Toon posts:

CPU Asus Eee PC 1015 BX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn (HD) filmpjes haperen. Ik heb alles geprobeerd met VLC instellingen codecs ed. Maar ik vermoed dat CPU niet aan kan (zit op 180% als ik top command invoer tijdens het afspelen met VLC). Ik heb onlangs het werkgeheugen uitgebreid naar 2 gig en hij draait op Linux ipv Windows. Hij is nu een stuk sneller geworden. Laptop gebruik ik amper, alleen om filmpjes mee af te spelen op vakantie en is 1,5 jaar oud.

Welke CPU kan ik er beter in laten zetten of hebben jullie andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk is de CPU van dit platform niet echt upgradebaar, als ik het goed zie zit er een AMD C60 in, grote kans dat die gewoon op het bord vastgesoldeerd zit.

Maar maakt VLC wel gebruik van hardwareacceleratie? Zo niet, zoek eens een player die dat wel doet, want op zich zou dit systeem ondanks z'n bescheiden specs best overweg moeten kunnen met filmpjes (even uitgaande van de standaard H264 codec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:29
Yes, die netbook kun je in ieder geval niet verder uitbreiden, dus hier in CSL is weinig te halen.

Die netbook heeft echter een HD62XX aan boord, welke in principe 1080p zou moeten kunnen decoden. Tegenwoordig werkt dat ook best aardig onder Linux, maar YMMV afhankelijk van de distro.

Het is in ieder geval van belang welke videodriver je gebruikt, proprietary catalyst (video accel. met xvba) of de opensource radeon drivers (video accel. met vdpau). Waarschijnlijk die laatste, tenzij je zelf catalyst geinstalleerd hebt.

In dat geval legt deze Fransman haarfijn uit hoe je 't werkend krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zie even snel dat de fglrx-driver versie 14.4 en 14.6 beta je videokaart ondersteund. Als je 'm netjes uit de repo hebt gehaald, zou je xvba-va-driver erbij moeten hebben gekregen. Enige wat je dan nog moet doen, is tegen je video spelers zeggen om dat als video output te gebruiken. Met een beetje mazzel is Xv genoeg als uitvoer en wordt de Xvba extensie gebruikt. En anders heeft Google het antwoord om met de open source radeon driver het te laten werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate