor de i5 te gaan, 1600x900 resolutie en 8GB geheugen (voor iets meer dan 700 euro). Dan heb je nog budget over om zelf een SSD in te bouwen. Je kan de HDD vervangen met een 2,5 inch SSD of op zoek gaan naar een M.2 42mm SSD en die naast de HDD prikken en daar Windows op installeren. Die laatste zijn helaas nog niet zo goed beschikbaar.

Bouwkwaliteit en toetsenbord zijn overigens erg goed. Kwaliteit van het beeldscherm is iets minder maar (qua helderheid en kijkhoeken) maar je kan niet alles hebben.
Ik zal eens op de site van Lenovo rondneuzen. Een HDD is dus gewoon te vervangens door een SSD?
Hoe is de accuduur van de s440?

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 07:32:
[...]
Hoe is de accuduur van de s440?
Ik haal met gemiddeld gebruik (office, Spotify, browsen) en iets lagere helderheid met gemak 6 uur.
En de accu is trouwens in een uur weer helemaal opgeladen.

[ Voor 10% gewijzigd door Streup op 20-08-2014 09:00 ]

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Pagina: 1