Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Glasvezel merkbaar traag geworden.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.069 views

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:59
Beste Tweakers,

Wij hebben hier thuis al een tijdje Glasvezel en dat werkt natuurlijk heerlijk, maar sinds kort is mijn download snelheid nog maar 300KB gemiddeld (even een gok, maar het is heel langzaam) en normaal is dit ongeveer 10MB, kun je na gaan hoeveel verschil het is!

Ik heb KPN voor dit probleem gebeld en die willen mij helpen vanaf hun PC, prima dacht ik, maar ik probeer liever een zelf alles uit voordat ik het door deze beste meneer laat doen.

Wat is er veranderd tegen over toen het nog werkte:
- Ik heb een Devolo netwerk kastje gekregen, deze gaat over het stroom naar achter in de garage, maar het is hetzelfde stroomnetwerk en ik heb hier in de garage al eerder zeer snel internet, zoals normaal, gehad.
- Ik speelde COD MW2 met een vriend, maar ik moest eerst mijn nat type openen, dus ik heb dit gedaan, maar niet meer gesloten.

Dat zijn eigenlijk de enigste 2 verschillen met normaal. Ik ben benieuwd of iemand weet wat ik hier aan kan doen of wat er aan de hand is. Google heeft me helaas niet veel geholpen :(

Mvg

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11 14:33
Zit je nu achter dat Devolo ding te werken? Maw, zit je hier op aangesloten of was het tijdelijk? Als het tijdelijk was kun je die zut wel weghalen en opnieuw testen. Wat geeft bv http://www.speedtest.net/ aan bij een test?

U+

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:07
Kwestie van systematisch testen: al je eigen apparatuur en bekabeling ertussenuit, experia (of whatever KPN je geleverd heeft) zo dicht mogelijk bij de mediaconverter, pc of laptop bekabeld zo dicht mogelijk daar weer bij. Speedtest draaien. nog steeds traag -> probleem van KPN, laat hun het fixen. Snelheid dan goed: jouw probleem en stap voor stap weer dingen toevoegen tot je performance weer beroerd wordt.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:14

Perkouw

Moderator General Chat
Ik mis je eigen inbreng een beetje? Wat heb je zelf al getest?
Begin eerst eens bij het begin, test eens direct vanaf het modem. Haal je dan wel de volledige snelheid? Dan moet je het ergens in je netwerk gaan zoeken.

• Mosin
Speedtest geeft langzame waardes aan, maar ik heb eens in het huis getest dichter bij het modem met kabel en dan gaat de snelheid de normale kant op. Ik had in het huis op mijn kamer traag internet, omdat ik daar ook met dit Devolo kastje werkte, dus ik denk dat daar het probleem zit.

Ik kan de computer niet verplaatsen, dus ik heb het via een laptop gedaan, dat pakte positief uit (hogere snelheid dus)

Ik heb de Devolo nu in een andere stop contact gestopt, waar hij normaal inzat en nu is de snelheid al hoger volgens Speedtest en ik merk het zelf ook bijv. samenvattingen van wedstrijden terug kijken op NOS.

Het Devolo kastje zal toch het probleem zijn. Ik ga nog eens kijken wat het eventueel kan zijn en dan post ik nog iets erover!

Alvast bedankt voor de reacties!

[ Voor 8% gewijzigd door Mosin op 17-08-2014 00:39 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 21:13
Van die "netwerk over het stopcontact" dingen hoef je niet veel te verwachten. Daar is het elektriciteitsnetwerk gewoon niet voor geschikt.

Om die 100Mbit of meer te halen heb je normaal een UTP kabel. Die heeft 4 sets van 2 in elkaar gedraaide draden. Op die manier kun je (tot zo'n 100 meter) 4 signalen tegelijk versturen of ontvangen zonder storing.

Je stopcontact heeft maar 2 draden zonder afscherming. En er zitten ook nog eens heel veel stoorzenders op aangesloten. Denk aan LED/Spaar lampen en geschakelde voedingen (van je PC bijvoorbeeld).

Het beste kun je een netwerkkabel naar je PC aanleggen. En als dat niet kan is Wifi misschien een oplossing.

TheS4ndm4n#1919

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het probleem heeft dus niet met KPN of je glasmodem te maken, maar zit in de ethernet over power kastjes.
Zoals RocketKoen al aangeeft, kan de kwaliteit van signaal fluctueren met dergelijke dingen.
Heb je soms nieuwe elektra geplaatst in je huis in de afgelopen tijd ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Om van het probleem voor de eerste 20 jaar af te zijn, ,trek een UTP kabel. Hoe "moeilijk" en "onmogelijk" het lijkt op het eerste gezicht. Er zijn altijd wel mogelijkheden (bv. via de kruipruimte, via de standbuis van de WC die BG en verd. 1 verbindt etc...)

Eenmaal aangelegd, is het probleem de wereld uit.

• Mosin
Koffie schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:14:
Het probleem heeft dus niet met KPN of je glasmodem te maken, maar zit in de ethernet over power kastjes.
Zoals RocketKoen al aangeeft, kan de kwaliteit van signaal fluctueren met dergelijke dingen.
Heb je soms nieuwe elektra geplaatst in je huis in de afgelopen tijd ?
Op mijn eigen kamer nog een tweede pc, maar die is ondertussen weer weg!

In ieder geval lijkt me het duidelijk, dat die kastjes geen hol helpen, dan ga ik inderdaad toch maar kijken of het mogelijk is een kabel te trekken. Die kastjes kosten ook nog een vermogen, dood zonde van het geld :(

Bedankt voor het advies, maar ik denk dat ik zover wel genoeg weet. Ik wil namelijk niet de hele tijd op merkbaar traag internet werken.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je die kastjes genomen hebt omdat blijkbaar je draadloze netwerk ontoereikend is, dan valt daar toch ook naar te kijken? De 5GHz band is welliswaar rustig, maar één muurtje en hebt al amper signaal meer. 2,4GHz is doorgaans stervens druk, en kan door één babyfoon of magnetron compleet onklaar worden gemaakt, maar heeft wel het voordeel van bereik (waar een vuistregel is dat het signaal 2D is; het gaat niet omhoog/omlaag en elke muur afhankelijk van het soort, beton met kabels er door = ergste, wordt het erger).

• Bert2004
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-02 11:51
Die Devolo's moet je er gelijk uit knikkeren.
Ik had ze ook, maar had het niet door dat ze zo traag waren omdat mijn netwerk provider maar 20 Mbit waarvan er 14 Mbit overbleef aanbood. Met verandering van ADSL naar glasvezel waarbij ik 150 Mbit aangeboden kreeg en er nog maar 16 Mbit uit de Devolo kwam wist ik dat het hier mis zat.
Met de aanschaf waarbij je wat kennis moet hebben een Engenius ECB350 aangeschaft, deze router/accespoint is nog qua zendsterkte instelbaar ook. Gigantisch. Ik woon in een nieuwbouwhuis en hij staat met een kabel vanaf de meterkast in de woonkamer (het meest centrale punt in huis) en zelfs door twee betonnen vloeren heen op zolder nog 50 Mbit. Woonkamer 95 Mbit. Jammer is dat er altijd verlies is, maar ik ben met deze snelheid reuze tevreden.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:17

Speedmaster

Make my day...

En om dit te vertellen kick je een topic uit 2014.....? |:(

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:10

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Even letten op de datum van het topic waar je op reageert.. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.